Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2019

ročník 28
10. 12.–23. 12. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Kategorie článků:

    Historie ke kávě

    Historie ke kávě

    Mnohá divadla kromě představení nabízejí i rozmanité další aktivity.

    Tramvají na Letnou

    Tramvají na Letnou
    25. listopadu 2019 Žádný komentář

    Rozhodl jsem se zajít na demonstraci na Letné, už proto, že nemám rád silácké vyhrožování a hloupé ostouzení Milionu chvilek pro demokracii. Z Modřan to budu mít snadné, myslel jsem si, sedmnáctkou až pod Letnou. Jenže už na třetí zastávce od konečné jsem se do narvané...

    Německá moc-bezmoc

    Německá moc-bezmoc
    11. listopadu 2019 Žádný komentář

    Podzimní smršť přehlídek vrcholí Pražským divadelním festivalem německého jazyka.

    Třicet let poté – loutkové divadlo bez hranic

    Třicet let poté –  loutkové divadlo bez hranic
    29. října 2019 Žádný komentář

    Vznikly na začátku devadesátých let jako jedny z prvních souborů nezávislých na „kamenných“ divadlech. Od té doby mnohé další soubory vznikly a zanikly – ale tyto tři jsou tu stále: Divadlo bratří Formanů, Divadlo Continuo a Buchty a loutky. Muzeum loutkářských kultur v...

    Práce s divákem

    Práce s divákem
    29. října 2019 2 komentáře

    Kancelář Kreativní Evropa vyhlašuje výzvu na představení zajímavých a úspěšných projektů práce s publikem, přečetl jsem si na příslušných stránkách, které se tím skoro vědátorsky zabývají, některé z nich se tím asi i slušně živí, včetně oné kanceláře a vůbec...

    Poslední komentáře

    Potěšilo

    Potěšilo
    14. října 2019 Žádný komentář

    Na úložišti prestižního mezinárodního projektu Opera Vision se shromažďují streamy operních inscenací z celého světa.

    Přefestivalováno?

    Přefestivalováno?
    14. října 2019 1 komentář

    Prosím vás, kde berete ty lidi, kteří chodí do divadla? ptal se mě nedávno jeden zámořský divadelník

    Za Rusáků bylo nejlíp

    Za Rusáků bylo nejlíp
    28. září 2019 Žádný komentář

    Navštívil jsem Opočno. Dobré známé, nespokojené s tím, co všechno se dováží a jak místo dobrých právě dozrálých jablek ze zdejších sadů sem Poláci fedrují laciné loňské ovoce. A další věci, kvůli nimž se na hlavní silnici netrhnou kamiony. Proč prý nemůžeme jíst,...

    Divadelní šach, mat, nebo pat?

    Divadelní šach, mat, nebo pat?
    15. září 2019 Žádný komentář

    Rozmanité stávky v divadlech, nejen u nás, jsou na pořadu dne stále. Neboť finanční ohodnocení a pracovní podmínky jsou většinou velmi tristní (ač tabulkové) a vždycky se najde někdo vadící. A rozumí se samo sebou, že politická reprezentace si právo rozhodovat o osudu...

    Z režisérova zápisníku

    24. června 2019 Žádný komentář

    Jako účastník Mezinárodního fóra Berliner Theatertreffen jsem měl v Berlíně velmi plný program: asi 25 % stráveného času jsme sledovali představení a zbylých 75 % jsme naslouchali, hovořili, diskutovali, nesouhlasili či se velmi kultivovaně hádali o tématech, která hýbou...

    Kam s nimi?

    Kam s nimi?
    10. června 2019 Žádný komentář

    V DISKu se odkoulel kotouč, který symbolicky předali letošní absolventi mladšímu ročníku.

    Dramaturgové a kritici se nepoprali

    Dramaturgové a kritici se nepoprali
    27. května 2019 3 komentáře

    Další setkání z cyklu Nová krev – SPEED DATING uspořádala 13. května Činohra Národního divadla v prostoru kavárny Nona na Nové scéně. Navázala tak na první večer konaný v lednu a nazvaný prostě Režiséři.

    O čem mluví klaun

    O čem mluví klaun
    13. května 2019 Žádný komentář

    (na okraj jednoho představení) Nejsem asi jediný, kdo má rád romány a novely německého prozaika Heinricha Bölla, a Klaunovy názory považuji za jeho možná nejlepší dílo, za prozíravé zúčtování s celou generací, která zažila nástup nacismu, válku a poválečné strádání a...

    Co jsme si nadrobili

    29. dubna 2019 Žádný komentář

    Autor textu datovaného 7. dubnem 2019 a podivně nazvaného Kulturní manifest: Manifest kultury uveden není. Jen prvních čtrnáct signatářů v čele s dokumentaristkou Olgou Sommerovou, z oblasti divadla Břetislav Rychlík, Arnošt Goldflam a Bára Štěpánová. Na internetu se dalo...

    Těch divadelních cen je nějak moc…

    Věta, že divadelních cen je nějak moc, zaznívá s železnou pravidelností na všech tiskovkách věnovaných této tematice. Naposledy na setkání k novým podobám Cen Thálie v pražské Viole. A přitom je to jen tvrdošíjně šířená iluze. Celostátní každoroční oborová ocenění...

    K Hilarovi a Baldové

    15. dubna 2019 Žádný komentář

    Národní divadlo buď programově, nebo z nevědomosti šíří jeden tradovaný mýtus. Zazněl v živém dramaturgickém exposé před představením, opakuje se v tištěném programu – a bohužel je na něm postavena i poslední věta nejnovější hilarovské inscenace na Nové scéně Za...

    Ke Kunderovým devadesátinám?

    Připadá mi to jako návrat do mládí, kdy jsem na Purkyňovu 6 v Brně-Králově Poli docházel za otcem Milana Ludvíkem Kunderou, abych konzultoval svou práci o Janáčkovi a avantgardě dvacátých let.



    Obsah,