Kategorie článků:
Průniky skrz naskrz (No. 17)
K trojlístku nesrovnatelných brněnských inscenací - Havlově Ztížené možnosti soustředění v Redutě, Hradu v nitru v Divadle na Orlí a Štěstíčku v Divadle Feste.
GeoBlog Ladislava Vencálka (No. 34)
Historie se opakuje – jen herci jsou jiní.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 719)
Šťastný je ten, kdo věří v Pána aneb Mudrování nad zastaveními křížové cesty a studentskou inscenací Hrad v nitru.
Poslední komentáře
- on Robert Jindra, dirigent Miluji Wagnera a především Lohengrina. S Pozdravem…
- on Zemřel Robert Kvaček Takových lidí, kteří mají obrovskou erudici, laska…
- on Zemřel Robert Kvaček Pana profesora jsme měli několikrát v Pardubicích…
- on Zemřel Robert Kvaček Děkujeme za upozornění (reagovali jsme na první, n…
- on Zemřel Robert Kvaček Profesor R. Kvaček byl historik, který realisticky…
- on Clown Bilbo bloguje (No. 111) Ahoj Jirko, vidím, že tvůj neustále barevný život…
- on Zemřel Robert Kvaček Dobrý den, zde je uvedeno, že zemřel v Lomnici nad…
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 698)
Ona to byla spíš činohra... aneb Mudrování nad pozoruhodnou inscenací studentů absolventského ročníku Ateliéru muzikálového herectví JAMU Můj romantický příběh.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 597)
Moc dobré představení. Rozpohybované, dobře zpívané i mluvené... aneb Mudrování nad muzikálem Ženy na pokraji nervového zhroucení v podání studentů Divadelní fakulty JAMU.
GeoBlog Ladislava Vencálka (No. 14)
Vzpomínám – kolik je to let? Bylo to jednou o vánočním večírku v Divadle Husa na provázku, který s přáteli po několik let organizoval Břetislav Rychlík, kde se hrály a zpívaly písně, k nimž hudbu, a k některým i text, složil Jiří Bulis.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 533)
Fitzgeraldův příběh je tak trochu o dnešních dnech… aneb Mudrování nad studentským představením Velký Gatsby.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 515)
Když aktéři nezpívali, přehrávali. Když zpívali, byli přirození... aneb Mudrování nad Zkouškou lásky, šklebivou taškařicí studentů JAMU na hudbu Gioacchina Rossiniho.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 447)
Rozpustilé, mladé představení se vším všudy, co k němu patří… aneb Mudrování nad rozvernou inscenací opery Il matrimonio segreto (Tajné manželství) v podání studentů JAMU.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 443)
Šťastnou pouť životem přeji… aneb Mudrování nad pozoruhodným představením studentů DIFA JAMU Světová duše.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 442)
Jsme šikovní, naučili jsme se mluvit, zpívat, tančit, hrát, kupte si nás! aneb Mudrování nad muzikálovou novinkou Offline ve studentském Divadle na Orlí.
GeoBlog Ladislava Vencálka (No. 4)
Ku konci března odehrály se v sále Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění v Brně na Orlí dvě premiéry jedné a téže opery italského skladatele Domenico Cimarosy Il matrimonio segreto, neboli Tajné manželství.
Kritické teze Josefa Hermana (No. 2/2019): Tajné manželství
Inscenace klasické buffy Domenica Cimarosy se jamákům v Divadle na Orlí moc nepovedla. Trochu byla nad jejich síly, trochu se provalily zjednodušené představy o operní inscenaci.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 419)
Tato parta by si zasloužila možnost mít vlastní divadlo aneb Mudrování nad muzikálem Cabaret ve znamenitém provedení studentů Ateliéíru muzikálového herectví JAMU v brněnském Divadle na Orlí.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 396/2)
Můj první festivalový den byl velmi náročný. Mým přáním bylo dobře jej završit a zhlédnout novinky operní tvorby. Aneb Mudrování nad světovými premiérami oper Falstaff a Neznámá ve studentském Divadle na Orlí.
Zvoníme na zvonici světa (No. 2)
V neděli uvedlo Divadlo na Orlí světovou premiéru dvou komorních oper studentů Kompozice JAMU Jiřího Najvara a Daniela Šimka: Falstaff a Neznámá. Vznikly ve spolupráci Komorní opery JAMU a Národního divadla Brno.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 388)
Ivo Krobot je výtečný pedagog, jeho „školské“ režie svědčí o kumštu naučit a strhnout adepty k naplnění náročných zadání aneb Mudrování nad historickou meditací studentů muzikálu Zítra to spustíme.