Kategorie článků:
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 22)

Míša Axman vytvořil podle mě sochu Julia Fučíka... Mudrování o tom, jak na Mojmíra přicházejí životní mezníky a Kalouskova kápě přitom stále stejně kape aneb Je to takový život od krize do krize.
Hledal jsem Birinského (No. 4)

Filmové stopy a dvě překvapivé broadwayské inscenace aneb Pátrání po Birinském v USA.
Avignonské postřehy (No. 3)

Qudus Onikeku je tanečník původem z Nigérie. Tématem projektu Qaddish jsou vzpomínky a námětem jeho otec Ganiu Onikeku, kterého Qudus tancem vyvolává. Zatím poslední kamínek do malé mozaiky z letošního Festivalu d´Avignon. Předchozí díly najdete v sekci Seriály a blogy nebo v...
ZPRÁVY: Výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky Hudebního divadla v Karlíně

Hlavní město Praha vyhlašuje výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky příspěvkové organizace Hudební divadlo v Karlíně se sídlem Křižíkova 283/10, 186 00 Praha 8. Požadované předpoklady: ukončené vysokoškolské vzdělání – magisterský studijní program, případně bakalářský studijní program v souladu s nařízením vlády…
Avignonské postřehy 2013 (No. 2)

Již zavedenou avignonskou festivalovou hvězdou posledních deseti let je švýcarský režisér Christoph Marthaler. Tentokrát přivezl do Opéra-Théâtre svou curyšskou inscenaci King Size.
Avignonské postřehy 2013 (No. 1)

Letos skončila po deseti letech v uměleckém vedení Festivalu d´Avignon dvojice Hortensia Archambault a Vincent Baudriller. Přinášíme sériál rychlých postřehů z několika nejvýznamnějších produkcí festivalu. Začínáme inscenací Stanislase Nordeye Par les Villages v Cour...
Nechutné historie Polska (No. 3)

O čtyřhodinovém projektu Krzysztofa Warlikowského Konec, uváděném na samém kraji Varšavy. Předchozí díly naletnete v sekci Seriály a blogy nebo v rubrice Zahraničí.
Hledal jsem Birinského (No. 3)

První stopy zásluhou vyhledávače Google: Výchozí hypotéza Vladimíra Procházky se začíná potvrzovat.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 21)

Mudrování s herci Mojmírem Hegerem a Milošem Kročilem o sedmnácti letech trvání tzv. Vesnického divadla, dobrovolné zájezdové scény při brněnském Divadle bratří Mrštíků.
Nechutné historie Polska (No. 2)

Mé poslední představení ve Wrocławi - Sofoklův Filoktetes v Teatru Polském v režii herečky Barbary Wysocké. Příště už z Warszawy.
Hledal jsem Birinského (No. 2)

Ještě nikdy jsme o žádném autorovi, kterého jsme v Činoherním klubu uvedli, nevěděli tak málo, jako o Lvu Birinském. K dispozici nejsou ani originály jeho her... Pokračování v pátrání po osudech a díle dramatika Lva Birinského.
Time Out Petra Pavlovského (No. 26/2013)

Před 90. lety se narodil Jaroslav Volek, český estetik, muzikolog a semiotik. Byl můj „guru“. Jeho obecná taxonomie umění mě přivedla k pochopení a taxonomickému pojmenování podstaty divadla.
Mudrování (nejen) o divadle (No. 20)

Mudrování nad knížkou Aleny Veselé Z rejstříků paměti.
Nechutné historie Polska (No. 1)

Začínáme letní seriál reportáží Jana Grulicha ze současného divadelního Polska. Tentokrát o inscenaci Teatru Polského ve Wrocławi Klinika / Láska je chladnější než smrt režiséra Łukasze Twarkowského.
Hledal jsem Birinského (No. 1)

Zahajujeme letní seriál dokumentující peripetie pátrání Dušana Hübla po osudech a tvorbě ruského dramatika, filmového scenáristy a režiséra první poloviny XX. století Lva Birinského, autora i u nás uváděných her Mumraj a Moloch.
Mudrování (nejen) o divadle (No. 19)

Pln hoře jsem sestoupil po schodech do podzemí černého chrámu studentské výuky na Bayerově brněnské ulici, abych zhlédl předpremiéru nastupujícího hereckého ročníku a jeho profesorů... Mudrování nad představením Kabaret Hrabal brněnského Studia Marta.
Hulcova bleskovka z Apostrofu 2013 (No. 4)

15. ročník festivalu Apostrof skončil. Obě včerejší představení se zabývala mezilidskými vztahy. Nahlížela je s úsměvným nadhledem a laskavostí. Závěrečný díl denních reportáží. Předchozí části naleznete v rubrice Festivaly nebo v sekci Seriály a blogy.
Hulcova bleskova z Apostrofu 2013 (No. 3)

Třetí den festivalu Apostrof byl ve znamení apelativních výzev a otázek na lidskost a svědomí.