Divadelní noviny Aktuální vydání 8/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

8/2024

ročník 33
16. 4. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Kategorie článků:

    Proč stavět nová divadla?

    Proč stavět nová divadla?
    14. května 2012 9 komentářů

    V době, kdy se plánuje miliardová investice do divadla v Plzni, zamýšlí radnice Prahy 11 stavět nové „kamenné divadlo“. Proč?

    Jak hledat ředitele Národního divadla

    Jak hledat ředitele Národního divadla
    01. května 2012 diskutujte

    Paní ministryně Alena Hanáková na poslední chvíli, jak v detektivce, zrušila výběrové řízení na ředitele Národního divadla a připojené Státní opery Praha. Znovu chce konkurs vypsat do konce dubna, čeká na výsledky auditu a reaguje na kritické hlasy odborné...

    Jak hledat ředitele Národního divadla

    Jak hledat ředitele Národního divadla
    24. dubna 2012 16 komentářů

    Má osobní/profesní doporučení ke konkursnímu řízení na ředitele Národního divadla v Praze.

    Poslední komentáře

    Nesnesitelná lehkost bytí u divadla

    Nesnesitelná lehkost bytí u divadla
    16. dubna 2012 diskutujte

    Jaro vycenilo drápky a noci už zas voní – v novinách spekuluje se, jestli to, že posunul se letní čas, způsobuje, nebo nezpůsobuje zvýšený počet sebevražd v březnu-dubnu-květnu, a Kolečko řekl, že sere na divadlo – nechce přijít o všechno...

    Pečujme o Národní divadlo

    Pečujme o Národní divadlo
    25. ledna 2012 diskutujte

    Každému je jasné, že většina občanů naší země nežije v Praze. Většina tedy ani nenakupuje, neléčí se, nestaví domy, nenavštěvuje školy, kina, zimní nebo fotbalové stadiony a samozřejmě i divadla v hlavním městě. Ani většina poslanců a ministrů...

    Škoda facky,

    Škoda facky,
    21. března 2011 1 komentář

    která padne vedle. Doplním pro jistotu pořekadlo pro nejmladší generaci, které by snad tento výchovný přístup už tolik neříkal. Nejde však o stále tolerantnější výchovu, nýbrž o ty facky. Poslední dobou se mi zdá, že se naše kulturní veřejnost mezi sebou fackuje...

    Brněnské kapesné

    Brněnské kapesné
    07. března 2011 1 komentář

    Bojím se o peníze. Sem tam dostanu nějaké to kapesné na divadlo. Když jsme dělali na jaře projekt Haz.Art, občas se někdo ozval s tím, jak si to vlastně dovolujeme kritizovat za obludnou metastázi hazardních automatů a videoterminálů tentýž magistrát, který pak...

    Jak ukrást Stavovské divadlo!

    Jak ukrást Stavovské divadlo!
    18. února 2011 diskutujte

    Už prasklo, že jsem napsal ideovou studii o modelu operního divadla v Praze jen proto, abych vyloupl klenot Stavovského divadla a zaprodal ho mrzkému zahraničnímu kapitálu. Dokonce jsem se zločinně spolčil, říkají nám Herman a jeho parta, co se spřáhla s politiky. Jsme takoví...

    Jde o každý milimetr svobody

    Jde o každý milimetr svobody
    04. února 2011 diskutujte

    Novou hru jednoho z nejoceňovanějších a toho času nejhranějších českých dramatiků Davida Drábka, uměleckého ředitele renomovaného Klicperova divadla v Hradci Králové, nazvanou KOULE, jsem shodou okolností četl v předstihu již na podzim 2010, kdy jsem pro studenty Divadelní...

    Co soudí o transformaci Asociace profesionálních divadel

    Co soudí o transformaci Asociace profesionálních divadel
    18. října 2010 diskutujte

    O nutnosti transformace (česky přeměny) příspěvkových organizací se mluví dlouho. Jsou údajně reliktem minulého režimu, drahé, nepružné, umělecky zkostnatělé či konzervativní, neumožňují inovace a kreativitu… Ti, kdo v příspěvkových organizacích začnou pracovat, je...

    Jsme jako mravenci

    Jsme jako mravenci
    26. ledna 2010 diskutujte

    Myslím, že něco je v české kritice zásadně špatně. To slovo – kritika – navenek jakoby nutí kritizovat, ale kritik také může chtít posuzované někam posouvat a poskytovat výklad. Taková kritika je jediná potřebná.



    Obsah,