Divadelní noviny Aktuální vydání 4/2020

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

4/2020

ročník 28
18. 2.–2. 3. 2020
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Kategorie článků:

    Alespoň Shakespeara aby přečetli

    Alespoň Shakespeara aby přečetli
    08. května 2016 Žádný komentář

    Zkratka ASAP (z anglického As Soon As Possible – co možná nejdříve) je název nové televizní literární revue, kterou stanice ČT art vysílá od března. Její pátý díl byl zpola divadelní – věnoval se nepřehlédnutelnému 400. výročí úmrtin (pravila moderátorka Kristýna...

    KKP – dobrý džob

    KKP – dobrý džob
    08. května 2016 4 komentáře

    Institut umění – Divadelní ústav vydal certifikovanou metodiku mapování kulturních a kreativních průmyslů na lokální a regionální úrovni ČR. Už nic nebrání cestě zdejší kultury k pro­speritě!

    Nefňukejte! Vzkazuje The Tap Tap

    Nefňukejte! Vzkazuje The Tap Tap
    25. dubna 2016 Žádný komentář

    Po mnoha letech úspěšného koncertování vplula kapela studentů a absolventů Jedličkova ústavu The Tap Tap (TTT) do divadelních vod.

    Kladenské divadlo otevírá „na zkoušku“

    Kladenské divadlo otevírá „na zkoušku“
    25. dubna 2016 Žádný komentář

    Otevření rekonstruované budovy Městského divadla Kladno se odkládalo mimo jiné proto, že ho radnice odmítla věnovat „intelektuálnímu“ divadlu, které prý Kladeňáky nezajímá. Prototypem budoucího hlavního programu zřejmě byla premiéra konverzačky Tlustý prase, hrála se...

    Slovenská svoboda, verze 2016

    18. dubna 2016 1 komentář

    Co je to dnes svoboda a jak rozplést nitky, jimiž skuteční majitelé moci politiky ovládají? aneb O novém bratislavském Fideliovi režiséra Martina Bendika v SND Bratislava.

    Poslední komentáře

    Ceny Thálie 2015 – Jak tak nakukuji

    Ceny Thálie 2015 – Jak tak nakukuji
    11. dubna 2016 Žádný komentář

    ...z přízemní lóže na předávání Cen Thálie v Národním divadle, dochází mi, jak dlouho jsem ten ceremoniál neviděl. Nemám takové pořady rád. Zjišťuji, že i po letech stále moderuje Antonín Procházka, jen už tolik nemluví a nevtipkuje, vlastně večer jen zahájil a...

    Umíme dávat ceny?

    23. března 2016 Žádný komentář

    Nad streamovaným přímým přenosem z letošního předávání Cen české divadelní kritiky mě poprvé napadlo, zda formální ledabylost ceremoniálu nemá nakonec pro společenské vnímání divadla širší důsledky, než jsme vůbec ochotni si připustit.

    Nerozumím

    Nerozumím
    15. března 2016 Žádný komentář

    Operní domy lákají posluchače na hvězdy. Odjakživa a všude. Platí to pro jakoukoli performanci, pro jakékoli umění. Diváci přicházejí setkat se s výjimečnými lidmi své doby, s jejich tvořivostí, s jejich dílem. Je to umělecký a společenský rituál, který nelze realizovat...

    Tonoucí se partnerství chytá

    Tonoucí se partnerství chytá
    29. února 2016 Žádný komentář

    Milion a půl, který Divadlu v Řeznické v rámci programu Partnerství v oblasti kultury v roce 2016 přidělil výbor pro kulturu pražského zastupitelstva, je bezesporu potěšující rozhodnutí.

    (Ne)snesitelná poezie

    Krytové divadlo Orfeus stojí především na neúnavném Radimu Vašinkovi, který v bývalém krytu civilní obrany v Plzeňské ulici už léta tvrdošíjně inscenuje své oblíbené beatniky a androše. Nyní představil poslední sbírku Antonína Přidala Zpovědi a odposlechy.

    Tvořit ještě nikdy nebylo tak snadné?

    Tvořit ještě nikdy nebylo tak snadné?

    Dva pražské prostory pro nezávislé umění – Studio Hrdinů a MeetFactory – začátkem února vyhlásily výzvy, ve kterých nabízejí divadelníkům možnost realizovat svou plánovanou inscenaci pod jejich střechou. Stačí vypracovat projekt a zaujmout více než ostatní. Považuji to...

    Nepamatuji,

    Nepamatuji,
    14. února 2016 Žádný komentář

    že by se kdy zrušila premiéra v opeře Národního divadla.

    Nudná budoucnost

    Nudná budoucnost

    Výstava Skvělý nový svět v Centru současného umění DOX spojila umělce zabývající se dystopickými vizemi světa a fungování společnosti. Vycházela především ze tří kanonických knih dystopie: Aldous Huxley – Brave New World, George Orwell – 1984 a Ray Bradbury – 451°...

    Brněnská planeta Gurun

    06. ledna 2016 7 komentářů

    Zpráva o tom, že se rozpočet na kulturu v Brně proti letošnímu roku zvýší o 63 milionů (tedy ze 750 na 813 milionů), mi nečekaně připomněla slovenský seriál pro děti Spadla z oblakov.

    Evaluace hrou

    Evaluace hrou
    25. prosince 2015 Žádný komentář

    Tak mi připadalo mezinárodní sympozium Evaluace v kultuře a umění, které uspořádaly katedry produkce DAMU a CECEdu ve spolupráci s Divadlem Archa.

    Národní „na dotek“

    Národní „na dotek“
    07. prosince 2015 Žádný komentář

    Dan Špinar při konkurzu na šéfa činohry Národního divadla slíbil zážitky a „novou krev“. Obojí nabídl hned na začátku sezony při site-specific vycházkách po Stavovském divadle, Nové scéně a zlaté kapličce. Během Nové krve, jak s novým dramaturgickým týmem nazval...

    Žranice jako politikum

    Žranice jako politikum
    07. prosince 2015 Žádný komentář

    Ceny Ferdinanda Vaňka si vítězové mezinárodní soutěže krátkých her s politickou tematikou (pořádá ji časopis Svět a divadlo) převzali při letošní Noci divadel v Dejvickém divadle. Ferdinand Vaněk jako alter ego Václava Havla byl přítomen v zastoupení – hlavní cenu...



    Obsah,