Kategorie článků:
Bastian Kraft: Musíme být ve střehu

22/2019 S režisérem Bastianem Kraftem (*1980) jsme se sešli v pauze mezi jeho přednáškou v Goethe-Institutu a představením Dancer in the Dark, kterou nastudoval v hamburském Thalia Theateru a která hostovala na Nové scéně v rámci PDFNJ.
Čelákovické glosy (No. 56)

Festival skončil podobně, jako začínal – dramatem, v němž je divadelním prostředkem slovo, nikoli akce. Rozpětí od klasického k raně romantickému dílu, v obou případech interpretovaných z dnešní pozice.
Čelákovické glosy (No. 55)

Jan Dehner ve svém blogu již podruhé glosuje PDFNJ 2019. Neřekl bych, že je to sonda do našich svědomí (jak se píše v programu), ale spíše dlouhý kus s několika konci, ekologicky motivovaný, v němž chybělo už jen závěrečné zjevení blahoslavené Gréty.
OhnMoc/BezMacht 2019 (No. 4)

Inscenace Farm Fatale unikátním a elegantním způsobem míchá nadsázku, humor a neotřelé pojetí při zpracování tématu ekologické otázky, která silně rezonuje se současnou společností. Quesneho náhled na tuto otázku je reprezentován pojetím strašáků jako „ochránců“...
OhnMoc/BezMacht 2019 (No. 3)

Kromě originálního pojetí rakouské klasiky přinesl první festivalový víkend působivou divadelní adaptaci filmu Larse von Triera Dancer in the Dark (Tanec v temnotách) z produkce hamburského Thalia Theater v režii Bastiana Krafta.
Poslední komentáře
- on Zemřela Dana Klášterecká-Hradiláková Poslední rozloučení se uskuteční v sobotu 9. prosi…
- on Akcent na angažovanost (No. 1) André, thanx for your reaction. I changed the phot…
- on Akcent na angažovanost (No. 1) Thanks for your review. The names in the photos ar…
- on Zemřela Zdena Hadrbolcová Poslední rozloučení se koná dnes od 15:00 hodin ve…
- on Analýzy a vize světa 2023 (No. 7) Zaskočilo mě datum premiéry berlínské inscenace, c…
- on Má divadelní bible (No. 70) Díky za komentář i vtipné a výstižné spojení vzpom…
- on Má divadelní bible (No. 70) ...děkuji Vám ! Za připomenutí vzácného člověka, j…
Jiný svět neexistuje

Dnes a zítra je na programu PDFNJ inscenace Münchner Kammerspiele Farm Fatale v režii francouzského dramatika, režiséra a scénografa Philippa Quesna. Inscenaci viděla v Paříži naše francouzská dopisovatelka.
Čelákovické glosy (No. 54)

Letošní PDFNJ začal pro mě už o den dříve představením To téma: Moc a bezmoc / Das Thema: Macht und Ohmnacht v provedení česko-německého nabroušeného kabaretu.
OhnMoc/BezMacht 2019 (No. 2)

Mlha přede mnou, mlha za mnou, mlha na jevišti, mlha nad hledištěm. Mlhu, ve své proměnlivosti krásnou a pomíjivou jako život sám, zvolil režisér Thom Luz hlavním tématem své spektakulární inscenace Girl from the Fog Machine Factory.
OhnMoc/BezMacht 2019 (No. 1)

Inscenací Misantropa v podání berlínského Deutsches Theater byl v sobotu 16. listopadu slavnostně zahájen Pražský divadelní festival německého jazyka.
Konec legrace (No. 7)

Ohlédnutí za poslední inscenací Pražského divadelního festivalu německého jazyka, a sice Shakespearova Richarda III. berlínské Schaubühne v režii jednoho z nejvýraznějších současných německých režisérů Thomase Ostermeiera.
Čelákovické glosy (No. 42)

Závěr PDFNJ otevřel poslech rozhlasové hry Wernera Fritsche Shakespearova lebka v pražském Planetáriu. Ve Stavovském divadle jej poté definitivně zakončilo představení Shakespearova Richarda III. v režii Thomase Ostermeiera.
Konec legrace (No. 6)

Lucemburský soubor Independent Little Lies přivezl do Prahy svou „euforickou a melancholickou” inscenaci Blackout, která je autorským textem režisérky Claire Thill. Představení se odehrálo v úterý 27. listopadu v Divadle Komedie v rámci PDFNJ.
Čelákovické glosy (No. 41)

Glosy k dalším třem produkcím PDFNJ: Odysee hamburského Thalia Theateru, Five Easy Pieces v koprodukci Institute of Political Murder a uměleckého centra CAMPO Gent a Nekonečnému žertu hamburského Kampnagel.
Konec legrace (No. 5)

Dětská představení mohou být velice dojemná, většinou však pouze tehdy, sledujete-li v nich své vlastní ratolesti. Na sobotním představení Five Easy Pieces belgického uměleckého centra CAMPO se ovšem dojímalo celé hlediště Divadla Archa.
Konec legrace (No. 4)

Šest herců, betonová zeď a několik rekvizit. Zdá se, že tolik stačí, aby se tisícistránkový román Davida Fostera Wallace vměstnal do téměř čtyřhodinové inscenace Nekonečný žert v režii Thorstena Lensinga, která uteče jako voda.
Konec legrace (No. 3)

Telemachos a Telegonos se dostávají do sporů, které se přelévají v různé obrazy a situace víceméně související s bájnými nástrahami na Odysseově výpravě. 23. 11. se v rámci PDFNJ představila inscenace Odysea hamburského Thalia Theateru.
Čelákovické glosy (No. 40)

V průběhu prvního festivalového týdne PDFNJ s heslem Schluss mit lustig jsem zhlédl úvodní představení Desatero přikázání vídeňského Volkstheatru, off-programové představení To Téma/Das Thema a autorské čtení Judith Hermann.