Divadelní noviny Aktuální vydání 13/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

13/2019

ročník 28
25. 6.–2. 9. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Kategorie článků:

    Libuše a Přemysl ožijí v inscenaci barokní opery

    12. července 2019 Žádný komentář

    Na letní scéně HAMU na nádvoří Lichtenštejnského paláce na Malostranském náměstí bude 19. července k vidění barokní opera Praga nascente da Libussa e Primislao (O založení Prahy Libuší a Přemyslem) z roku 1734.

    Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 456)

    23. června 2019 1 komentář

    Jde o mistrovské představení aneb Mudrování nad premiérou oper Tři fragmenty z Juliette Bohuslava Martinů a Lidský hlas Francise Poulence v Janáčkově divadle.

    GeoBlog Ladislava Vencálka (No. 5)

    V brněnské Káznici, v areálu mezi Cejlem a Bratislavskou v nepříliš lákavé části Brna, hrál 7. června soubor nazvaný Ansámbl Opera Diversa horor pro otevřeného diváka.

    Současní výtvarníci se spojí s operou

    18. června 2019 Žádný komentář

    Čtyřdenní pop-up výstava Intermezzo představí Kinteru, Pěchoučka a díla dalších současných umělců v netradičním spojení se světem opery. K vidění bude od 24. do 27. 6. na Nové scéně Národního divadla, vstup je zdarma.

    Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 32)

    Satirické látky Carla Gozziho o hypochondrickém princi odsouzeném čarodějkou Fatou Morganou k lásce ke třem pomerančům, z nichž se nakonec vyklubou tři princezny, se v pražském Národním divadle chopila nová umělecká generace.

    Poslední komentáře

    Nová přehlídka nové opery

    04. června 2019 Žádný komentář

    K Nové scéně Národního divadla současná opera patří a v minulé sezóně vznikla myšlenka toto spojení prohloubit uspořádáním festivalu věnovaného aktuální operní tvorbě. Tak vznikl festival a přehlídka současného hudebního divadla Opera Nova.

    Čelákovické glosy (No. 51)

    31. května 2019 Žádný komentář

    Navzdory sloganu "Štefan Margita poprvé v ČR v roli Logeho" se při druhém večeru koncertního provedení Wagnerova prologu Zlato Rýna velkou halu pražského Fora Karlín nepodařilo naplnit.

    Moravské divadlo chystá Koncert pro dobrou věc

    28. května 2019 Žádný komentář

    Soubor opery a operety MDO 20. 6. zakončí sezónu charitativním Koncertem pro dobrou věc, v němž zazní díla Antonína Dvořáka a Johanna Sebastiana Bacha. Návštěvníci mohou přispět na provoz Hospice na Svatém Kopečku.

    Čelákovické glosy (No. 50)

    24. května 2019 Žádný komentář

    Takřka po šedesáti letech pražské Národní divadlo opět nastudovalo Prokofjevovu operu Láska ke třem pomerančům. Inscenace by měla/mohla přitáhnout i nové operní publikum, premiéra ovšem nebyla vyprodaná...

    Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 447)

    18. května 2019 2 komentáře

    Rozpustilé, mladé představení se vším všudy, co k němu patří… aneb Mudrování nad rozvernou inscenací opery Il matrimonio segreto (Tajné manželství) v podání studentů JAMU.

    Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 30)

    Divadlo J. K. Tyla v Plzni 9. 3. 2019 poprvé záslužně uvedlo Mozartova Idomenea v hudebním nastudování šéfdirigenta opery Norberta Baxy a jevištním ztvárnění německé režisérky, původně choreografky, Arily Siegert.

    Inšpirujúca výzva pre mladých umelcov

    11. května 2019 Žádný komentář

    V jubilejnej divadelnej sezóne otvára Opera SND operné štúdio Nová Vízia.

    Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 28)

    Opera Iris Pietra Mascagniho nebyla v Čechách nikdy hrána. Příležitosti se nyní chopilo Divadlo J. K. Tyla v Plzni a uvedlo ji 13. 4. 2019 v české premiéře – v hudebním nastudování Jiřího Štrunce a režii šéfa opery Tomáše Pilaře.

    Olga Jelínková v Saarbrückenu slaví úspěch

    02. května 2019 1 komentář

    Česká operní zpěvačka Olga Jelínková se ve stávající sezoně stala novu stálou členkou ansámblu operního domu v německém Saarbrückenu a zahájila ji hlavní rolí Verdiho La traviaty. Sezonu uzavře rolí Markétky v Goundově opeře Faust.

    Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 27)

    Dvě zastavení na HAMU: Prodaná nevěsta v Inspiraci a bakalářský koncert v sále Bohuslava Martinů.

    Nejlepším operním festivalem je Janáček Brno

    30. dubna 2019 Žádný komentář

    Festival Janáček Brno obdržel jako první v České republice prestižní ocenění The International Opera Awards (významem přirovnávané k filmovým Oscarům). Cenu v londýnském Sadler's Wells Theatre včera převzali Martin Glaser a Jiří Heřman.

    Čelákovické glosy (No. 49)

    26. dubna 2019 Žádný komentář

    Pavel Novotný napsal na základě své sbírky veršů Tramvestie libreto pro komorní operu Petra Wajsara. Východiskem textů byl záznam komentářů vybraných cestujících, natočených při jízdě linkou č. 11 z Liberce do Jablonce nad Nisou.



    Obsah,