Kategorie článků:
Zemřel Jorge Lavelli
(1. 11. 1932 Buenos Aires, Argentina - 9. 10. 2023 Paříž, Francie) Významný, původem argentinský činoherní a operní režisér s italskými kořeny působící většinu života ve Francii, v letech 1987 - 1996 ředitel Théâtre national de la Colline v Paříži.
Hulcova bleskovka (No. 16) – z Avignonu /4/
V DN 14/2023 vyšly dva texty o letošním 77. ročníku Avignonského festivalu. Nicméně zdaleka ne všechny inscenace se do reportáží dostaly. Například projekt Philippa Quesneho a jeho Vivaria Studia v lomu Boulbon Zahrada pozemských rozkoší.
Avignonská ztělesnění všehosvěta
Nová citlivost, nový pohled, nová otevřenost. Tak bych charakterizovala proud, který si razí stále sebevědoměji cestu avignonským festivalem. Bezostyšně se ptá, odkrývá dávno zasutá tabu, zpochybňuje, rozebírá a tříbí, znovu definuje, ohledává hranice… V rámci letošní...
Výběrové řízení na ředitele/ředitelku Činoherního studia
Statutární město Ústí nad Labem vyhlašuje výběrové řízení na obsazení vedoucího pracovního místa ředitele/ředitelky Činoherního studia města Ústí nad Labem, příspěvkové organizace.
Poslední komentáře
- on Ředitelem CEDu bude Jan Búrik Panu Búrikovi blahopřeju a jsem zvědav, jak si s C…
- on Kdo a s čím se uchází o vedení brněnského CEDu Koncepce naleznete zde: Jan Búrik: https://www.brn…
- on Ostrava se Smetanou (VII) Omlouvám se, opraveno. To je tak, když doháníte te…
- on Ostrava se Smetanou (VII) Michálkova dcera Katuška, prosím - ne Hedvika...
- on Zemřel Vlastimil Marek Knižku pána Vlastimila Nová doba porodni som prečí…
- on Výběrové řízení na ředitele CEDu Výběrové řízení na ředitele vypisuje ten, kdo je k…
- on Autorka mezi realitou a divadlem Opravdu skvělé divadlo. Nenechá diváka vydechnout,…
Cesty dvorem, lesem i vagínou
Festival d’Avignon oslavil sedmasedmdesátý ročník. Od svých počátků v roce 1947 se drží svého poslání – být výkladní skříní novátorské divadelní tvorby a moderních scénářů, mapovat současné dramatické umění ve Francii i ve světě.
Cirkusy u nového jezera… (No. 5)
Poslední "hlavní hvězdou" letošního ročníku Letní Letné je bratrské duo Simon a Vincent Bruyninckxovi z francouzsko-belgického souboru Collectif Malunés. Jejich sofistikovaný, náročný duet techniky mouth-hanging se jmenuje Bitbybit.
Cirkusy u nového jezera… (No. 4)
Je-li humanismus základním posláním umění, pak jsou Cirque Aïtal a jeho produkce A Ciel Ouvert (Pod otevřeným nebem) toho přímým dokladem.
Hulcova bleskovka (No. 12) – z Avignonu /3/
Do třetice z Avignonu IN, tentokrát o performanci Brazilky Caroliny Bianchi a jejího souboru Cara de Cavalo nazvané A Noiva e o Boa Noite Cinderela / Nevěsta a dobrou noc, Popelko.
Hulcova bleskovka (No. 11) – z Avignonu /2/
Kam už divadlo nedosahuje, prokázal projekt Caroline Barneaud a Stefana Kaegiho nazvaný Paysages partagés (Sdílené krajiny)... Druhý díl reportáží z letošního Avignonského festivalu.
Hulcova bleskovka (No. 10) – z Avignonu /1/
Zítra končí 77. ročník Avignonského festivalu... Na Cour d´honneur du Palais des papes byla letos hlavní inscenací divadelní adaptace amerického dokumentárního filmu z roku 1975 Welfare francouzské režisérky Julie Deliquet.
Zemřela Jane Birkin
(14. 12. 1946 Londýn, Velká Británie – 16. 7. 2023 Paříž, Francie) Britská herečka, režisérka, skladatelka a zpěvačka žijící ve Francii. Proslavila se duetem se Sergem Gainsbourgem Je t'aime moi non plus (1969).
Jedna, dvě, Žába jde! (No. 4)
Loučení s festivalem Sněz tu žábu proběhlo v duchu předchozích dní – bylo trochu melancholické, trochu úsměvné, ale především i tentokrát plné rozmanitých a nečekaných forem, kterými současné francouzské divadlo oplývá.
Jedna, dvě, Žába jde! (No. 3)
Drama Gloria Gloria je precizně koncipovaná magická jízda životem jedné ženy plná nečekaných zvratů, která se vryje pod kůži... O scénické skice hry Marcose Caramése-Blanca Gloria Gloria v režii Braňo Mazúcha.
Jedna, dvě, Žába jde! (No. 2)
Premisa díla je zdánlivě jednoduchá – jednoho obyčejného dne, když hodiny odbíjí přesně sedmou večerní, se u večeře potkají Matka, Otec a jejich Syn, který jim sdělí, že odchází… O skice Odchod belgické dramatičky Mireille Bailly.
Jedna, dvě, Žába jde! (No. 1)
Udržovat si přehled o novinkách ze současného divadelního světa se čím dál víc podobá sisyfovské práci.
Roztáhnout křídla a letět (IX)
Padox se snaží splynout s prostředím, s obyvateli, a proto dělá všechno jako ostatní. Napodobuje, aby pochopil druhého a stal se součástí jeho hry.
Roztáhnout křídla a letět (VIII)
Velmi brzy, už v roce 1973, jsem si usmyslel, že hudba našich inscenací bude původní, hraná – pokud to půjde – naživo.
Roztáhnout křídla a letět (VII)
V roce 1978 se naše divadelní společnost usadila ve městě Épinal na východě Francie. Levice tam právě vyhrála obecní volby a hledali kulturní směřování regionu.