Kategorie článků:
Foto střípky z Divadelní Flory (No. 1)
Po téměř dvou a půl letech odkladů byla v neděli 10. 10. konečně zahájena 24. Divadelní Flora.
Divadelní Flora propojí deset víkendů
Festival startuje již v neděli, ročníkové motto Krásný nový svět zastřeší na šest desítek akcí. Žánrově pestrý program startuje na jevišti Moravského divadla už tuto neděli – prvním hostem festivalu bude Residenztheater Mnichov.
Za čtyři týdny startuje 24. Divadelní Flora
Divadelní Flora nabídne od 10. 10. do 12. 12. na deseti scénách přes šest desítek akcí. Například hostování mnichovského Residenztheateru s výsostně aktuální adaptací Dumasových Tří mušketýrů či Malého stvořitele Jedlu.
Poslední komentáře
- on Zemřel Dalibor Tolaš Milý příteli, byl jsi vznešený umělec, skvělý kama…
- on Smíchu a potlesku bylo dost, výjimečných inscenací méně Pan Jan Kolář by měl asi zkusit jinou profesi. Ta…
- on Propadnout se do duše No jo, rovných 15 let, máte pravdu. Ale chtěl jsem…
- on Jak se přivlastňují kulty Příšerný žvást. Který je o jediném - o přivlastněn…
- on Propadnout se do duše Zjevnou skutečnost, že jedním z podstatných inspir…
- on Postřehy Divadla Kámen (No. 28) Jelikož jsem o inscenaci psal, viděl ji dvakrát a…
- on Zemřel Aleš Fuchs Odpočívej v pokoji, otče! Pokračuji v umělecké ces…
Místo dvanácti jarních dnů…
Olomoucký festival Divadelní Flóra se z tradičního květnového termínu přesouvá na podzim.Bude se konat od začátku října do poloviny prosince.
Divadelní Flora zrušena
Vzhledem k současné situaci v ČR se pořadatelé Divadelní Flory – bez ohledu na další vývoj případných vládních restrikcí či uvolnění – rozhodli letošní přehlídku definitivně zrušit.
24. Divadelní Flora (zatím) pořád „žije“
Divadelní Flóra píše svým divákům: Dnes začíná astronomický podzim a je jasné, že bude jiný, než jsme bývali zvyklí. Už v březnu jsme se rozhodli přesunout jarní Divadelní Floru na listopad.
Divadelní Flora proběhne v listopadu
V příštích dvou týdnech se měla Olomouc proměnit v místo intenzivního setkávání špičkových středoevropských divadelníků s desítkou tisíc diváků – město se těšilo na 24. Divadelní Floru.
Olomoucké šepoty a výkřiky (No. 12)
V neděli bergmanovská přehlídka vyústila v promítání dokumentu Hledání Ingmara Bergmana a německá linka i celý festival pak večer vyvrcholily inscenací Grassova Plechového bubínku slavné „brechtovské“ scény Berliner Ensemble.
Olomoucké šepoty a výkřiky (No. 11)
Divadelní Flora se v posledních čtyřech letech cíleně orientuje na německé divadlo, a pro letošní ročník se pořadatelům podařilo získat německé tvůrce pro dvě světové premiéry. A to tvůrce ne ledajaké: herce Franze Pätzolda a Aurela Mantheie.
Olomoucké šepoty a výkřiky (No. 10)
Ve čtvrtek jsme v Soukromých rozhovorech Jedlu mohli vidět kuklu, která němě křičí z letošního vizuálu. V pátek se činohra MDO loučila s Nebezpečýmin známostmi a před půlnocí nás Franz Pätzold v podkroví Konviktu zahrnul Šepoty a výkřiky.
Olomoucké šepoty a výkřiky (No. 9)
Středeční Maloměšťáci brněnského HaDivadla vyvolávali velkou zvědavost. Inscenace ruského realistického dramatu Maxima Gorkého je zčásti inspirována Bergmanovým filmem Šepoty a výkřiky a zakončena výzvou k ekologické angažovanosti.
Olomoucké šepoty a výkřiky (No. 8)
Po vyřešení komplikací s autorskými právy slaví na Floře obnovenou premiéru inscenace Persony. Po středeční besedě se zástupci Divadla Na zábradlí a projekci Bergmanova snímku Persona mohl divák dokonce porovnat inscenaci s filmem.
Olomoucké šepoty a výkřiky (No. 7)
V úterý se po projekci dalšího Bergmanova filmu (Mlčení) v divadelní sekci programu konečně objevila také bergmanovská inscenace: Persony Divadla Na zábradlí. Za větší událost však platila repríza Vraždy krále Gonzaga Dejvického divadla.
Olomoucké šepoty a výkřiky (No. 6)
Do druhé poloviny festivalu jsme se přehoupli velmi nenápadně – v pondělí se totiž spíše šeptalo než křičelo: nejprve v Bergmanově introspektivním surrealistickém filmu Lesní jahody a poté v pozdně večerním Reynkově dialogu s Bohem.
Olomoucké šepoty a výkřiky (No. 5)
Organizátoři Divadelní flory si uvědomují, že dobrý festival nedělají jen pečlivě vybrané inscenace. Debaty k jednotlivým představením jsou tady samozřejmostí, a kromě nich si diváci mohou rozšířit obzory i několika filmovými projekcemi.
Olomoucké šepoty a výkřiky (No. 4)
Včera jsem si posteskla nad nedostatkem „bizárků“, v sobotu se však festivalové publikum dočkalo korejského představení Complement, dramaturgií Flory vtipně zařazeného do jednoho dne s těžko uchopitelnou a rovněž dílem taneční Pustinou.
Olomoucké šepoty a výkřiky (No. 3)
Z bergmanovské linie letošní Flory se na první pohled vyděluje programová sekce Fokus: Korea zaměřená na současné korejské taneční divadlo, která představila hned tři produkce v jediný den, a umožnila tak divákům udělat si ryze korejský pátek.