Kategorie článků:
RECENZE: Jak šly dějiny se soudružkami i dámami

Hana Benešová, jemná a oddaná, ale v zoufalém vzteku schopná praštit tácem, Marta Gottwaldová jako lady Macbeth s rukama od krve, které nejdou umýt, Viera Husáková bojující se strachem z manžela a Olga Havlová volící mezi Janem Kašparem a Václavem Havlem. To jsou čtyři hrdinky...
Zápisky Oldřicha Šímy (No. 1)

Nevšední zpracování heydrichiády mně a mé ženě opět připomnělo, že do Divadla pod Palmovkou nemáme chodit... Hudební dramaturg, psycholog, zakladatel a majitel pražského hudebního vydavatelství Black Point Oldřich Šíma si na iDN otevírá blog.
Pod rouškou Plzně (No. 3)

Začít třetí den festivalu představením O hodině navíc aneb Potlach v Hustníku je příjemné. Typická inscenace Naivního divadla, která přesně zapadla do prostředí Alfy.
ZPRÁVY: Výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky Hudebního divadla v Karlíně

Hlavní město Praha vyhlašuje výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky příspěvkové organizace Hudební divadlo v Karlíně se sídlem Křižíkova 283/10, 186 00 Praha 8. Požadované předpoklady: ukončené vysokoškolské vzdělání – magisterský studijní program, případně bakalářský studijní program v souladu s nařízením vlády…
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 532)

Zůstal jsem s ústy dokořán aneb Mudrování nad brněnským uvedením inscenace Divadla Petra Bezruče Transky, body, vteřiny.
Ostravský nájezd na Prahu (No. 1)

Divadlo Petra Bezruče uvedlo v rámci festivalu Ostrava v Praze inscenaci nové hry Tomáše Dianišky Transky, body, vteřiny, která otevírá téma stereotypů a nenávisti vůči menšinám.
Hrdinové jako my (No. 3)

V neděli návštěvníkům Palm Off Festu představilo svou druhou produkci pořadatelské Divadlo pod Palmovkou – tentokrát v podkrovním sále Studia PalmOFF v podání souboru F. X. Kalby, tvořeném herci DpP a jejich přáteli.
Fragmenty z Hradce 2019 (No. 6)

Sprint s časem má vždy pouze jednoho vítěze. A člověk to není. Budiž mi proto omluvou, že se s poslední reflexí vracím k 25. ročníku DER až ve chvíli, kdy se stal uzavřenou historií.
Zápisy ze zlínských setkávání 2019 (No. 6)

Tvůrčí symbiózu Tomáše Dianišky a Divadla Petra Bezruče provázela z mé strany nemalá očekávání. Výsledek společného řádění je bohužel v podobě, v jaké byl v pátek prezentován na festivalu Setkání Stretnutie, projektem značně rozporuplným.
Česko-slovenské mosty 2019 (No. 2)

Tomáš Dianiška vytřel zrak všem, kteří se skepticky domnívají, že ze svérázné příručky Tomáše Baránka s přímočarým názvem Jak sbalit ženu se víc než pochybná řachanda vytlouci nedá.
Tomáš Dianiška: Necítím se být dospělý

Do Ostravy vstupuje herec, dramatik a režisér Tomáš Dianiška a do Komorní scény Aréna přináší žánr sitcomu. V sobotu 27. října zde uvede hru slovenského dramatika Viliama Klimáčka Komiks.