Kategorie článků:
Banální hovory z butiku (proti)

21/2017 Označit kultovní rakouskou dramatičku a nositelku Nobelovy ceny Elfriede Jelinekovou za grafomanku je určitě přehnané a jistě nespravedlivé, ale po zhlédnutí představení Světlo v krabici si nemohu ulevit jinak.
Módní ikona „Elfi“ (pro)

21/2017 Šest postav s baterkami hledá nikoli autora, nýbrž se s loveckou vášní pídí po dalším jedinečném kousku oblečení, který už zítra bude out a s ním i jeho nositelka.
Ouverture!

21/2017 Skladatelé psávali předehry z různých důvodů, ty operetní nejčastěji jako efektní koncertantní číslo. K takovým ouverturám – vstupům do díla (v našem případě festivalu) – bych přirovnal Jas. Okamžik Divadla Dortmund.
ZPRÁVY: Výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky Hudebního divadla v Karlíně

Hlavní město Praha vyhlašuje výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky příspěvkové organizace Hudební divadlo v Karlíně se sídlem Křižíkova 283/10, 186 00 Praha 8. Požadované předpoklady: ukončené vysokoškolské vzdělání – magisterský studijní program, případně bakalářský studijní program v souladu s nařízením vlády…
Dnešní svět podle Marthalera

21/2017 Na konci devadesátých let pro mě byly marthalerovské projekty zjevením. A jsem ráda, že mě Pražský divadelní festival německého jazyka zas jednou zavedl do Marthalerova světa bizarních figurek, zakletých v podivuhodných řečnických, pohybových a hudebních etudách.
Střípky z PDFNJ (No. 3)

Utečenecké tábory a občanská válka. Média ovládaná kapitálem. Humanitární pomoc pro “nepotřebné”. To jsou některá z témat polodokumentárního projektu švýcarského divadelníka Mila Raua, který pod názvem Soucit. Příběh kulometu přivezla do Divadla Archa berlínská...
Střípky z PDFNJ (No. 2)

Týden před startem 22. ročníku PDFNJ se konal tradiční výletní „prolog“. Dramaturgie tentokrát vybrala autorskou inscenaci Záchytná nádrž v Kammerspiele München, kterou se na program festivalu po delší době vrátil švýcarský operní a činoherní režisér Christopher...
Evropský Pařízek a české pařezy

15/2015 Burgtheater a jeho tvůrci získali šest ocenění časopisu Theater Heute z deseti. V podstatě díky jediné inscenaci: Směšné temnotě Wolframa Lotze. Jejím režisérem je a scénu vytvořil Dušan David Pařízek, kostýmy navrhla Kamila Polívková.
Akcent na historii (No. 3)

Včera se na festivalu Akcent, který letos skloňuje slovo paměť všemi možnými způsoby, představila berlínská skupina She She Pop. Jejich inscenace Schubladen - Šuplíky otevírá na pozadí osobních zážitků šesti žen téma rozdílu východu a západu (a nejen německého).
Soukromý festival divadla německého jazyka (No. 3)

Marat/Sade a Vojcek ve Státním divadle Drážďany. Závěrečný díl letní reportáže z německy mluvících divadel.
Soukromý festival divadla německého jazyka (No. 2)

Berlín se po sjednocení Německa opět stal velkou kulturní metropolí aneb část druhá: Berlín.