Kategorie článků:
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 547)

Mějte hezké Velikonoce a přehrajte si inscenaci Smetanovy Prodané nevěsty v provedení oxfordské Garsington Opera aneb Mudrování v době Covit-19, proč bychom se…
Jak to vidí a slyší muzikolog (No. 2019/1)

Operní sezona byla v Národním divadle zarámována Libuší a Daliborem. Důvod k radosti nad oživením smetanovského kultu to není, i když v malém českém rybníku zamrzlý Dalibor byl přijatelnější.
Janáček a Smetana v Londýně a okolí

V Londýně a okolí se hrála česká hudba: v Royal Opera House Covent Garden v Linbury Theatre jevištní ztvárnění Janáčkova cyklu písní Zápisník zmizelého, v Garsington Opera ve Wormsley Smetanova Prodaná nevěsta.
Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 34)

Dalibor je po inscenační stránce směšný, po hudební nedostačující, smetanovského není v něm téměř nic. Aneb Dalibor v Národním divadle bez Smetany a housle bez smyčce.
Čelákovické glosy (No. 52)

Z posledního Dalibora v Národním divadle jsem odcházel s palčivými otázkami „proč zrovna tohle a takhle?“
Kritické teze Josefa Hermana (No. 7/2019): Dalibor v Národním divadle

Nová inscenace opery Bedřicha Smetany Dalibor potvrdila krizi Opery Národního divadla.
Dalibor z Frankfurtu podle Josefa Hermana: Rituál o životě ve lži a násilí

Jiří Srstka, který před dvaceti lety vyjednával s Milošem Formanem úpravu a režii Smetanovy opery Dalibor, požádal, abychom zároveň otiskli jeho a můj pohled na nejnovější inscenaci opery ve Frankfurtu nad Mohanem. Josef Herman
Dalibor z Frankfurtu podle Jiřího Srstky: Reality show vymknutá z kloubů

Jiří Srstka, který před dvaceti lety vyjednával s Milošem Formanem úpravu a režii Smetanovy opery Dalibor, požádal, abychom zároveň otiskli jeho a můj pohled na nejnovější inscenaci opery ve Frankfurtu nad Mohanem. Josef Herman
Kritické teze Josefa Hermana (No. 12/2018): Prodaná nevěsta v Mnichově

Smetanovu operu Prodaná nevěsta hrají v Bavorské státní opeře jako drsnou frašku.