Divadelní noviny Aktuální vydání 20/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

20/2019

ročník 28
26. 11.–9. 12. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Kategorie článků:

    Čelákovické glosy (No. 55)

    04. prosince 2019 Žádný komentář

    Jan Dehner ve svém blogu již podruhé glosuje PDFNJ 2019. Neřekl bych, že je to sonda do našich svědomí (jak se píše v programu), ale spíše dlouhý kus s několika konci, ekologicky motivovaný, v němž chybělo už jen závěrečné zjevení blahoslavené  Gréty.

    OhnMoc/BezMacht 2019 (No. 4)

    Inscenace Farm Fatale unikátním a elegantním způsobem míchá nadsázku, humor a neotřelé pojetí při zpracování tématu ekologické otázky, která silně rezonuje se současnou společností. Quesneho náhled na tuto otázku je reprezentován pojetím strašáků jako „ochránců“...

    OhnMoc/BezMacht 2019 (No. 3)

    02. prosince 2019 1 komentář

    Kromě originálního pojetí rakouské klasiky přinesl první festivalový víkend působivou divadelní adaptaci filmu Larse von Triera Dancer in the Dark (Tanec v temnotách) z produkce hamburského Thalia Theater v režii Bastiana Krafta.

    Jiný svět neexistuje

    26. listopadu 2019 Žádný komentář

    Dnes a zítra je na programu PDFNJ inscenace Münchner Kammerspiele Farm Fatale v režii francouzského dramatika, režiséra a scénografa Philippa Quesna. Inscenaci viděla v Paříži naše francouzská dopisovatelka.

    Čelákovické glosy (No. 54)

    25. listopadu 2019 Žádný komentář

    Letošní PDFNJ začal pro mě už o den dříve představením To téma: Moc a bezmoc / Das Thema: Macht und Ohmnacht v provedení česko-německého nabroušeného kabaretu.

    Poslední komentáře

    OhnMoc/BezMacht 2019 (No. 2)

    24. listopadu 2019 Žádný komentář

    Mlha přede mnou, mlha za mnou, mlha na jevišti, mlha nad hledištěm. Mlhu, ve své proměnlivosti krásnou a pomíjivou jako život sám, zvolil režisér Thom Luz hlavním tématem své spektakulární inscenace Girl from the Fog Machine Factory.

    OhnMoc/BezMacht 2019 (No. 1)

    21. listopadu 2019 Žádný komentář

    Inscenací Misantropa v podání berlínského Deutsches Theater byl v sobotu 16. listopadu slavnostně zahájen Pražský divadelní festival německého jazyka.

    Konec legrace (No. 7)

    18. prosince 2018 Žádný komentář

    Ohlédnutí za poslední inscenací Pražského divadelního festivalu německého jazyka, a sice Shakespearova Richarda III. berlínské Schaubühne v režii jednoho z nejvýraznějších současných německých režisérů Thomase Ostermeiera.

    Čelákovické glosy (No. 42)

    04. prosince 2018 Žádný komentář

    Závěr PDFNJ otevřel poslech rozhlasové hry Wernera Fritsche Shakespearova lebka v pražském Planetáriu. Ve Stavovském divadle jej poté definitivně zakončilo představení Shakespearova Richarda III. v režii Thomase Ostermeiera.

    Konec legrace (No. 6)

    30. listopadu 2018 Žádný komentář

    Lucemburský soubor Independent Little Lies přivezl do Prahy svou „euforickou a melancholickou” inscenaci Blackout, která je autorským textem režisérky Claire Thill. Představení se odehrálo v úterý 27. listopadu v Divadle Komedie v rámci PDFNJ.

    Čelákovické glosy (No. 41)

    28. listopadu 2018 Žádný komentář

    Glosy k dalším třem produkcím PDFNJ: Odysee hamburského Thalia Theateru, Five Easy Pieces v koprodukci Institute of Political Murder a uměleckého centra CAMPO Gent a Nekonečnému žertu hamburského Kampnagel.

    Konec legrace (No. 5)

    27. listopadu 2018 Žádný komentář

    Dětská představení mohou být velice dojemná, většinou však pouze tehdy, sledujete-li v nich své vlastní ratolesti. Na sobotním představení Five Easy Pieces belgického uměleckého centra CAMPO se ovšem dojímalo celé hlediště Divadla Archa.

    Konec legrace (No. 4)

    26. listopadu 2018 Žádný komentář

    Šest herců, betonová zeď a několik rekvizit. Zdá se, že tolik stačí, aby se tisícistránkový román Davida Fostera Wallace vměstnal do téměř čtyřhodinové inscenace Nekonečný žert v režii Thorstena Lensinga, která uteče jako voda.

    Konec legrace (No. 3)

    25. listopadu 2018 Žádný komentář

    Telemachos a Telegonos se dostávají do sporů, které se přelévají v různé obrazy a situace víceméně související s bájnými nástrahami na Odysseově výpravě. 23. 11. se v rámci PDFNJ představila inscenace Odysea hamburského Thalia Theateru.

    Čelákovické glosy (No. 40)

    23. listopadu 2018 Žádný komentář

    V průběhu prvního festivalového týdne PDFNJ s heslem Schluss mit lustig jsem zhlédl úvodní představení Desatero přikázání vídeňského Volkstheatru, off-programové představení To Téma/Das Thema a autorské čtení Judith Hermann.

    Konec legrace (No. 2)

    21. listopadu 2018 1 komentář

    Das Thema jsme my, neboli tématem sind wir, tedy tři německo-čeští performeři Česko-německého nabroušeného kabaretu, který se představil v Eliadově knihovně v rámci off-programu Pražského divadelního festivalu německého jazyka.

    Konec legrace (No. 1)

    20. listopadu 2018 Žádný komentář

    Pražský divadelní festival německého jazyka zahájila inscenace Stephana Kimmiga z vídeňského Volkstheatru Desatero přikázání. Divadelní adaptace filmů Krzysztofa Kieślowského je podobenstvím o hledání morálky.



    Obsah,