Divadelní noviny Aktuální vydání 8/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

8/2024

ročník 33
16. 4. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Kategorie článků:

    Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 532)

    23. února 2020 2 komentářů

    Zůstal jsem s ústy dokořán aneb Mudrování nad brněnským uvedením inscenace Divadla Petra Bezruče Transky, body, vteřiny.

    Učíme (se) divadlem?

    18. února 2020 diskutujte

    Ateliér pro divadelní vzdělávání při Národním divadle moravskoslezském nabízí od konce února učitelům českého jazyka a literatury atraktivní program s názvem UČÍME (SE) DIVADLEM.

    Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 522)

    19. ledna 2020 2 komentářů

    Dospělost znamená rozhodnout se aneb Mudrování nad Hedou Gablerovou dnes.

    Poslední komentáře

    OST-RA-VAR 2019 (No. 6)

    06. prosince 2019 diskutujte

    Poměrně přívětivý čtvrtek ostravský mi naštěstí přihrál řadu důvodů k postupně rostoucímu optimismu. Prvním paprskem lásky divadelní se stala inscenace Zimní slunovrat... Poselství z ostrova Ostravar: Díl druhý: Částečný slunovrat!

    OST-RA-VAR 2019 (No. 5)

    05. prosince 2019 diskutujte

    Nikterak nehodlám zastírat, že jsem se na svůj ostravarský návrat po cca pěti letech nesmírně těšil aneb Poselství z ostrova Ostravar: Díl první: Potemnělá středa!

    Křížové výpravy J. P. Kříže (No. 11)

    04. prosince 2019 diskutujte

    Nejzřetelněji se na letošním festivalu Ost-ra-var vylouplo téma Michail Bulgakov. Pro Alexandra Minajeva napsala novou dramatizaci Mistra a Markétky Kateřina Menclerová. Inscenaci uvádi Divadlo Petra Bezruče.

    OST-RA-VAR 2019 (No. 4)

    03. prosince 2019 diskutujte

    Poslední příspěvek z festivalu Ostravar stručně glosuje jednotlivé inscenace z posledních festivalových dní. V závěru se autorka zamýšlí nad rozborovou debatou, která vyústila v diskusi o přítomnosti soukromých divadel na festivalu.

    OST-RA-VAR 2019 (No. 2)

    29. listopadu 2019 diskutujte

    Všechna čtvrteční představení Ostravaru se věnovala konkrétnímu jednomu aktuálnímu společenskému problému. Tři dramatici – Roland Schimmelpfennig, Tomáš Dianiška a Alexandr Ostrovskij.

    OST-RA-VAR 2019 (No. 1)

    OST-RA-VAR je divadelní přehlídkou, která v několika dnech již více než dvacet let představuje reprezentativní průřez tvorbou ostravských divadel za poslední rok. Přinášíme shrnutí prvního dne divadelního festivalu.

    Ostravský nájezd na Prahu (No. 3)

    04. listopadu 2019 diskutujte

    Co když výlet do IKEA a pokračování v životě jako dosud představuje pro Hedu ještě větší trest než sebevražda?!... O představení Divadla Petra Bezruče Heda Gablerová: Teorie dospělosti v Divadle v Celetné.

    Ostravský nájezd na Prahu (No. 1)

    02. listopadu 2019 diskutujte

    Divadlo Petra Bezruče uvedlo v rámci festivalu Ostrava v Praze inscenaci nové hry Tomáše Dianišky Transky, body, vteřiny, která otevírá téma stereotypů a nenávisti vůči menšinám.

    Ostrava přijede do Prahy již po desáté

    24. října 2019 diskutujte

    Čtyři ostravská divadla nabídnou na přelomu října a listopadu celkem osm inscenací pražskému publiku. Týden před zahájením přehlídky má většina představení vyprodáno, na některá zbývají poslední lístky.

    Fragmenty z Hradce 2019 (No. 6)

    28. září 2019 diskutujte

    Sprint s časem má vždy pouze jednoho vítěze. A člověk to není. Budiž mi proto omluvou, že se s poslední reflexí vracím k 25. ročníku DER až ve chvíli, kdy se stal uzavřenou historií.

    Plzeň s pěnou i bez pěny (No. 4)

    16. září 2019 5 komentářů

    Sobota a neděle byly na festivalu inscenačně i žánrově pestré a jen stěží by se dalo najít mezi jednotlivými produkcemi nějaké pojítko.

    Fragmenty z Hradce 2019 (No. 4)

    29. června 2019 diskutujte

    Šestý den festivalu Divadlo evropských regionů byl ve znamení veder... O Lakomci Michala Háby, Vorlově Kouři v adaptaci Divadla Petra Bezruče a nitranských 4 ženách na konci světa Juraje Nvoty.

    Zápisy ze zlínských setkávání 2019 (No. 6)

    21. května 2019 diskutujte

    Tvůrčí symbiózu Tomáše Dianišky a Divadla Petra Bezruče provázela z mé strany nemalá očekávání. Výsledek společného řádění je bohužel v podobě, v jaké byl v pátek prezentován na festivalu Setkání Stretnutie, projektem značně rozporuplným.

    Fenomén odložené dospělosti

    15. dubna 2019 diskutujte

    To, že Ibsenovy hry dokážou hovořit o problémech současných lidí, potvrdila řada inscenací z poslední doby.



    Obsah,