Divadelní noviny Aktuální vydání 13/2020

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

13/2020

ročník 29
23. 6.–1. 9. 2020
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Kategorie článků:

    Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 27)

    Dvě zastavení na HAMU: Prodaná nevěsta v Inspiraci a bakalářský koncert v sále Bohuslava Martinů.

    Nejlepším operním festivalem je Janáček Brno

    30. dubna 2019 Žádný komentář

    Festival Janáček Brno obdržel jako první v České republice prestižní ocenění The International Opera Awards (významem přirovnávané k filmovým Oscarům). Cenu v londýnském Sadler's Wells Theatre včera převzali Martin Glaser a Jiří Heřman.

    Čelákovické glosy (No. 49)

    26. dubna 2019 Žádný komentář

    Pavel Novotný napsal na základě své sbírky veršů Tramvestie libreto pro komorní operu Petra Wajsara. Východiskem textů byl záznam komentářů vybraných cestujících, natočených při jízdě linkou č. 11 z Liberce do Jablonce nad Nisou.

    Čelákovické glosy (No. 48)

    18. dubna 2019 Žádný komentář

    Portál OperaVision na kanálu YouTube nabídl 12. dubna další vzrušující zážitek: Gluckovu operu Orfeo ed Euridice (vídeňskou verzi z roku 1762) provedenou v Irské národní opeře.

    Kritické teze Josefa Hermana (No. 5/2019): Julietta

    17. dubna 2019 Žádný komentář

    Surrealistickou operu Juliette uvedli v Ostravě věcně, s humorem, bez sentimentu. Bez mlhavých snových přeludů, bez lyrické stínohry, jak ji bývá u nás zvykem uvádět.

    Poslední komentáře

    Na operu do Národního speciální tramvají

    12. dubna 2019 Žádný komentář

    Centrem Prahy ve středu 17. dubna mimořádně projede speciální tramvaj č. 11. Stane se tak jen pár desítek minut před tím, než na jeviště Nové scény Národního divadla vstoupí aktéři opery Tramvestie, která má právě 17. dubna od 20:00 premiéru.

    GeoBlog Ladislava Vencálka (No. 4)

    11. dubna 2019 1 komentář

    Ku konci března odehrály se v sále Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění v Brně na Orlí dvě premiéry jedné a téže opery italského skladatele Domenico Cimarosy Il matrimonio segreto, neboli Tajné manželství.

    Čelákovické glosy (No. 47)

    08. dubna 2019 Žádný komentář

    Pod názvem Mozart a ti druzí uvedla Opera ND ve Stavovském divadle aktovku Dopisy, hádanky a příkazy od Michala Nymana a delší kompozici Klasika, kterou napsal Steven Stucky. Obě skladby provokují k úvaze o důvodu jejich uvedení...

    Kritické teze Josefa Hermana (No. 2/2019): Tajné manželství

    01. dubna 2019 2 komentáře

    Inscenace klasické buffy Domenica Cimarosy se jamákům v Divadle na Orlí moc nepovedla. Trochu byla nad jejich síly, trochu se provalily zjednodušené představy o operní inscenaci.

    Čelákovické glosy (No. 46)

    21. března 2019 1 komentář

    Dvořákova Rusalka se už dávno nehraje jako smutná pohádka. V inscenaci Martina Kušeje (Národní divadlo, Mnichov 2010) se prolíná současný všední svět, v němž je sex trochu skrytým, ale silným aspektem, s pohádkovými prvky. 

    Zemřela Antonie Denygrová

    21. března 2019 1 komentář

    (27. 11. 1934 Hronov – 21. 3. 2019 Praha) Vynikající sopranistka v mladodramatickém a dramatickém oboru, hlasová pedagožka a poradkyně. Absolventka AMU u profesorky Ludmily Červinkové.

    Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 425)

    16. března 2019 2 komentáře

    Téměř zázrakem jsem získal vstupenky do první řady aneb Mudrování nad výroční reprízou opery Piková dáma v Mahenově divadle.

    Jiří Rajniš: Na vysněné role jsem měl štěstí

    Ve 26 letech se stal sólistou mladého ansámblu drážďanské Semperoper, což se v operním světě rovná kariéře snů. Ztvárňuje zde např. Schaunarda v Pucciniho Bohémě – stejně jako v Liberci, kde nyní zkouší hraběte Lunu ve Verdiho Trubadúrovi.

    Briscein je 7. nejvytíženějším pěvcem světa

    06. března 2019 Žádný komentář

    Tenorista Aleš Briscein je sedmým nejvytíženějším operním pěvcem na světě. Mezi českými operními pěvci je jediným, kdo se v každoroční statistice odborného hudebního portálu Bachtrack objevil.

    Kanadská opera představí hudbu Aleše Březiny

    01. března 2019 Žádný komentář

    Na Nové scéně Národního divadla bude na začátku července uvedena kanadská inscenace s hudbou Aleše Březiny, věnovaná židovské malířce Charlotte Salomon.

    Jarmila Novotná jako Nevěsta prodaná do ciziny

    01. března 2019 Žádný komentář

    Ve středu 6. března otevře Národní muzeum v Muzeu Bedřicha Smetany novou výstavu s názvem Nevěsta prodaná do ciziny, mapující osudy nejznámější Smetanovy opery na zahraničních jevištích.

    Marek Šedivý hudebním ředitelem opery NDM

    20. února 2019 Žádný komentář

    Dirigent Jakub Klecker ukončí v červnu 2020 své působení na postu hudebního ředitele souboru opery Národního divadla moravskoslezského. Novým hudebním ředitelem opery NDM pak bude od sezóny 2020/2021 Marek Šedivý.



    Obsah,