Kategorie článků:
Libor Vodička: Teatrologická společnost musí komunikovat a sdružovat

Rozhovor s předsedou Teatrologické společnosti
Tereza Agelová: Obyčejně se potkat v hledišti s diváky různých věkových kategorií

Rozhovor s dramaturgyní festivalu
Magdalena Müllerová: Co je udržitelné, má trvalejší hodnotu

Rozhovor s vedoucí Kanceláře Kreativní Evropa Kultura
ZPRÁVY: Výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky Hudebního divadla v Karlíně

Hlavní město Praha vyhlašuje výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky příspěvkové organizace Hudební divadlo v Karlíně se sídlem Křižíkova 283/10, 186 00 Praha 8. Požadované předpoklady: ukončené vysokoškolské vzdělání – magisterský studijní program, případně bakalářský studijní program v souladu s nařízením vlády…
Marie Kinsky: Přemýšlíme o architektuře místa věnovaného kreativitě

Rozhovor s ředitelkou Centra choreografického rozvoje SE.S.TA
Alena Punčochářová: Chtěla bych přibrzdit kvantitu a soustředit se na kvalitu

Rozhovor s novou ředitelkou Divadla loutek Ostrava
Šafařík: Aby se moje prožitky a bolesti dotkly diváka

Denis Šafařík je filmový a divadelní herec, autor knížky pro děti a nově také filmový režisér a scenárista, kterému právě vstupuje do kin film O malých věcech.
RARE – unikátnost, výjimečnost, syrovost

Rozhovor s organizátory PQ Studia Stage
Lída Vacková: Naším cílem je zůstat v pohybu

Rozhovor s ředitelkou Studia ALTA
Martin Sládeček: Zůstává u nás zvýšená koncentrace idealistů

Rozhovor s uměleckým šéfem Divadla Husa na provázku
Barbora Šupová: Odžitá autentická ženská perspektiva

Venušiny dny 2023 ~ fatální feminní festival se odehraje od 27. dubna do 1. května ve Venuši ve Švehlovce po osmé. Na festival jsme se zeptali jeho ředitelky Barbory Šupové.
Lenka Dombrovská: Kontextové prohloubení programu divadla Komedie

Rozhovor s kurátorkou festivalu Nová komedie
Andrea Salustri: Vnímám proudění vzduchu

Italský performer Andrea Salustri hostoval v Paláci Akropolis v rámci mezinárodního festivalu nového cirkusu Cirkopolis. Jeho projekt Materia, hit loňského festivalu v Edinburghu a současně subtilní poetická podívaná, nechal vyniknout materiál a objekt.
Anežka Hanáčková: Cílem bylo a stále zůstává setkávání

Rozhovor s koordinátorkou festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER
Elena Zanzu: Mé tělo je nástroj, který je třeba obětovat

Svébytná osobnost propojuje extrémní techniky se společensky rezonujícími tématy a s oporou ve vzdušné akrobacii vyhledává například další možnosti svazování. Dílo charakterizuje autenticita i bolest a křehce, a přesto velmi otevřeně komunikovaná témata jako tělesnost,...
Stefan Vögel: O vážných věcech je dobré mluvit s nadhledem

Rakouský komediograf Stefan Vögel je dnes patrně nejvyhledávanějším dramatikem nejen v oblasti německy mluvících zemí. Z jeho více než dvaceti her jsme u nás mohli vidět Dobře rozehranou partii (česká premiéra 2008) a nyní Ledvinu, kterou měsíc po premiéře v ostravském...
Markéta Fantová: Nejdůležitější je možnost fyzického setkání a získání nové inspirace

Rozhovor s uměleckou ředitelkou PQ 2023
Jurij Andruchovyč: Rusko svou agresi jen odložilo v čase

Do pražského Divadla X10 zavítal v souvislosti s adaptací svého třicet let starého, avšak drtivě aktuálního románu Moskoviáda, odehrávajícího se na pozadí rozpadu SSSR, ukrajinský spisovatel Jurij Andruchovyč.