Kategorie článků:
AUFgeschlossen (No. 3)

Včera se předávala Cena Josefa Balvína. Získala ji magická inscenace režiséra Miroslava Bambuška Moje říše je z tohoto světa, kterou připravil ve svém domovském Studiu Hrdinů v Praze. V hlavní roli exceluje Saša Rašilov.
AUFgeschlossen (No. 2)

Inscenace do pražské Violy... O monodramatu Sophie Rois vráží do zdi v Deutsches Theater Berlin v režii a na scéně Clemense Maria Schönborna a v podání Sophie Rois.
AUFgeschlossen (No. 1)

Hals - und Beinbruch! Tradičním divadelnickým přáním aktérům inscenace Orlando ze Staatstheater Hannover odstartoval 15. listopadu 2021 Pražský divadelní festival německého jazyka.
ZPRÁVY: Výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky Hudebního divadla v Karlíně

Hlavní město Praha vyhlašuje výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky příspěvkové organizace Hudební divadlo v Karlíně se sídlem Křižíkova 283/10, 186 00 Praha 8. Požadované předpoklady: ukončené vysokoškolské vzdělání – magisterský studijní program, případně bakalářský studijní program v souladu s nařízením vlády…
PDFNJ představuje letošní program

Pražský divadelní festival německého jazyka od 15. listopadu do 6. prosince nabídne ty nejzajímavější počiny německojazyčného divadla – na jevištích pražských scén budou hostovat divadla z Hannoveru, Hamburku, Vídně či Berlína.
Nový ředitel PDFNJ

Pražský divadelní festival německého jazyka má od 1. ledna nového ředitele. Je jím jeho dosavadní šéfdramaturg Petr Štědroň.
Diesmal Digital

Reportáž z Pražského divadelního festivalu německého jazyka. Jubilejní 25. ročník PDFNJ postihla, stejně jako jiné festivaly, „korona-krize“. Místo chození do divadla jsme seděli doma u počítačů a dívali se na streamovaná představení.
Probíhá Pražský festival německého jazyka

Předvánoční kulturní dění ozdobí Pražský divadelní festival německého jazyka – letos komplet digitální.
Anastasia Gubareva, Dimitrij Schaad: Gorki Theater hoří

1/2020 Inscenaci na motivy románu Ericha Marii Remarqua Noc v Lisabonu nastudovali v berlínském Maxim Gorki Theater pod vedením režiséra tureckého původu Hakana Savaşe Micana herci Anastasia Gubareva, moskevská rodačka, a Dimitrij Schaad, který pochází z Kazachstánu.
Bastian Kraft: Musíme být ve střehu

22/2019 S režisérem Bastianem Kraftem (*1980) jsme se sešli v pauze mezi jeho přednáškou v Goethe-Institutu a představením Dancer in the Dark, kterou nastudoval v hamburském Thalia Theateru a která hostovala na Nové scéně v rámci PDFNJ.
Čelákovické glosy (No. 56)

Festival skončil podobně, jako začínal – dramatem, v němž je divadelním prostředkem slovo, nikoli akce. Rozpětí od klasického k raně romantickému dílu, v obou případech interpretovaných z dnešní pozice.
Čelákovické glosy (No. 55)

Jan Dehner ve svém blogu již podruhé glosuje PDFNJ 2019. Neřekl bych, že je to sonda do našich svědomí (jak se píše v programu), ale spíše dlouhý kus s několika konci, ekologicky motivovaný, v němž chybělo už jen závěrečné zjevení blahoslavené Gréty.
OhnMoc/BezMacht 2019 (No. 4)

Inscenace Farm Fatale unikátním a elegantním způsobem míchá nadsázku, humor a neotřelé pojetí při zpracování tématu ekologické otázky, která silně rezonuje se současnou společností. Quesneho náhled na tuto otázku je reprezentován pojetím strašáků jako „ochránců“...
OhnMoc/BezMacht 2019 (No. 3)

Kromě originálního pojetí rakouské klasiky přinesl první festivalový víkend působivou divadelní adaptaci filmu Larse von Triera Dancer in the Dark (Tanec v temnotách) z produkce hamburského Thalia Theater v režii Bastiana Krafta.
Jiný svět neexistuje

Dnes a zítra je na programu PDFNJ inscenace Münchner Kammerspiele Farm Fatale v režii francouzského dramatika, režiséra a scénografa Philippa Quesna. Inscenaci viděla v Paříži naše francouzská dopisovatelka.
Čelákovické glosy (No. 54)

Letošní PDFNJ začal pro mě už o den dříve představením To téma: Moc a bezmoc / Das Thema: Macht und Ohmnacht v provedení česko-německého nabroušeného kabaretu.
OhnMoc/BezMacht 2019 (No. 2)

Mlha přede mnou, mlha za mnou, mlha na jevišti, mlha nad hledištěm. Mlhu, ve své proměnlivosti krásnou a pomíjivou jako život sám, zvolil režisér Thom Luz hlavním tématem své spektakulární inscenace Girl from the Fog Machine Factory.
OhnMoc/BezMacht 2019 (No. 1)

Inscenací Misantropa v podání berlínského Deutsches Theater byl v sobotu 16. listopadu slavnostně zahájen Pražský divadelní festival německého jazyka.