Kategorie článků:
Česko-slovenské mosty 2018 (No. 5)

Hmatuláci Bábkového divadla na Rázcestí, určení primárně pro batolecí věk, nejsou a ani nemohou být „klasickým“ divadlem pro děti.
Zápisy ze zlínských setkávání (No. 3)

Silný morální apel řady ozdob festivalové nabídky patří k nesporným pozitivům letošního ročníku zlínského divadelního svátku Setkání Stretnutie... O Anně Frankové Nového divadla Nitra.
Olomoucká zeď (No. 7)

Dnes přinášíme rozhovor s Terezou Dočkalovou. Povídali jsme si o Noře v režii Jana Nebeského i o spolupráci s polským režisérem Janem Klatou.
ZPRÁVY: Výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky Hudebního divadla v Karlíně

Hlavní město Praha vyhlašuje výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky příspěvkové organizace Hudební divadlo v Karlíně se sídlem Křižíkova 283/10, 186 00 Praha 8. Požadované předpoklady: ukončené vysokoškolské vzdělání – magisterský studijní program, případně bakalářský studijní program v souladu s nařízením vlády…
Opera žije! (No. 1)

Hudební teatroložka Olga Janáčková si na i-DN otevírá blog věnovaný opeře a začíná in medias res: reflexí koncertního provedení Mozartovy opery La clemenza di Tito pod taktovkou Marka Minkovského ve Stavovském divadle.
Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 12)

V hlavní roli hudba aneb Opera La clemenza di Tito Wolfganga Amadea Mozarta zněla dva dny ve Stavovském divadle.
Útržky z LE TISKu (No. 4)

Je horší udělat něco a následně toho činu litovat, nebo litovat toho, že jsme něco neudělali? O poslední inscenaci festivalu Sněz tu žábu Všichni živí.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 342)

Je-li Měsíc v úplňku, dějí se příběhy neuvěřitelné aneb Mudrování nad neobvyklou podobou pohádky Radka Malého František z kaštanu, Anežka ze slunečnic v Divadle Polárka.
Česko-slovenské mosty 2018 (No. 4)

Síly zla podceňujeme jinak než v Moskvě třicátých let, ale se stejnými důsledky... O inscenaci nitranského divadla Teatro Tatro Majster a Margaréta.
Olomoucká zeď (No. 6)

V hre Philoktet spracoval nemecký dramatik Heiner Müller tému straty viery v pozitívnu budúcnosť. Režisér Calle Fuhr sa vo svojej inscenácii vo viedenskom divadle Volkstheater sústredil najmä na tému relativizácie pravdy a neschopnosti ľudí ustúpiť od svojich zakorenených...
Olomoucká zeď (No. 5)

Stefanie Reinsperger se po dvou letech vrátila na Divadelní Floru Olomouc. Přinášíme s ní rozhovor.
Česko-slovenské mosty 2018 (No. 3)

Sebehodnotnější téma neospravedlňuje pochybnou formu... O adaptaci románu Světlany Alexijevičové Válka nemá ženkou tvář ve Slovenském komorním divadle Martin.
Zápisy ze zlínských setkávání (No. 2)

Přes všechny nepříliš funkční hrátky s mikrofony, prolínáním vrstev i společenskou kritikou, se ve finále zrodil projekt, který s čistým svědomím nemůžu a ani nechci zavrhnout aneb Zvlčení Městského divadla Zlín.
Česko-slovenské mosty 2018 (No. 2)

Stojí-li dvě strany o dialog, má dialog smysl, třebaže je zřejmé, že plot, přes nějž probíhá, nevyvrátí... O inscenaci uherskohradišťského divadla Přes ploty.
Zápisy ze zlínských setkávání (No. 1)

Den dobrý všem a příjemné počtení přeji! Je zahájen můj pravidelný květnový rituál a já se již spokojeně pohupuji v přívětivé náruči 23. ročníku česko-slovenského divadelního festivalu Setkání Stretnutie: pondělí večer!
Olomoucká zeď (No. 4)

Nejcitelnějším tématem diskuze po představení Jánošíka nitranského Divadla Andreja Bagara se stala především míra (ne)srozumitelnosti stylizované a poněkud archaické slovenštiny.
Česko-slovenské mosty 2018 (No. 1)

V pondělí začal 23. ročník česko-slovenského divadelního festivalu Setkání Stretnutie. Potrvá do soboty 19. května. Úterní program zahajoval mim Radim Vizváry s představením Pejprbój. /Zahajujeme denní zpravodajství./
Olomoucká zeď (No. 3)

Pár slov o Davidu Jařabovi a inscenaci Macbeth – Too Much Blood.