Divadelní noviny Aktuální vydání 8/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

8/2024

ročník 33
16. 4. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Kategorie článků:

    O nesetkávání

    O nesetkávání
    03. dubna 2017 diskutujte

    Nechť se na mě kolegové z časopisu Svět a divadlo nezlobí, ale předávat Ceny divadelní kritiky v labyrintu místností inscenace Pomezí nepovažuji za dobrý nápad. Chápu, že sugestivní prostor svádí k dalšímu využití, také jsem se do něho rád vrátil.

    Téma?

    Téma?
    20. března 2017 diskutujte

    Jako čtenář českých divadelních časopisů a divák Pražského divadelního festivalu německého jazyka vím o značné pozornosti, jakou naši sousedé věnují na jevištích situacím utečenců. Jsou naléhavé, protože se odehrávají na domácí ulici. U nás k nim nedochází....

    O Bohémě v Lidových novinách a o Bohémě an sich

    O Bohémě v Lidových novinách a o Bohémě an sich
    07. března 2017 1 komentář

    Sedláčkův seriál zvedá uměleckou kvalitu – nazvala Jana Machalická v Lidových novinách z 22. února svůj článek o televizním seriálu Bohéma. A píše: …seriál přináší uměleckou kvalitu, na kterou v České televizi nejsme zvyklí. Já bych spíš řekl, že na takovou...

    Poslední komentáře

    Maminka, režisér a divadelní kritik mají vždycky pravdu aneb Hommage à Eva Herrmannová

    Maminka, režisér a divadelní kritik mají vždycky pravdu aneb Hommage à Eva Herrmannová
    20. února 2017 diskutujte

    Maminka má vždycky pravdu proto, že je maminka. Režisér a divadelní kritik mají vždycky pravdu proto, že pravda v umění neexistuje. Existuje pouze umělecký názor, vkus vytříbený nebo nevytříbený, vším možným ovlivnitelný estetický soud, jak výstižně říkali...

    O české operní světovosti

    O české operní světovosti
    07. února 2017 diskutujte

    Na konci ledna se v pražském Národním divadle potkaly významné operní celebrity. Andreu Chéniera přijel pohostinsky zazpívat tenorista Yusif Eyvazov (ve třech termínech 30. ledna, 6. a 8. února) a Praha mohla po dlouhé době slyšet z operního jeviště, ne jen z koncertního pódia,...

    O české povaze na poště

    O české povaze na poště
    24. ledna 2017 diskutujte

    Chtěl bych dnes v úvodu čísla vyprávět skutečnou příhodu. Snad poučnou – nebojte se, žádná komunální satira, jen kratičká událost, z jakých se skládají naše každodenní životy.

    Vážení a milí čtenáři

    Vážení a milí čtenáři
    09. ledna 2017 diskutujte

    Přeji nám všem v roce 2017 pevné nervy a pevnou volební ruku, neboť nejdéle na podzim se bude rozhodovat o dalším směřování této republiky

    Milý Pavle,

    Milý Pavle,
    28. prosince 2016 diskutujte

    hned jak jsem dočetl Tvé vyznání uveřejněné jako úvodník v Divadelních novinách č. 21, řekl jsem si, že Ti musím napsat. Pustil jsem se do toho a pocítil, že jde o téma, které mě nutí vyslovit se veřejně.

    Chci se mýlit dál

    14. prosince 2016 1 komentář

    Slovo Marie Reslové z DN 19, jež nezvykle předcházelo normální divadelní kritiku v čísle následujícím, odsoudilo drama Vítězný únor „an sich"...

    Kééécy!

    Kééécy!
    28. listopadu 2016 diskutujte

    Zaječela Líza Doolittlová na profesora Henryho Higginse, když se jí příliš složitě snažil vysvětlit, jak ji bude vyučovat vybrané mluvě, až ji dovede jako okouzlující bytost na královský ples a bude si moci pořídit vlastní květinářství. Profesorovi nezbylo než výklad...



    Obsah,