Divadelní noviny Aktuální vydání 4/2020

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

4/2020

ročník 28
18. 2.–2. 3. 2020
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Kategorie článků:

    Žízeň po radosti

    Žízeň po radosti
    21. února 2017 Žádný komentář

    Kabaret Petra Michálka a Městského divadla Zlín Ovčáček čtveráček značně zkypřil českou divadelní kotlinu. Málokdy se podaří, aby divadelní představení bylo součástí hlavních zpráv snad všech deníků a médií u nás, aby strhlo celonárodní pozornost natolik, že je...

    Drama pro jedno použití

    Drama pro  jedno použití
    24. ledna 2017 Žádný komentář

    René Levínský na této stránce reaguje na úvahu Pavla Kohouta o laťce, kterou mu nastavili Topol, Hrubín a další, ale ne dnešní hry na jedno použití, které prý píšou dramaturgie samy.

    Velké činohře se v Ostravě nedaří

    Velké činohře se v Ostravě nedaří
    28. prosince 2016 1 komentář

    Být poslem špatných zpráv není příjemné. Jenže vrátit se z festivalu OST-RA-VAR a nechat si pro sebe pochybnosti o směřování činohry Národního divadla moravskoslezského by bylo ještě trudnější.

    Co je a k čemu je politické divadlo?

    Co je a k čemu je politické divadlo?
    14. prosince 2016 Žádný komentář

    Osou předvánočního čísla Divadelních novin je politické divadlo – skončil Pražský divadelní festival německého jazyka plný politických představení, o politickém divadle se v jeho průběhu vedla diskuse (podstatné pasáže z ní najdete na stranách 10 a 11) a doznívají také...

    Loutky jako ohrožený druh?

    Loutky jako ohrožený druh?
    14. prosince 2016 Žádný komentář

    České a slovenské loutkářství je od začátku prosince pod ochranou UNESCO. Na seznamu světového nehmotného dědictví se ocitlo vedle slováckého verbuňku, masopustních obchůzek a masek na Hlinecku, jízdy králů nebo sokolnictví, které byly zapsány již dříve.

    Poslední komentáře

    Hovory o hranicích

    Hovory o hranicích
    29. listopadu 2016 Žádný komentář

    Probíhá Pražský divadelní festival německého jazyka, má za sebou už debatu na téma politického divadla.

    Dědici Newtonových zákonů aneb Za umělecké školství pružnější!

    Dědici Newtonových zákonů aneb Za umělecké školství pružnější!
    14. listopadu 2016 Žádný komentář

    Švédsko nepatří mezi klasické cirkusové velmoci, jako je Francie či kanadský Québec. Přesto se zde nový cirkus brzy uchytil a švédský Circus Cirkör byl jeden z prvních mezinárodně cestujících nových cirkusů. Když Rosťa Novák a Cirk La Putyka uvedli nedávno v Praze po...

    Visegrád podle Salzmannové

    02. listopadu 2016 Žádný komentář

    Budapešť má šmrnc opravdového velkoměsta. Po pařížsku široké bulváry, obří secesní činžáky a kolem Király utca bují v pátek a sobotu nevídaně noční život, restaurace, kavárny, bary mají otevřeno, všude spousta mládeže a dají vám tam najíst i po půlnoci. Kontrast...

    Boje a souboje aneb Semafor

    Boje a souboje aneb Semafor
    17. října 2016 Žádný komentář

    V mnoha rozhovorech na otázku, co má nejméně rád, Jiří Suchý odpověděl, že jakékoliv oslavy. Pominout jubileum svých pětaosmdesátin by asi přece jen bylo nezdvořilé, a tak je 1. a 2. října slavil „pracovně“, „doma“ v Semaforu. Oba večery pod titulem Znám ještě...

    Mozart ve stínu Stalina

    Mozart ve stínu Stalina
    06. října 2016 Žádný komentář

    Skupina studentů opery na HAMU pod vedením režisérky Veroniky Loulové před rokem založila Spolek Run Operun. Chtějí operu hrát tak, aby zajímala mladé lidi. Svou představu předvedli projektem Mozart na Stalinovi – sehráli zkrácenou verzi Mozartovy Kouzelné flétny pod bývalým...

    Vyhovuje Pan Nikdo

    Vyhovuje Pan Nikdo
    19. září 2016 Žádný komentář

    Byl bych velmi rád, kdyby se Proces mohl hrát v Praze, řekl před prázdninami v rozhovoru pro Divadelní noviny Krystian Lupa, který se intenzivně připravoval na zkoušení Kafkova románu, a dodal: K inscenaci Kafky mě dohnala extrémní iracionalita politického diskursu v Polsku. Lupův...

    Opera poprvé v Karlíně

    Opera poprvé v Karlíně
    19. září 2016 Žádný komentář

    V úterý 13. září zahájil soubor Státní opery své působení v Hudebním divadle v Karlíně operou Giuseppe Verdiho Nabucco. Představení bylo dobře prodané, stejně jako několik následujících – soubor bude v karlínském divadle hrát nepravidelně zhruba pět až osm...

    Tryzna za lepší včerejšky

    Tryzna za lepší včerejšky
    19. září 2016 Žádný komentář

    Léto bylo opravdu vzrušující, plné událostí, jak na vedlejší stránce píšou Karel Steigerwald s Evou Salzmannovou. Ale nemám z překotných událostí dobrý pocit. Neshledávám v nich smysl, rozumné směřování. Demokracie dneška, když to napíšu provokativně, se realizuje v...

    Elá, helá… hop, nebo stop?

    Co si tak trochu zatančit a zazpívat? Několik slov k inscenaci Ela, Hela a stop a také k nové divadelní sezoně...

    Ediční čin, nebo simulacrum?

    Ediční čin, nebo simulacrum?
    20. června 2016 Žádný komentář

    Bezmála sedmisetstránková kniha předloni zemřelého významného teatrologa Bořivoje Srby o okupačním divadle Prozření Genesiovo (vydala JAMU, s vročením 2014) budí na první pohled dojem seriózního edičního činu.

    Divadlo podle zaměstnanců

    Divadlo podle zaměstnanců
    06. června 2016 2 komentáře

    Slovo šéfredaktora

    O symbolech

    24. května 2016 1 komentář

    Konec druhé světové války slaví západní spojenci 8. května, Rusko a jeho pohrobci 9. května. Vzniklo to tak, že Němci kapitulovali 7. května v Remeši, 8. května se však na žádost Sovětů kapitulace opakovala v Berlíně, v Moskvě však již bylo 9. května.



    Obsah,