Divadelní noviny Aktuální vydání 8/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

8/2024

ročník 33
16. 4. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Kategorie článků:

    Akcent na angažovanost (No. 4)

    25. listopadu 2023 diskutujte

    Představením Každý má v sobě dva vlky nabídl festival Akcent ryzí dokumentární projekt.

    Akcent na angažovanost (No. 3)

    22. listopadu 2023 diskutujte

    V pondělí uvedl festival Akcent v Malém sále Divadla Archa inscenaci pražského souboru Spielraum Kollektiv Odkaz, jež je poctou babičce performerky a autorky Lindy Straub.

    Akcent na angažovanost (No. 2)

    19. listopadu 2023 diskutujte

    Sobotní solo performance Portugalky Mariany Fonsecy Are you coming? se věnovala otázkám svobody žen a - především - ženského těla a volného sexu.

    Poslední komentáře

    Akcent na angažovanost (No. 1)

    18. listopadu 2023 2 komentářů

    V rámci 13. ročníku pražského festivalu dokumentárního divadla Akcent vystoupil ve čtvrtek a v pátek v Divadle Archa mezinárodní soubor z Portugalska Hotel Europa s inscenací Eastern Loves.

    Analýzy a vize světa 2023 (No. 2)

    07. listopadu 2023 diskutujte

    Prázdnota pohybu, prázdnota slov... V sobotu začal v Divadle Archa 28. ročník Pražského divadelního festivalu německého jazyka. A to tak trochu - formou i obsahem - futuristickou inscenací Doughnuts hamburského Thalia Theater.

    Festival Akcent: Buďte sví!

    24. října 2023 diskutujte

    AKCENT naposledy v prostorách končící Archy. Inscenace, které zvou k blízkosti i osobnímu kontaktu letos vyzývají k odvaze říkat to, co cítíme.

    Smrt dokumentárního divadla aneb Feeling Blue

    11. prosince 2022 diskutujte

    Dokumentární divadlo, politické divadlo, sociální divadlo, komunitní divadlo, imerzivní divadlo, divadelní instalace, performativní přednáška… to jsou termíny, jež dnes obcházejí české – a nejen české – divadlo... O 12. ročníku festivalu Akcent.

    Ti, kteří se nebojí mluvit

    13. prosince 2021 Komentáře zakazány

    I letos byla Wen Hui hlavní hvězdou festivalu. Druhou zahraniční akvizicí festivalu bylo sólo jihokorejského výtvarníka, performera a hudebního skladatele Jahy Kooa Historie korejského západního divadla.

    Exekuce, autenticita i autocenzura

    11. listopadu 2021 diskutujte

    Festival dokumentárního divadla AKCENT nabídne inscenaci o exekucích, jihokorejskou inscenaci o autenticitě, tradici a autocenzuře či gamingovou performanci.

    Choreografka Wen Hui dorazí do Prahy

    09. října 2021 diskutujte

    Zaklekne na exekuce nebo Čechům ukáže progresivní ženskou kinematografii třicátých let v Číně. Festival dokumentárního divadla AKCENT vstupuje do 11. ročníku.

    Akcent na dotek

    31. prosince 2020 Komentáře zakazány

    Bariéru, kterou mezi nás pandemie postavila, se Mezinárodnímu festivalu dokumentárního divadla Akcent podařilo překonat.

    Rekonstrukce budoucnosti

    26. prosince 2019 diskutujte

    Výročí třiceti let od sametové revoluce je samozřejmou příležitostí pro připomenutí zásadních okolností vedoucích k pádu totalitního režimu, který tuto zemi sužoval přes čtyřicet let. Ale také pro znovuotevření otázek. Co je to demokracie? Chceme ji? Jakou roli v...

    Dnes začíná Sametová simulace!

    26. listopadu 2019 diskutujte

    Sametová simulace je koprodukční divadelní projekt u příležitosti 30. výročí sametové revoluce, jehož hlavními iniciátory jsou VOSTO5 a Činohra Národního divadla.

    Akcent na cenu života (No. 4)

    10. prosince 2018 diskutujte

    Naděje je revoluční... Závěrečným představením letošního festivalu Akcent byla sobotní produkce iNViSiBLE REPUBLiC: #stilllovingtherevolution berlínské skupiny andcompany&co, která se zaměřuje na postdramatické divadelní postupy.

    Čelákovické glosy (No. 41)

    28. listopadu 2018 diskutujte

    Glosy k dalším třem produkcím PDFNJ: Odysee hamburského Thalia Theateru, Five Easy Pieces v koprodukci Institute of Political Murder a uměleckého centra CAMPO Gent a Nekonečnému žertu hamburského Kampnagel.

    Konec legrace (No. 5)

    27. listopadu 2018 diskutujte

    Dětská představení mohou být velice dojemná, většinou však pouze tehdy, sledujete-li v nich své vlastní ratolesti. Na sobotním představení Five Easy Pieces belgického uměleckého centra CAMPO se ovšem dojímalo celé hlediště Divadla Archa.

    Akcent na cenu života (No. 3)

    22. listopadu 2018 diskutujte

    Jan Mocek se ve své inscenaci Fatherland zaměřil na sebe a svého otce, na jejich společný čas, cesty, směřování. Na momenty, kdy se jeden může stát druhým, kdy se sami v sobě odrážejí a kde se prolínají jejich osobnosti a cesty.



    Obsah,