Divadelní noviny Aktuální vydání 9/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

9/2024

ročník 33
30. 4. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Kategorie článků:

    Setkáním sláva! (No. 2)

    04. dubna 2022 diskutujte

    Brněnská encounteří středa se nesla ve znamení snad letos už naposledy se vracející zimy, příšeří divadelních sálů tak poskytla vítaný azyl mnoha promrzlým končetinám.

    Setkáním sláva! (No. 1)

    02. dubna 2022 diskutujte

    Mezinárodní festival divadelních škol Setkání/Encounter se po dvojici dlouhých let, kdy jeden ročník byl díky pandemickým strastem zcela zrušen, a loňský proběhl pouze online, konečně vrací ke svému  osvědčenému formátu.

    Viděno sedmnácti (No. 8)

    06. března 2022 diskutujte

    Poslední – sobotní den – Malé inventury zahrnoval dva zážitky, které jako by symbolicky stály na opačných pólech divadelního spektra.

    Poslední komentáře

    Viděno sedmnácti (No. 7)

    28. února 2022 diskutujte

    Nikdy pro mě nebylo obtížnější odpoutat se od vnějšího světa a veškerou svou pozornost směřovat k právě zakoušenému estetickému prožitku.

    Viděno sedmnácti (No. 6)

    28. února 2022 diskutujte

    Úvodem do temného sálu zaznívají neučesané (a tedy autentické) výpovědi dětských tanečníků a tanečnic, a jejich naivní motivace k tomu, proč jsou ochotni přizpůsobovat se mnohdy krutým školním metodám.

    Viděno sedmnácti (No. 5)

    26. února 2022 diskutujte

    Šestý festivalový den byl doslova zalitý sluncem, což jistě ocenili zejména účastníci průzkumné cesty po pravém břehu Vltavy pořádané v rámci speciální programové sekce nazvané Arts service & Networking.

    Viděno sedmnácti (No. 4)

    25. února 2022 diskutujte

    Ridina Ahmedová se v divadelním prostředí etablovala jako autorka hudby především tanečních a pohybových inscenací, svojí osobitou performancí ale navázala na tvorbu na jiné platformě.

    Viděno sedmnácti (No. 3)

    24. února 2022 diskutujte

    Reportáž z pondělního dne festivalu Malá inventura.

    Viděno sedmnácti (No. 2)

    22. února 2022 diskutujte

    Výběr z nedělního festivalového programu pro mě byl náročný, vždyť se hrálo osm představení a bez obraceče času šla stihnout jen dvě. Vybrala jsem dvě inscenace, které k sobě mají mnohým blízko.

    Report z galaxie Zaráz (No. 4)

    02. února 2022 diskutujte

    Tenkrát na Slovácku!

    Report z galaxie Zaráz (No. 3)

    17. ledna 2022 diskutujte

    Uherské Hradiště se výzev nebojí, a svým divákům servíruje legendární rockovou operu Jesus Christ Superstar. Přiznám se bez mučení, že česká premiéra pro mě v roce 1994 byla zážitkem bezmála iniciačním.

    Report z galaxie Zaráz (No.2)

    17. ledna 2022 diskutujte

    Jedním z nesporných specifik Zarázu jsou inscenační dramaturgické bloky, v nichž můžeme nahlédnout významně rozdílná uvažování o identických žánrech, respektive autorech.

    Report z galaxie Zaráz (No. 1)

    16. ledna 2022 diskutujte

    Po roční pauze, zaviněné všem dobře známými důvody, se na scénu konečně vrátila jedna z perel nejmilejších, a sice společná bilanční přehlídka Městského divadla Zlín a Slováckého divadla Uherské Hradiště, Zaráz.

    Video střípky z Divadelní Flory (No. 7)

    10. prosince 2021 diskutujte

    Inscenace režisérů Háby a Krobota ve videozpravodaji číslo 7.

    Otrlcova halloweenská sláva (No. 2)

    09. prosince 2021 diskutujte

    Nedělní filmově otrlé hody byly ve svém objemu poloviční, výživné pak podobně jako sobotní nášup. Aeru zavládl Haloween v krystalicky čisté svůdnosti. Děti nedorazily, zážitky ano!

    Otrlcova halloweenská sláva (No. 1)

    08. prosince 2021 diskutujte

    Orgie záměrně pokleslého vkusu jsou zpátky v plné síle! Z Festivalu otrlého diváka přináší sérii reportáží Petr KlariN Klár.

    AUFgeschlossen (No. 5)

    05. prosince 2021 diskutujte

    "Našim genům je naše existence fuk. Traumata otce nemáš zapsaná v genech." O inscenaci Ptáci Schauspiel Köln píše v denním zpravodajství z PDFNJ Veronika Boušová.



    Obsah,