Kategorie článků:
Kritické teze Josefa Hermana (No. 6/2019): Láska ke třem pomerančům – Opera ND
Opera Národního divadla uvedla operu Sergeje Prokofjeva Láska ke třem pomerančům.
Operní umělci ND píší řediteli Janu Burianovi
Otevřený dopis operních umělců a zaměstnanců Národního divadla řediteli Janu Burianovi vyjadřujících vážné znepokojení nad současnou situací v Opeře Národního divadla a Státní opery.
Čelákovické glosy (No. 49)
Pavel Novotný napsal na základě své sbírky veršů Tramvestie libreto pro komorní operu Petra Wajsara. Východiskem textů byl záznam komentářů vybraných cestujících, natočených při jízdě linkou č. 11 z Liberce do Jablonce nad Nisou.
Poslední komentáře
- on REPORTÁŽ: Od kořínků (No. 1) Projekt Martiny Hajdyly Lacové je odvážným vstupem…
- on Zemřela Hana Brejchová Tento údaj již na wikipedii není, původně ho tam p…
- on Zemřela Hana Brejchová Pane Shejbale, reagovali jsme na uvedení tohoto da…
- on Zemřela Hana Brejchová Hana Brejchová nezemřela 22. 4., ale před několika…
- on Radek Melša: Nacházet klid, milovat a přitom vášnivě hořet zajímavý týpek
- on Postřehy Divadla Kámen (No. 28) Mnohému z uvedeného (v článku i komentáři) rozumím…
- on Zemřel Miroslav Švejda R.I.P.
Na operu do Národního speciální tramvají
Centrem Prahy ve středu 17. dubna mimořádně projede speciální tramvaj č. 11. Stane se tak jen pár desítek minut před tím, než na jeviště Nové scény Národního divadla vstoupí aktéři opery Tramvestie, která má právě 17. dubna od 20:00 premiéru.
Čelákovické glosy (No. 47)
Pod názvem Mozart a ti druzí uvedla Opera ND ve Stavovském divadle aktovku Dopisy, hádanky a příkazy od Michala Nymana a delší kompozici Klasika, kterou napsal Steven Stucky. Obě skladby provokují k úvaze o důvodu jejich uvedení...
Kritické teze Josefa Hermana (No. 7/2018): Národní divadlo, Praha: Libuše
Slavnostní představení Libuše v Národním divadle bylo ostudné.
Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 21)
Již zpracování předehry dává tušit, že inscenace bude diskutabilní.... Ve Stavovském divadle měla 22. září premiéru opera Ludwiga van Beethovena Fidelio v hudebním nastudování Andrease Sebastiana Weisera a v režii Very Nemirovy.