Kategorie článků:
Akcent na angažovanost (No. 4)
Představením Každý má v sobě dva vlky nabídl festival Akcent ryzí dokumentární projekt.
Akcent na angažovanost (No. 3)
V pondělí uvedl festival Akcent v Malém sále Divadla Archa inscenaci pražského souboru Spielraum Kollektiv Odkaz, jež je poctou babičce performerky a autorky Lindy Straub.
Akcent na angažovanost (No. 2)
Sobotní solo performance Portugalky Mariany Fonsecy Are you coming? se věnovala otázkám svobody žen a - především - ženského těla a volného sexu.
Výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky Studia Ypsilon
Přihlášku s požadovanými doklady je nutné podat tak, aby ji vyhlašovatel obdržel nejpozději dne 6. 11. 2024 do 14:00 hod. na adresu: Hl. m. Praha – Magistrát hl. m. Prahy, odbor kultury a cestovního ruchu, Jungmannova 36/31, 110 00 Praha 1, palác Adria.
Poslední komentáře
- on Exkurze do hudebního divadla Děkujeme za upozornění na omyl, který jsme při red…
- on Doubravský je nadále šéfdirigentem opery Divadla F. X. Šaldy Vážený a milý pane doktore, rovněž koukám jako 'he…
- on Zemřela Věra Plívová-Šimková R.I.P.
- on Zemřela Maggie Smith Maggie Smith byla úžasná a moc výjimečná herečka,…
- on Stanovisko Činohry SND – k nepodpísaniu zmluvy o hosťovaní Studia Hrdinů v Činohre SND Vážený pane Grguláku, upřímně doufám, že jste jen…
- on Zemřela Vítězslava Bobáková tiež som z rodu bobákovcov. pochádzame zo slovensk…
- on Zemřela Vítězslava Bobáková Vzdycky jsem obdivoval Vas zvonivy sopran a moc ra…
Akcent na angažovanost (No. 1)
V rámci 13. ročníku pražského festivalu dokumentárního divadla Akcent vystoupil ve čtvrtek a v pátek v Divadle Archa mezinárodní soubor z Portugalska Hotel Europa s inscenací Eastern Loves.
Analýzy a vize světa 2023 (No. 2)
Prázdnota pohybu, prázdnota slov... V sobotu začal v Divadle Archa 28. ročník Pražského divadelního festivalu německého jazyka. A to tak trochu - formou i obsahem - futuristickou inscenací Doughnuts hamburského Thalia Theater.
Festival Akcent: Buďte sví!
AKCENT naposledy v prostorách končící Archy. Inscenace, které zvou k blízkosti i osobnímu kontaktu letos vyzývají k odvaze říkat to, co cítíme.
Smrt dokumentárního divadla aneb Feeling Blue
Dokumentární divadlo, politické divadlo, sociální divadlo, komunitní divadlo, imerzivní divadlo, divadelní instalace, performativní přednáška… to jsou termíny, jež dnes obcházejí české – a nejen české – divadlo... O 12. ročníku festivalu Akcent.
Ti, kteří se nebojí mluvit
I letos byla Wen Hui hlavní hvězdou festivalu. Druhou zahraniční akvizicí festivalu bylo sólo jihokorejského výtvarníka, performera a hudebního skladatele Jahy Kooa Historie korejského západního divadla.
Exekuce, autenticita i autocenzura
Festival dokumentárního divadla AKCENT nabídne inscenaci o exekucích, jihokorejskou inscenaci o autenticitě, tradici a autocenzuře či gamingovou performanci.
Choreografka Wen Hui dorazí do Prahy
Zaklekne na exekuce nebo Čechům ukáže progresivní ženskou kinematografii třicátých let v Číně. Festival dokumentárního divadla AKCENT vstupuje do 11. ročníku.
Akcent na dotek
Bariéru, kterou mezi nás pandemie postavila, se Mezinárodnímu festivalu dokumentárního divadla Akcent podařilo překonat.
Rekonstrukce budoucnosti
22/2019 Výročí třiceti let od sametové revoluce je samozřejmou příležitostí pro připomenutí zásadních okolností vedoucích k pádu totalitního režimu, který tuto zemi sužoval přes čtyřicet let. Ale také pro znovuotevření otázek. Co je to demokracie? Chceme ji? Jakou roli v...
Dnes začíná Sametová simulace!
Sametová simulace je koprodukční divadelní projekt u příležitosti 30. výročí sametové revoluce, jehož hlavními iniciátory jsou VOSTO5 a Činohra Národního divadla.
Akcent na cenu života (No. 4)
Naděje je revoluční... Závěrečným představením letošního festivalu Akcent byla sobotní produkce iNViSiBLE REPUBLiC: #stilllovingtherevolution berlínské skupiny andcompany&co, která se zaměřuje na postdramatické divadelní postupy.
Čelákovické glosy (No. 41)
Glosy k dalším třem produkcím PDFNJ: Odysee hamburského Thalia Theateru, Five Easy Pieces v koprodukci Institute of Political Murder a uměleckého centra CAMPO Gent a Nekonečnému žertu hamburského Kampnagel.
Konec legrace (No. 5)
Dětská představení mohou být velice dojemná, většinou však pouze tehdy, sledujete-li v nich své vlastní ratolesti. Na sobotním představení Five Easy Pieces belgického uměleckého centra CAMPO se ovšem dojímalo celé hlediště Divadla Archa.
Akcent na cenu života (No. 3)
Jan Mocek se ve své inscenaci Fatherland zaměřil na sebe a svého otce, na jejich společný čas, cesty, směřování. Na momenty, kdy se jeden může stát druhým, kdy se sami v sobě odrážejí a kde se prolínají jejich osobnosti a cesty.