Divadelní noviny Aktuální vydání 9/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

9/2024

ročník 33
30. 4. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Kategorie článků:

    Přátelé i nepřátelé dabingu…

    29. listopadu 2012 diskutujte

    V DN 19/2012 vyšel text prezidenta Herecké asociace Jiřího Hromady Hrozí zánik dabingu? Článek vyvolal bouřlivou diskusi. Přinášíme aktuální reakci Jiřího Hromady.

    Petr Štědroň: Jdeme cestou autorského divadla

    28. listopadu 2012 diskutujte

    Pokračování rozhovoru s hlavním dramaturgem PDFNJ a uměleckým šéfem brněnského Divadla Reduta Hodnotit XX. století si netroufám z aktuálního čísla DN 20/2012. Tentokrát o Arabské noci MD Olomouc a o Divadle Reduta.

    Smích je nakažlivý aneb murmel, FRITSCH!

    27. listopadu 2012 diskutujte

    O Dieteru Rothovi a jeho textu Murmel. A také o inscenaci Murmel Murmel Herberta Fritsche, již jsme mohli vidět v rámci PDFNJ. Kam se bude divadlo vyvíjet dál a jak tato výrazná osobnost ovlivní české divadelnictví? Více o PDFNJ najdete v právě vycházejících DN 20/2012.

    Poslední komentáře

    Zemřela Magdalena Rychlíková-Špergrová

    26. listopadu 2012 1 komentář

    Herečka, loutkoherečka, dabérka a pedagožka.

    Zemřel Stanislaw Waniek

    25. listopadu 2012 diskutujte

    Herec, dlouholetý člen Divadla Šumperk.

    Slyšíte mě, vy tam v Plzni?

    20. listopadu 2012 35 komentářů

    Otevíráme plné znění článku Iana Herberta otištěného v DN 19/2012. Diskuse, která se nad jeho textem na i-DN rozpoutala, je tak nyní přístupná všem čtenářům.

    Řvala bych, ale nemůžu

    19. listopadu 2012 5 komentářů

    Výčet toho, o co jste v sobotu přišli na 35. Festiválku Jsem spokojenej. Reportáž, jež si neklade za cíl být kritikou, aneb Smysl Festiválku byl opět naplněn.

    Jsme minimalisté s konceptuálním myšlením

    17. listopadu 2012 2 komentářů

    Rozhovor s Janem Horákem, uměleckým šéfem Divadla Orlík, které působí ve Studiu Hrdinů a ve Studiu Kostelní. Činnost oficiálně započali premiérou Célinovy hry Církev. Hlavní otázkou však je – odkud jejich divadlo přichází a kam směřuje?

    Olomoucká Láska a peníze živě

    15. listopadu 2012 diskutujte

    Soubor činohry Moravského divadla Olomouc připravuje po úspěšné Arabské noci další ambiciózní titul: inscenaci hry Denise Kellyho Láska a peníze v režii Mikoláše Tyce. Nabízíme tři videoreportáže z příprav.

    Hrozí zánik dabingu?

    13. listopadu 2012 27 komentářů

    Zvyšujícími se nároky na tempo výroby a vlivem prudce klesajícího ocenění hereckých výkonů dochází k rezignaci na kvalitu českého dabingu a jeho podhodnocení. Hrozí jeho rychlý zánik.

    Jak je důležité mít… peníze!

    13. listopadu 2012 15 komentářů

    Jsem přesvědčen, že tvůrčí gesto J. Z. Nováka překladem Wildova textu Jak je důležité miti Filipa je tak jedinečné, že si trvalou autorsko-právní ochranu zaslouží.

    Myšlenky oděné v šat symbolů

    08. listopadu 2012 2 komentářů

    Arabské divadlo a jeho přínos světové dramatické tvorbě. Reakce na diskuse v denním zpravodajství festivalu Nad Prahou půlměsíc. (O festivalu se dočtete v rubrice Festivaly nebo v sekci Seriály a blogy.)

    Zemřel Miroslav Pokorný

    07. listopadu 2012 2 komentářů

    Hudební skladatel, hudebník, loutkoherec a v letech 1990–1997 ředitel plzeňského Divadla Alfa.

    Geisslers in the U. S. A.

    02. listopadu 2012 1 komentář

    Geisslers Hofcomoedianten vstoupili na americkou půdu aneb Nový barokně-divadelní styl v Novém světě.

    Brněnské divadlo naléhavě potřebuje kompetentní reformu

    31. října 2012 diskutujte

    Rád bych okomentoval část svého rozhovoru v www.operaplus.cz, pojednávající o mém domácím působení, který mohl přivést Josefa Hermana k názoru, uvedeném v jeho komentáři k textu o opeře NDB v aktuálních DN 18/2012. (Ostatní texty k tomuto tématu najdete v rubrice Hyde Park...

    Rostl výkon, nikoliv honoráře

    31. října 2012 3 komentářů

    Když před pěti lety nastupoval Daniel Dvořák do vedení Národního divadla Brno, mimo jiné uvažoval o posílení opery a naopak zmenšení baletního souboru. Tento plán se naštěstí nerealizoval a brněnský balet byl i za jeho ředitelování výrazným pendantem k baletu pražského...

    Opera ND Brno za Daniela Dvořáka

    31. října 2012 9 komentářů

    Během pěti let vystřídal Daniel Dvořák tři operní šéfy: dirigent Tomáš Hanus pro neshody s ředitelem odešel po první sezoně, jeho nástupci Rocc a Eva Blahová zřejmě protektorství ředitele respektovali, neboť brněnská opera začala vykazovat podobné rysy jako předtím opera...



    Obsah,