Divadelní noviny Aktuální vydání 15/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

15/2019

ročník 28
17. 9.–30. 10. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Kategorie článků:

    Jak to vidí a slyší muzikolog (No. 2019/1)

    09. července 2019 Žádný komentář

    Operní sezona byla v Národním divadle zarámována Libuší a Daliborem. Důvod k radosti nad oživením smetanovského kultu to není, i když v malém českém rybníku zamrzlý Dalibor byl přijatelnější.

    Janáček a Smetana v Londýně a okolí

    03. července 2019 Žádný komentář

    V Londýně a okolí se hrála česká hudba: v Royal Opera House Covent Garden v Linbury Theatre jevištní ztvárnění Janáčkova cyklu písní Zápisník zmizelého, v Garsington Opera ve Wormsley Smetanova Prodaná nevěsta.

    Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 34)

    02. července 2019 7 komentářů

    Dalibor je po inscenační stránce směšný, po hudební nedostačující, smetanovského není v něm téměř nic. Aneb Dalibor v Národním divadle bez Smetany a housle bez smyčce.

    Čelákovické glosy (No. 52)

    02. července 2019 Žádný komentář

    Z posledního Dalibora v Národním divadle jsem odcházel s palčivými otázkami „proč zrovna tohle a takhle?“

    Kritické teze Josefa Hermana (No. 7/2019): Dalibor v Národním divadle

    01. července 2019 2 komentáře

    Nová inscenace opery Bedřicha Smetany Dalibor potvrdila krizi Opery Národního divadla.

    Poslední komentáře

    Dalibor z Frankfurtu podle Josefa Hermana: Rituál o životě ve lži a násilí

    27. března 2019 Žádný komentář

    Jiří Srstka, který před dvaceti lety vyjednával s Milošem Formanem úpravu a režii Smetanovy opery Dalibor, požádal, abychom zároveň otiskli jeho a můj pohled na nejnovější inscenaci opery ve Frankfurtu nad Mohanem. Josef Herman

    Dalibor z Frankfurtu podle Jiřího Srstky: Reality show vymknutá z kloubů

    27. března 2019 5 komentářů

    Jiří Srstka, který před dvaceti lety vyjednával s Milošem Formanem úpravu a režii Smetanovy opery Dalibor, požádal, abychom zároveň otiskli jeho a můj pohled na nejnovější inscenaci opery ve Frankfurtu nad Mohanem. Josef Herman

    Kritické teze Josefa Hermana (No. 12/2018): Prodaná nevěsta v Mnichově

    27. prosince 2018 Žádný komentář

    Smetanovu operu Prodaná nevěsta hrají v Bavorské státní opeře jako drsnou frašku.



    Obsah,