Kategorie článků:
Setkání Żurakowské a Tokarczuk
Multižánrový projekt Ewy Żurakowské Home Beyond the Borders? bude mít českou premiéru v Undergroundovém klubu Eden v Broumově.
Zemřela Ewa Demarczyk
(16. 1. 1941 Krakov, Polsko – 14. 8. 2020 Krakov, Polsko) Polská zpěvačka, významná představitelka šansonu a zpívané poezie. Její nejznámější píseň Karuzela z madonnami nazpívala Hana Hegerová jako Madony na kolotoči.
Zemřel Ludwik Flaszen
(4. 6. 1930 Krakov, Polsko - 24. 10. 2020 Paříž, Francie) Polský teatrolog, divadelní a literární kritik, režisér, spisovatel a překladatel. Blízký spolupracovník Jerzyho Grotowského, spoluzakladatel a dramaturg Teatru Laboratorium.
Poslední komentáře
- on REPORTÁŽ: Od kořínků (No. 1) Projekt Martiny Hajdyly Lacové, je odvážným vstupe…
- on Zemřela Hana Brejchová Tento údaj již na wikipedii není, původně ho tam p…
- on Zemřela Hana Brejchová Pane Shejbale, reagovali jsme na uvedení tohoto da…
- on Zemřela Hana Brejchová Hana Brejchová nezemřela 22. 4., ale před několika…
- on Radek Melša: Nacházet klid, milovat a přitom vášnivě hořet zajímavý týpek
- on Postřehy Divadla Kámen (No. 28) Mnohému z uvedeného (v článku i komentáři) rozumím…
- on Zemřel Miroslav Švejda R.I.P.
Zemřel Witold Rybicki
(4. 9. 1927 Karviná – 4. 7. 2020 Český Těšín) Herec, režisér, spoluzakladatel Polské scény Těšínského divadla v Českém Těšíně, jejímž členem byl po celý svůj profesionální divadelní život.
Zemřel Piotr Augustyniak
(8. 6. 1932 Kościanie, Polsko - červenec 2020 Łódź, Polsko) Polský herec, spoluzakladatel Polské scény Těšínského divadla v Českém Těšíně, jejímž členem byl v letech 1952-1959, 1962-1964 a 1981-1996.
Zemřel Lech Raczak
(27. 1. 1946 Krzyżanow, Polsko - 17. 1. 2020 Poznaň, Polsko) Polský divadelní režisér, teatrolog, dramatik a pedagog, spoluzakladatel a dlouholetý vedoucí významného polského souboru alternativního divadla Teatr Ósmego Dnia (zal. 1964).
Hrdinové jako my (No. 5)
Posledním „hrdinou“ Palm Off Festu se stala inscenace Mein Kampf v podání varšavského souboru Teatr Powszechny v režii mladého polského režiséra Jakuba Skrzywanka.
Fragmenty z Hradce 2019 (No. 6)
Sprint s časem má vždy pouze jednoho vítěze. A člověk to není. Budiž mi proto omluvou, že se s poslední reflexí vracím k 25. ročníku DER až ve chvíli, kdy se stal uzavřenou historií.
Plzeň s pěnou i bez pěny (No. 4)
Sobota a neděle byly na festivalu inscenačně i žánrově pestré a jen stěží by se dalo najít mezi jednotlivými produkcemi nějaké pojítko.
Plzeň s pěnou i bez pěny (No. 3)
Páteční den plzeňského festivalu byl plný návazností. Na úvodní Muzikál třetího věku mladého generačního uskupení BodyVoiceBand navázalo Slovenské národné divadlo s inscenací Hauptmannova Před západem slunce.
Plzeň s pěnou i bez pěny (No. 2)
Čtvrteční program byl nabitý, a to představeními, o které by divák nechtěl přijít. A tak se divadelní dění sledovalo od rána do noci a po burcující polské inscenaci se diskutovalo o věcech na pozdní hodinu možná až příliš závažných…
Na hranicích divnosti (No. 6)
Festival Nultý bod včera završily květiny a hlína... O solo performancích Roselyne tanečnice Cecile Da Costa a Second Nature polské choreografky Agaty Siniarské v provedení performerky Katarzyny Wolińské.
Česká stopa v polské vsi Węgajty
Ve dnech 19. – 25. 7. 2019 se v polské vsi Węgajty uskuteční 17. ročník festivalu Wioska Teatralna, který se zaměřuje na divadelní tvorbu se sociálním, politickým a ekologickým obsahem a přesahem. Akce se účastní i čeští zástupci.
Mudrování nad DSB 2019 (No. 12)
Vizionářské představení s pokornou bravurou herců sloužících filozofii díla a režijním mistrovstvím bylo perlou festivalu… O pondělním uvedení Warlikowského adaptace Prostouva Hledání ztraceného času v Janáčkově divadle.
Maria Wojtyszko: Z problémů je dobré se vypsat
Být feministkou je – či mělo by být – pro každého člověka naprosto normální.... V pražském Divadle v Dlouhé měla v dubnu premiéru inscenace Nebe-peklo v režii Jakuba Krofty. Nabízíme rozhovor s autorkou předlohy.
Divný je ten svět
Úroveň polského divadla je přes politické tlaky, které na ně jsou v posledních letech pravicovou vládou vyvíjeny, stále vysoká. /Reportáž z 11. ročníku Mezinárodního divadelního festivalu Božská Komedie v Krakově/
Divadelní výlety Jana Grulicha (No. 2)
Letošní ročník toruńského festivalu byl stejně jako před dvěma roky dramaturgicky i kvalitou produkcí skvělý. Nové vedení festivalu tak svůj nelehký úkol navázat na tradici festivalu zvládlo. /Druhá část reportáže z festivalu Kontakt v Toruni./