Kategorie článků:
Zápisky malé kritičky (No. 2)
Kdo je Máni Stein? Vítejte na planetě Reykjavík – na malém ostrůvku života, který je na denní bázi opředen těžko prostupnou mlhou a nezkrotnou přírodou.
Mišimův sen o krásné smrti
Jednou ze dvou premiér, které po pandemické pauze nabídlo Studio Hrdinů na konci své sezony s podtitulem „možnosti sebevraždy“, byl Zlatý řez inspirovaný osobností japonského spisovatele Jukia Mišimy.
Uhranutí Wolfgangem Borchertem zůstalo na papíře
Wolfgang Borchert je pro mě zásadní setkání, protože velmi blízké setkání s ryzím autorem… s autorem, který se octl na doraz… bez možnosti couvnout… aby poznal ten zvláštní dar svobody… Musel si projít hrůzou, aby poznal svou podstatu – nechť je to přáno všem velkým...
Výběrové řízení na ředitele/ředitelku Činoherního studia
Statutární město Ústí nad Labem vyhlašuje výběrové řízení na obsazení vedoucího pracovního místa ředitele/ředitelky Činoherního studia města Ústí nad Labem, příspěvkové organizace.
Poslední komentáře
- on Ryby, chyby? Pane Lukeši, o inscenaci jsme psali a já na recenz…
- on David Cysař: Rekonstruovali jsme vilu i rodinnou historii Moc děkuji, vaší vilu jsem navštívila u příležitos…
- on Ryby, chyby? No, já bych si dovolil oběma komentářovým detailní…
- on Ostrava se Smetanou (V) Díky
- on Všechny opery Bedřicha Smetany Existují všechny Smetanovy opery na různých nahráv…
- on Ostrava se Smetanou (V) Omlouvám se za zdržení, samozřejmě bude. Šesté pok…
- on Vize divaadla 2024 (No. 1) Naivní aktivita a produkce, v které není téměř nic…
Clown Bilbo bloguje (No. 82)
Nehraje se, neučí se. Pod rouškou usebrání se... medituje!... aneb Stále stejnej, kacíř.
Vrchol Adámkova smyslového experimentu
Věčný divadelní experimentátor Jiří Adámek, který ve své tvorbě soustavně ruší veškeré zaběhlé stereotypy, představil ve Studiu Hrdinů poslední část volně provázané „smyslové“ trilogie.
Dráma československých elít po 100 rokoch
V jakém stavu jsou české a slovenské elity? Mají národy koho následovat? A jak tento fenomén reflektuje divadelní tvorba? Nad tím se ve své glose pozastavil Bohumil Petrík.
Malá velká inventura 2019 (No. 4)
V sobotu měl festival Malá inventura večírek, či spíše jakýsi queer Masopust. Díky své touze vidět nové kousky od umělců tvořících v Berlíně jsem se ocitla přímo uprostřed travesti show v podzemí Veletržního paláce.
Divadlo, které není vidět
Autorská inscenace Kathariny Schmitt Molyneuxova otázka ve Studiu Hrdinů vychází ze série jejích předchozích rozhovorů s od narození nevidomými lidmi. Divákovi nabízí možnost zakusit povahu představ a myšlenek těch, kteří nikdy neviděli.
Bezvousý Modrovous
Modrovous – naděje žen ve Studiu Hrdinů se neobešel bez nároku na kreativní diváckou interpretaci – co je v rámci divadelní fikce realitou a co pouhou představou? O Modrovouse přitom v inscenaci Jana Horáka a Michala Pěchoučka zase tolik nejde.
Konstruktivní destrukce
17/2013 Smysl a působivost této performance jsou ve vyjevování existenciálních zoufalství, strachu a osudových prázdnot skrze míjení dvou lidí/bytostí/žen... PRO (Simona Petrů, Kamila Polívková: Mileniny recepty, Studio Hrdinů, Praha)