Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2019

ročník 28
10. 12.–23. 12. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Kategorie článků:

    Boje a souboje aneb Semafor

    Boje a souboje aneb Semafor
    17. října 2016 Žádný komentář

    V mnoha rozhovorech na otázku, co má nejméně rád, Jiří Suchý odpověděl, že jakékoliv oslavy. Pominout jubileum svých pětaosmdesátin by asi přece jen bylo nezdvořilé, a tak je 1. a 2. října slavil „pracovně“, „doma“ v Semaforu. Oba večery pod titulem Znám ještě...

    Mozart ve stínu Stalina

    Mozart ve stínu Stalina
    06. října 2016 Žádný komentář

    Skupina studentů opery na HAMU pod vedením režisérky Veroniky Loulové před rokem založila Spolek Run Operun. Chtějí operu hrát tak, aby zajímala mladé lidi. Svou představu předvedli projektem Mozart na Stalinovi – sehráli zkrácenou verzi Mozartovy Kouzelné flétny pod bývalým...

    Vyhovuje Pan Nikdo

    Vyhovuje Pan Nikdo
    19. září 2016 Žádný komentář

    Byl bych velmi rád, kdyby se Proces mohl hrát v Praze, řekl před prázdninami v rozhovoru pro Divadelní noviny Krystian Lupa, který se intenzivně připravoval na zkoušení Kafkova románu, a dodal: K inscenaci Kafky mě dohnala extrémní iracionalita politického diskursu v Polsku. Lupův...

    Opera poprvé v Karlíně

    Opera poprvé v Karlíně
    19. září 2016 Žádný komentář

    V úterý 13. září zahájil soubor Státní opery své působení v Hudebním divadle v Karlíně operou Giuseppe Verdiho Nabucco. Představení bylo dobře prodané, stejně jako několik následujících – soubor bude v karlínském divadle hrát nepravidelně zhruba pět až osm...

    Tryzna za lepší včerejšky

    Tryzna za lepší včerejšky
    19. září 2016 Žádný komentář

    Léto bylo opravdu vzrušující, plné událostí, jak na vedlejší stránce píšou Karel Steigerwald s Evou Salzmannovou. Ale nemám z překotných událostí dobrý pocit. Neshledávám v nich smysl, rozumné směřování. Demokracie dneška, když to napíšu provokativně, se realizuje v...

    Poslední komentáře

    Elá, helá… hop, nebo stop?

    Co si tak trochu zatančit a zazpívat? Několik slov k inscenaci Ela, Hela a stop a také k nové divadelní sezoně...

    Ediční čin, nebo simulacrum?

    Ediční čin, nebo simulacrum?
    20. června 2016 Žádný komentář

    Bezmála sedmisetstránková kniha předloni zemřelého významného teatrologa Bořivoje Srby o okupačním divadle Prozření Genesiovo (vydala JAMU, s vročením 2014) budí na první pohled dojem seriózního edičního činu.

    Divadlo podle zaměstnanců

    Divadlo podle zaměstnanců
    06. června 2016 2 komentáře

    Slovo šéfredaktora

    O symbolech

    24. května 2016 1 komentář

    Konec druhé světové války slaví západní spojenci 8. května, Rusko a jeho pohrobci 9. května. Vzniklo to tak, že Němci kapitulovali 7. května v Remeši, 8. května se však na žádost Sovětů kapitulace opakovala v Berlíně, v Moskvě však již bylo 9. května.

    Alespoň Shakespeara aby přečetli

    Alespoň Shakespeara aby přečetli
    08. května 2016 Žádný komentář

    Zkratka ASAP (z anglického As Soon As Possible – co možná nejdříve) je název nové televizní literární revue, kterou stanice ČT art vysílá od března. Její pátý díl byl zpola divadelní – věnoval se nepřehlédnutelnému 400. výročí úmrtin (pravila moderátorka Kristýna...

    KKP – dobrý džob

    KKP – dobrý džob
    08. května 2016 4 komentáře

    Institut umění – Divadelní ústav vydal certifikovanou metodiku mapování kulturních a kreativních průmyslů na lokální a regionální úrovni ČR. Už nic nebrání cestě zdejší kultury k pro­speritě!

    Nefňukejte! Vzkazuje The Tap Tap

    Nefňukejte! Vzkazuje The Tap Tap
    25. dubna 2016 Žádný komentář

    Po mnoha letech úspěšného koncertování vplula kapela studentů a absolventů Jedličkova ústavu The Tap Tap (TTT) do divadelních vod.

    Kladenské divadlo otevírá „na zkoušku“

    Kladenské divadlo otevírá „na zkoušku“
    25. dubna 2016 Žádný komentář

    Otevření rekonstruované budovy Městského divadla Kladno se odkládalo mimo jiné proto, že ho radnice odmítla věnovat „intelektuálnímu“ divadlu, které prý Kladeňáky nezajímá. Prototypem budoucího hlavního programu zřejmě byla premiéra konverzačky Tlustý prase, hrála se...

    Slovenská svoboda, verze 2016

    18. dubna 2016 1 komentář

    Co je to dnes svoboda a jak rozplést nitky, jimiž skuteční majitelé moci politiky ovládají? aneb O novém bratislavském Fideliovi režiséra Martina Bendika v SND Bratislava.

    Ceny Thálie 2015 – Jak tak nakukuji

    Ceny Thálie 2015 – Jak tak nakukuji
    11. dubna 2016 Žádný komentář

    ...z přízemní lóže na předávání Cen Thálie v Národním divadle, dochází mi, jak dlouho jsem ten ceremoniál neviděl. Nemám takové pořady rád. Zjišťuji, že i po letech stále moderuje Antonín Procházka, jen už tolik nemluví a nevtipkuje, vlastně večer jen zahájil a...

    Umíme dávat ceny?

    23. března 2016 Žádný komentář

    Nad streamovaným přímým přenosem z letošního předávání Cen české divadelní kritiky mě poprvé napadlo, zda formální ledabylost ceremoniálu nemá nakonec pro společenské vnímání divadla širší důsledky, než jsme vůbec ochotni si připustit.

    Nerozumím

    Nerozumím
    15. března 2016 Žádný komentář

    Operní domy lákají posluchače na hvězdy. Odjakživa a všude. Platí to pro jakoukoli performanci, pro jakékoli umění. Diváci přicházejí setkat se s výjimečnými lidmi své doby, s jejich tvořivostí, s jejich dílem. Je to umělecký a společenský rituál, který nelze realizovat...



    Obsah,