Kategorie článků:
Libuše a Přemysl ožijí v inscenaci barokní opery

Na letní scéně HAMU na nádvoří Lichtenštejnského paláce na Malostranském náměstí bude 19. července k vidění barokní opera Praga nascente da Libussa e Primislao (O založení Prahy Libuší a Přemyslem) z roku 1734.
Jak to vidí a slyší muzikolog (No. 2019/1)

Operní sezona byla v Národním divadle zarámována Libuší a Daliborem. Důvod k radosti nad oživením smetanovského kultu to není, i když v malém českém rybníku zamrzlý Dalibor byl přijatelnější.
Janáček a Smetana v Londýně a okolí

V Londýně a okolí se hrála česká hudba: v Royal Opera House Covent Garden v Linbury Theatre jevištní ztvárnění Janáčkova cyklu písní Zápisník zmizelého, v Garsington Opera ve Wormsley Smetanova Prodaná nevěsta.
ZPRÁVY: Výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky Hudebního divadla v Karlíně

Hlavní město Praha vyhlašuje výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky příspěvkové organizace Hudební divadlo v Karlíně se sídlem Křižíkova 283/10, 186 00 Praha 8. Požadované předpoklady: ukončené vysokoškolské vzdělání – magisterský studijní program, případně bakalářský studijní program v souladu s nařízením vlády…
Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 34)

Dalibor je po inscenační stránce směšný, po hudební nedostačující, smetanovského není v něm téměř nic. Aneb Dalibor v Národním divadle bez Smetany a housle bez smyčce.
Čelákovické glosy (No. 52)

Z posledního Dalibora v Národním divadle jsem odcházel s palčivými otázkami „proč zrovna tohle a takhle?“
Kritické teze Josefa Hermana (No. 7/2019): Dalibor v Národním divadle

Nová inscenace opery Bedřicha Smetany Dalibor potvrdila krizi Opery Národního divadla.
Dalibor z Frankfurtu podle Josefa Hermana: Rituál o životě ve lži a násilí

Jiří Srstka, který před dvaceti lety vyjednával s Milošem Formanem úpravu a režii Smetanovy opery Dalibor, požádal, abychom zároveň otiskli jeho a můj pohled na nejnovější inscenaci opery ve Frankfurtu nad Mohanem. Josef Herman
Dalibor z Frankfurtu podle Jiřího Srstky: Reality show vymknutá z kloubů

Jiří Srstka, který před dvaceti lety vyjednával s Milošem Formanem úpravu a režii Smetanovy opery Dalibor, požádal, abychom zároveň otiskli jeho a můj pohled na nejnovější inscenaci opery ve Frankfurtu nad Mohanem. Josef Herman