Kategorie článků:
Divadlo je… (No. 5)
…kontakt, a někdy přímo atak. A to zvláště tehdy, když divadlo prolamuje čtvrtou stěnu, jak jsme se v Brně na vlastní kůži přesvědčili v sobotu.
Divadlo je… (No. 4)
…bolest. A to nemám na mysli ani tak divácký diskomfort, třeba bolavá záda z dlouhého vysedávání na představení, ale především bolest jako téma. A také bolest coby součást diváckého prožitku.
Let’s get WILD! (No. 2)
Druhý den unikátního queer festivalu WILD! se znovu nesl v duchu spisovatele Édouarda Louise.
Poslední komentáře
- on Zemřela Simona Postlerová "To je prima, že se máme..." Smála se, vyprávěla a…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 508) Paráda! K snímku jsme doplnili informace ještě z d…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 508) "Neznámý muž" na fotce s Šostakovičem, Mejercholde…
- on REPORTÁŽ: Od kořínků (No. 3) Zdá se, že šlo o velmi působivou performanci. Škod…
- on Zemřel Ján Uličiansky Škoda, že se o tak významných lidech Československ…
- on Robert Jindra, dirigent Miluji Wagnera a především Lohengrina. S Pozdravem…
- on Zemřel Robert Kvaček Takových lidí, kteří mají obrovskou erudici, laska…
Divadlo je… (No. 2)
…radost, dokončila má mysl automaticky motto letošního ročníku festivalu Divadelní svět Brno ve středu, když jsem usedla v hledišti stejnojmenného divadla.
Let’s get WILD! (No. 1)
Přijde-li řeč na queer kulturu, nejednomu z nás vytanou na mysli duhové pride pochody, estetická rozmanitost a především bujará atmosféra nespoutané radosti. Jenže queer kultura nesestává jen z optimistických atributů.
Flora novosvětská (No. 9)
V úvodu festivalové středy se dále utěšeně rozvíjel mini-profil Miroslava Bambuška.
Flora novosvětská (No. 8)
V úterý nám olomoucké jaro sice nastavilo svojí odvrácenou tvář, člověk se alespoň o to víc těšil do divadelních sálů. Nutno říct že pro vlahý podvečer se dramaturgii jubilejní 25. Divadelní flory podařilo ulovit vskutku exkluzivní počin.
Flora novosvětská (No. 7)
Svou hanáckou odyseu léta páně 2022 jsem zahájil pondělním finále profilu letošní osobnosti festivalu, režiséra, a aktuálního uměleckého šéfa brněnského Hadivadla, Ivana Buraje.
Flora novosvětská (No. 6)
I v neděli 15. května se na Floře přihlásila o slovo nerůstová koncepce HaDivadla, a sice formou scénického čtení krátké prózy Nikola 2030, 2045, 2080. Večer patřil rakouskému performerovi a aktivistovi v oblasti inkluze Michaelu Turinskému.
Flora novosvětská (No. 5)
Sobotní program Divadelní Flory ovládly emoce. Oscilovaly na škále mezi soukromým a politickým, introspekcí a expresí, tichým prožíváním ve veřejné samotě a hlučným běsněním davů.
Flora novosvětská (No. 4)
Na ranní prezentaci nerůstové sezony HaDivadla a besedu k inscenaci Naši navázalo večerní představení Vnímání, doplněné dramaturgickým úvodem a další besedou. Ta obohatila i odpolední představení Zkázy totálního myšlení v Divadle na cucky.
Flora novosvětská (No. 3)
Čtvrtečním tématem olomoucké Divadelní Flory byla snaha o porozumění.
Flora novosvětská (No. 2)
Zoufalá prázdnota a zoufalství z prázdnoty jsou ústředními tématy této inscenace... Jediným středečním představením na festivalu dosud neuvedené inscenace byly Tři sestry Slovenského komorného divadla Martin v režii Mariána Amslera.
Flora novosvětská (No. 1)
Festival Divadelní Flora Olomouc se po pandemické proluce na jaře 2020 a 2021 a speciálním podzimním vydání konečně navrací v plné síle do tradičního květnového termínu. Letošní 25. ročník nese motto New World 2.022.
Setkáním sláva! (No. 5)
Letošní festivalový maraton brněnského Encounteru se pro mne završil v sobotním odpoledni ve Studiu Marta vítanou společností studentů Univerzity Hudebních a performativních umění z rakouského Štýrského Hradce.
Setkáním sláva! (No. 4)
Den páteční se na letošním Encounteru nesl především ve znamení mnoha podob monodramatu, jako výsostně scénicky funkční, moderní divadelní disciplíny, citlivě akcentující řadu aktuálních společenských témat.
Setkáním sláva! (No. 3)
Festivalový čtvrtek se odehrál ve znamení pomyslného česko-slovenského souboje dvou popkulturních ikon.