Kategorie článků:
Devadesát let Vest pocket revue

9/2017 Jsou výročí, jejichž připomínání časem ztrácí na intenzitě. Jsou ale i taková, jimž zvětšující se časová vzdálenost přidává na aktuálnosti. Mezi taková dodnes živá data pro mne patří 19. duben 1927, kdy se v revuálním pásmu Vest pocket revue objevili na scéně...
Běloruské divadlo ve Strašnicích i v Minsku

8/2017 Vždycky mě fascinuje, když se nějaký čin, provedený víceméně pro potěšení přátel, bez jakýchkoli světodějných ambicí, stane něčím, co inspiruje a ovlivňuje lidské životy ještě po desítkách let. A to i na místech tisíce kilometrů vzdálených. To je i případ Havlovy...
O nesetkávání

7/2017 Nechť se na mě kolegové z časopisu Svět a divadlo nezlobí, ale předávat Ceny divadelní kritiky v labyrintu místností inscenace Pomezí nepovažuji za dobrý nápad. Chápu, že sugestivní prostor svádí k dalšímu využití, také jsem se do něho rád vrátil.
Téma?

6/2017 Jako čtenář českých divadelních časopisů a divák Pražského divadelního festivalu německého jazyka vím o značné pozornosti, jakou naši sousedé věnují na jevištích situacím utečenců. Jsou naléhavé, protože se odehrávají na domácí ulici. U nás k nim nedochází....
O Bohémě v Lidových novinách a o Bohémě an sich

5/2017 Sedláčkův seriál zvedá uměleckou kvalitu – nazvala Jana Machalická v Lidových novinách z 22. února svůj článek o televizním seriálu Bohéma. A píše: …seriál přináší uměleckou kvalitu, na kterou v České televizi nejsme zvyklí. Já bych spíš řekl, že na takovou...
Poslední komentáře
- on Zemřela Eliška Janišová Dobrý den. Paní Elišku jsem sice neznala, ale dovo…
- on Co by tomu řekl Mahen? Je v pořádku, aby shrnutí sezony NdB psala zaměstn…
- on Proklatá Plzeň (No. 3) Inscenaci Břéti Rychlíka - aspoň jak se prezentova…
- on Proklatá Plzeň (No. 4) Inscenaci Jídelní vůz jsem v Plzni neviděl, znám j…
- on Zemřel Miloš Stránský Upřímnou soustrast. Pana Stránského jsem viděl hrá…
- on Proklatá Plzeň (No. 3) Jen poznamenám, že liberecké divadlo na webu uvádí…
- on Proklatá Plzeň (No. 3) Ještě ke sporu Petry Zachaté a režiséra Rychlíka.…
Maminka, režisér a divadelní kritik mají vždycky pravdu aneb Hommage à Eva Herrmannová

4/2017 Maminka má vždycky pravdu proto, že je maminka. Režisér a divadelní kritik mají vždycky pravdu proto, že pravda v umění neexistuje. Existuje pouze umělecký názor, vkus vytříbený nebo nevytříbený, vším možným ovlivnitelný estetický soud, jak výstižně říkali...
O české operní světovosti

3/2017 Na konci ledna se v pražském Národním divadle potkaly významné operní celebrity. Andreu Chéniera přijel pohostinsky zazpívat tenorista Yusif Eyvazov (ve třech termínech 30. ledna, 6. a 8. února) a Praha mohla po dlouhé době slyšet z operního jeviště, ne jen z koncertního pódia,...
O české povaze na poště

2/2017 Chtěl bych dnes v úvodu čísla vyprávět skutečnou příhodu. Snad poučnou – nebojte se, žádná komunální satira, jen kratičká událost, z jakých se skládají naše každodenní životy.
Vážení a milí čtenáři

1/2017 Přeji nám všem v roce 2017 pevné nervy a pevnou volební ruku, neboť nejdéle na podzim se bude rozhodovat o dalším směřování této republiky
Milý Pavle,

22/2016 hned jak jsem dočetl Tvé vyznání uveřejněné jako úvodník v Divadelních novinách č. 21, řekl jsem si, že Ti musím napsat. Pustil jsem se do toho a pocítil, že jde o téma, které mě nutí vyslovit se veřejně.
Chci se mýlit dál

21/2016 Slovo Marie Reslové z DN 19, jež nezvykle předcházelo normální divadelní kritiku v čísle následujícím, odsoudilo drama Vítězný únor „an sich"...