Kategorie článků:
Konec legrace (No. 4)
Šest herců, betonová zeď a několik rekvizit. Zdá se, že tolik stačí, aby se tisícistránkový román Davida Fostera Wallace vměstnal do téměř čtyřhodinové inscenace Nekonečný žert v režii Thorstena Lensinga, která uteče jako voda.
Konec legrace (No. 3)
Telemachos a Telegonos se dostávají do sporů, které se přelévají v různé obrazy a situace víceméně související s bájnými nástrahami na Odysseově výpravě. 23. 11. se v rámci PDFNJ představila inscenace Odysea hamburského Thalia Theateru.
Čelákovické glosy (No. 40)
V průběhu prvního festivalového týdne PDFNJ s heslem Schluss mit lustig jsem zhlédl úvodní představení Desatero přikázání vídeňského Volkstheatru, off-programové představení To Téma/Das Thema a autorské čtení Judith Hermann.
Poslední komentáře
- on REPORTÁŽ: Od kořínků (No. 1) Projekt Martiny Hajdyly Lacové je odvážným vstupem…
- on Zemřela Hana Brejchová Tento údaj již na wikipedii není, původně ho tam p…
- on Zemřela Hana Brejchová Pane Shejbale, reagovali jsme na uvedení tohoto da…
- on Zemřela Hana Brejchová Hana Brejchová nezemřela 22. 4., ale před několika…
- on Radek Melša: Nacházet klid, milovat a přitom vášnivě hořet zajímavý týpek
- on Postřehy Divadla Kámen (No. 28) Mnohému z uvedeného (v článku i komentáři) rozumím…
- on Zemřel Miroslav Švejda R.I.P.
Konec legrace (No. 2)
Das Thema jsme my, neboli tématem sind wir, tedy tři německo-čeští performeři Česko-německého nabroušeného kabaretu, který se představil v Eliadově knihovně v rámci off-programu Pražského divadelního festivalu německého jazyka.
Konec legrace (No. 1)
Pražský divadelní festival německého jazyka zahájila inscenace Stephana Kimmiga z vídeňského Volkstheatru Desatero přikázání. Divadelní adaptace filmů Krzysztofa Kieślowského je podobenstvím o hledání morálky.
Konec legrace
23. ročník Pražského divadelního festivalu německého jazyka probíhá od 18. listopadu do 1. prosince 2018. Prestižní přehlídku nejvýraznějších divadelních produkcí z celé německy mluvící oblasti hostí několik pražských divadel.
Vyhlašujeme nominace na Ceny DN
Divadelní noviny oznamují užší výběr nominací na Ceny divadelních novin. Slavnostní předávání osmnáctého ročníku se bude konat v pondělí 26. listopadu 2018 od 16 hodin v prostoru Eliadovy knihovny v Divadle Na zábradlí.
Zvony i vlast
21/2017 Románová prvotina „bezdomovce“ Josepha Rotha posloužila vídeňskému Burgtheateru k divadelní koláži Hotel Evropa aneb Antikrist.
Revoluce k ničemu
21/2017 Na letošním ročníku festivalu nechyběla ani německojazyčná inscenace Dušana Davida Pařízka. A v inscenaci Moc a vzdor nechyběla typická pařízkovská režijní znamení – meotary a krychlová konstrukce, která vyděluje hlavní „hrací pole“.
Bezmocná angažovanost (proti)
21/2017 Nic proti doku-divadlu, divadlu angažovanému, divadlu na hranici divadelnosti. Je lákavé hranice překračovat, experimentovat, zkoušet meze trpělivosti, meze estetického cítění diváka.
Samopal versus smích dětí (pro)
21/2017 Soucit. Příběh kulometu je v podstatě divadelní esej vytvořený na základě znalostí fungování současného humanitárního byznysu a vůbec existence humanitárních organizací pracujících v zemích postižených válkami, genocidou a emigrantskou vlnou.
Zamilovat si Sandru Hüller
21/2017 Curyšský Theater Neumarkt představil ve Studiu Hrdinů monodrama Obrazy tvé velké lásky podle nedokončeného románu Wolfganga Herrndorfa.
Banální hovory z butiku (proti)
21/2017 Označit kultovní rakouskou dramatičku a nositelku Nobelovy ceny Elfriede Jelinekovou za grafomanku je určitě přehnané a jistě nespravedlivé, ale po zhlédnutí představení Světlo v krabici si nemohu ulevit jinak.
Módní ikona „Elfi“ (pro)
21/2017 Šest postav s baterkami hledá nikoli autora, nýbrž se s loveckou vášní pídí po dalším jedinečném kousku oblečení, který už zítra bude out a s ním i jeho nositelka.
Ouverture!
21/2017 Skladatelé psávali předehry z různých důvodů, ty operetní nejčastěji jako efektní koncertantní číslo. K takovým ouverturám – vstupům do díla (v našem případě festivalu) – bych přirovnal Jas. Okamžik Divadla Dortmund.
Dnešní svět podle Marthalera
21/2017 Na konci devadesátých let pro mě byly marthalerovské projekty zjevením. A jsem ráda, že mě Pražský divadelní festival německého jazyka zas jednou zavedl do Marthalerova světa bizarních figurek, zakletých v podivuhodných řečnických, pohybových a hudebních etudách.
Naše stará a nová Evropa
21/2017 Pražský divadelní festival německého jazyka se konal ve dnech 29. listopadu až 2. prosince a jako prolog nabídl 12. listopadu výlet do Mnichova. Letošní, dvacátý druhý ročník se výrazně zaměřoval na politické či angažované divadlo.