Kategorie článků:
Zemřela Marica Mikulová
(15. 5. 1951 - 18. 1. 2024) Slovenská loutkářka - umělecká vedoucí, režisérka a dramaturgyně souboru Gong v Bratislavě (1976 - 1990), vedoucí loutkářské katedry bratislavské VŠMU (1990 - 2003).
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 874)
Hasiči a mocnosti pekelné nespí nikdy aneb Mudrování nad loutkovou inscenací Don Šajn brněnské Muzejní maringotky.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 871)
Šťastný nápad, skvělé řešení aneb Mudrování nad premiérou Hurvínek prodává nevěstu.
Výběrové řízení na ředitele/ředitelku Činoherního studia
Statutární město Ústí nad Labem vyhlašuje výběrové řízení na obsazení vedoucího pracovního místa ředitele/ředitelky Činoherního studia města Ústí nad Labem, příspěvkové organizace.
Poslední komentáře
- on David Cysař: Rekonstruovali jsme vilu i rodinnou historii Moc děkuji, vaší vilu jsem navštívila u příležitos…
- on Ryby, chyby? No, já bych si dovolil oběma komentářovým detailní…
- on Ostrava se Smetanou (V) Díky
- on Všechny opery Bedřicha Smetany Existují všechny Smetanovy opery na různých nahráv…
- on Ostrava se Smetanou (V) Omlouvám se za zdržení, samozřejmě bude. Šesté pok…
- on Vize divaadla 2024 (No. 1) Naivní aktivita a produkce, v které není téměř nic…
- on Ostrava se Smetanou (V) Bude reflexe Libuše a dalšího chybějícího?
Omlazení duše (No. 2)
Po covidové době se mi podařilo vyrazit na Spectaculo Interesse, mezinárodní loutkářský festival v Ostravě, který se letos konal v týdnu od 1. do 5. října.
Zemřela Eliška Janišová
(28. 6. 1931 Plzeň - 15. 9. 2023 Krnov) Loutkoherečka, zakládající členka a dlouholetá vedoucí amatérského loutkového souboru Krnováček.
Zemřela Milena Glogarová
(19. 12. 1937 Praha - 23. 5. 2023 Praha) Loutkoherečka, v letech 1960 - 1991 členka pražských divadel Sluníčko a Ústředního loutkového divadla (ÚLD), později Divadla u věže (dnes Minor).
Alexej N. Tolstoj / Eva Borisová: Zlatý klíček
(Městské divadlo mladých Ostrava, režie Karel Dittler, premiéra 29. prosince 1948, zhlédnuto v roce 1949 v Loutkovém divadle Radost, Brno)
Roztáhnout křídla a letět (IX)
Padox se snaží splynout s prostředím, s obyvateli, a proto dělá všechno jako ostatní. Napodobuje, aby pochopil druhého a stal se součástí jeho hry.
Roztáhnout křídla a letět (VIII)
Velmi brzy, už v roce 1973, jsem si usmyslel, že hudba našich inscenací bude původní, hraná – pokud to půjde – naživo.
Roztáhnout křídla a letět (VII)
V roce 1978 se naše divadelní společnost usadila ve městě Épinal na východě Francie. Levice tam právě vyhrála obecní volby a hledali kulturní směřování regionu.
Roztáhnout křídla a letět (VI)
Během tohoto našeho velmi aktivního období v polovině sedmdesátých let jsme zatoužili po stálém působišti v Paříži, prvním pařížském divadle věnovaném loutkářství pro dospělé.
Roztáhnout křídla a letět (V)
Pro Společnost Jeana Davyho, která pro mě byla na začátku mé kariéry velmi důležitá, jsem režíroval několik inscenací.
Roztáhnout křídla a letět (IV)
Komuna byla naší první inscenací s loutkami. Pro nás takové řešení představovalo způsob, jak se vypořádat s dobovou karikaturou i s davem tehdejších komunardů. Jednalo se také o naši první spolupráci s loutkářem Marcelem Violettem.
Roztáhnout křídla a letět (III)
Pak přišel zásadní rok 1968. Zásadní z uměleckého hlediska, protože v roce 1968 jsem se setkal s Bread and Puppet a bunraku, politickým loutkářstvím a tradičním uměním na nejvyšší úrovni.
Roztáhnout křídla a letět (II)
Přerod v profesionály se uskutečnil v roce 1964 velmi jednoduše, prostřednictvím Labicheovy aktovky Le Voyage autour de ma marmite (Cesta kolem mého hrnce), kterou jsme hráli s maskami inspirovanými Daumierem.
Roztáhnout křídla a letět (I)
Bylo to v roce 1998, kdy jsem nabídla své frankofonní divadelní služby tehdejšímu řediteli Klicperova divadla a Mezinárodního festivalu Divadlo evropských regionů Ladislavu Zemanovi. Společnou řeč jsme našli okamžitě...
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 762)
Je to to taková nábožná škola hrou... aneb Mudrování nad veselým hororem klasické pohádky Jeníček a Mařenka.