Divadelní noviny Aktuální vydání 20/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

20/2019

ročník 28
26. 11.–9. 12. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Kategorie článků:

    Nedá mi to

    Nedá mi to
    15. června 2017 Žádný komentář

    Karla Hofmannová na vedlejší straně popsala způsob rozdělování dotací na kulturu v Brně. Zdálo by se, že systém je transparentní a musí fungovat.

    Přehlížená Afrika

    15. června 2017 Žádný komentář

    Třináctý ročník festivalu Tvůrčí Afrika aneb Všichni jsme Afričani odstartovala mnohahodinová akce s tanečně-hudebně-divadelně-kulinářským programem na piazzettě Národního divadla čili náměstí Václava Havla.

    Nedá mi to…

    Nedá mi to…
    30. května 2017 Žádný komentář

    Milan Němeček na vedlejší straně sympaticky věcně píše o snaze zprůhlednit a zefektivnit přidělování státních dotací prostřednictvím grantového řízení. Nemyslím však, že navržené úpravy změní to nejpodstatnější, co ovlivňuje přidělování dotací: složení...

    Zašel jsem na kávu

    Zašel jsem na kávu
    15. května 2017 Žádný komentář

    V Brně, do kavárny Spolek, v Orlí, naproti divadlu. Náhodou, před představením 2. května. Zazněl klavír, trochu Bacha, trochu Pucciniho – to do kavárny přišel jako host Tomáš Krejčí a hrábl do kláves, od dvou stolků se zvedli a přidali mladí zpěváci a mezi konzumujícími...

    Bez pravidel se žít nedá

    Bez pravidel se žít nedá
    15. května 2017 Žádný komentář

    Podivení Marie Reslové nad Individuální účelovou dotací v oblasti kultury, kterou od září minulého roku uděluje hlavní město Praha, umím sdílet jen v jediném – také jsem nikde nenašel kritéria, podle kterých členové kulturního výboru hl. m. Prahy dotace přidělují.

    Poslední komentáře

    (Z)Krotí Nebojácná dívka rozzuřeného býka?

    (Z)Krotí Nebojácná dívka rozzuřeného býka?
    02. května 2017 Žádný komentář

    V předvečer Mezinárodního dne žen umístila americká investiční společnost State Street Global Advisors naproti jednomu z nejznámějších symbolů New Yorku, bronzové soše rozzuřeného býka, sochu Kristen Visbal Nebojácná dívka (jak se jí začalo přezdívat) – s rukama v bok...

    Národní v gala

    Národní v gala
    07. března 2017 Žádný komentář

    V opeře Národního divadla se odehrály čtyři mimořádné večery s opravdu špičkovými pěvci. Dlouhá léta nic, a teď tohle! Ve dvou představeních opery Andrea Chénier zazpíval titulní roli Yusif Eyvazov, poslechnout si ho přijela i jeho manželka Anna Netrebko, jak už jsme minule...

    Kdo si od inži odpálí klejku?

    Kdo si od inži odpálí klejku?
    07. března 2017 Žádný komentář

    V neděli 19. února se snad po dvaceti a možná i více letech setkali na jednom divadelním jevišti původní aktéři Hledačových dobrodružství a Dne s Tomášem Mácou, dvou nejslavnějších, ve své době – v polovině osmdesátých let – kultovních inscenací legendární skupiny...

    Žízeň po radosti

    Žízeň po radosti
    21. února 2017 Žádný komentář

    Kabaret Petra Michálka a Městského divadla Zlín Ovčáček čtveráček značně zkypřil českou divadelní kotlinu. Málokdy se podaří, aby divadelní představení bylo součástí hlavních zpráv snad všech deníků a médií u nás, aby strhlo celonárodní pozornost natolik, že je...

    Drama pro jedno použití

    Drama pro  jedno použití
    24. ledna 2017 Žádný komentář

    René Levínský na této stránce reaguje na úvahu Pavla Kohouta o laťce, kterou mu nastavili Topol, Hrubín a další, ale ne dnešní hry na jedno použití, které prý píšou dramaturgie samy.

    Velké činohře se v Ostravě nedaří

    Velké činohře se v Ostravě nedaří
    28. prosince 2016 1 komentář

    Být poslem špatných zpráv není příjemné. Jenže vrátit se z festivalu OST-RA-VAR a nechat si pro sebe pochybnosti o směřování činohry Národního divadla moravskoslezského by bylo ještě trudnější.

    Co je a k čemu je politické divadlo?

    Co je a k čemu je politické divadlo?
    14. prosince 2016 Žádný komentář

    Osou předvánočního čísla Divadelních novin je politické divadlo – skončil Pražský divadelní festival německého jazyka plný politických představení, o politickém divadle se v jeho průběhu vedla diskuse (podstatné pasáže z ní najdete na stranách 10 a 11) a doznívají také...

    Loutky jako ohrožený druh?

    Loutky jako ohrožený druh?
    14. prosince 2016 Žádný komentář

    České a slovenské loutkářství je od začátku prosince pod ochranou UNESCO. Na seznamu světového nehmotného dědictví se ocitlo vedle slováckého verbuňku, masopustních obchůzek a masek na Hlinecku, jízdy králů nebo sokolnictví, které byly zapsány již dříve.

    Hovory o hranicích

    Hovory o hranicích
    29. listopadu 2016 Žádný komentář

    Probíhá Pražský divadelní festival německého jazyka, má za sebou už debatu na téma politického divadla.

    Dědici Newtonových zákonů aneb Za umělecké školství pružnější!

    Dědici Newtonových zákonů aneb Za umělecké školství pružnější!
    14. listopadu 2016 Žádný komentář

    Švédsko nepatří mezi klasické cirkusové velmoci, jako je Francie či kanadský Québec. Přesto se zde nový cirkus brzy uchytil a švédský Circus Cirkör byl jeden z prvních mezinárodně cestujících nových cirkusů. Když Rosťa Novák a Cirk La Putyka uvedli nedávno v Praze po...

    Visegrád podle Salzmannové

    02. listopadu 2016 Žádný komentář

    Budapešť má šmrnc opravdového velkoměsta. Po pařížsku široké bulváry, obří secesní činžáky a kolem Király utca bují v pátek a sobotu nevídaně noční život, restaurace, kavárny, bary mají otevřeno, všude spousta mládeže a dají vám tam najíst i po půlnoci. Kontrast...

    Boje a souboje aneb Semafor

    Boje a souboje aneb Semafor
    17. října 2016 Žádný komentář

    V mnoha rozhovorech na otázku, co má nejméně rád, Jiří Suchý odpověděl, že jakékoliv oslavy. Pominout jubileum svých pětaosmdesátin by asi přece jen bylo nezdvořilé, a tak je 1. a 2. října slavil „pracovně“, „doma“ v Semaforu. Oba večery pod titulem Znám ještě...



    Obsah,