Kategorie článků:
Ladislava Jančíková, Petr Smyczek, Michael Sodomka: 3testry
(úryvek ze scénáře)
Ludvík Kavín: Kafka a Kant, naši současníci
Duben a červen letošního roku byly a jsou dvěma měsíci smutečních vzpomínek, úvah, přitom jsou ovšem i měsíci nadějí. Právě proto, že se mnohé v našich myšlenkách, v literatuře, v divadlech a na vědeckých sympoziích i v kulturních a vzdělávacích institucích točí...
Ondřej Novotný: Filoktétés. Last minute
(úryvek ze scénáře) Jako bych je pořád viděl, říká Filoktétés, jako by se ukrývali kolem, pořád jsou se mnou moji kamarádi. Zrádci! Něco mi tají, myslí si Filoktétés. Podezřívá mě. Přešlapuju, přenáším váhu, rukama kolem sebe vytvářím kruh. Snažím se vypadat...
Poslední komentáře
- on Šéfredaktorkou Divadelních novin bude Jana Machalická Jak už jsem napsal, řídil jsem konkurzního řízení,…
- on DIVADLO, ne DIVADLO (No. 1) Postava, kterou ve hře « Hécube, pas Hécube » hraj…
- on Vyjádření Společnosti pro Divadelní noviny Dobrý den, já myslím, že většina dotazů na sociáln…
- on Kšaft, neboli Staré volání v novém znění Koukám že Lid. noviny stále dodržují estébácké pří…
- on Šéfredaktorkou Divadelních novin bude Jana Machalická Promiňte, přehlédl jsem váš komentář. Společnost p…
- on Šéfredaktorkou Divadelních novin bude Jana Machalická Proč bylo výběrové řízení uzavřené? Co se na průbě…
- on DIVADLO, ne DIVADLO (No. 2) Mám rád divadlo, které přesahuje obyčejnost. A Vyh…
Ludvík Kavín: Dramolet číslo 2
Scéna je tmavá, ne-li černá: jevištní prkna, zadní stěna, boční scény i nepříliš přesahující závěsy z boků a seshora nad forbínou. Všechno je černé. Když vcházejí diváci do sálu, vidí na scéně jen úsporně nasvícenou velkou, až nadměrnou suchou haluz a zbytky...
Milan Kňažko: Divadlo a smrť
Písal sa rok 1970. Mal som 24 rokov, žil som v Paríži a mal som predstavu, že toto mesto bude nadlho mojim domovom.
Jiří Bilbo Reidinger: Kodrcání s Nikolajem
Mrzne. Funí alpský průvan, který se jistě zastavil v norských fjordech. Od ošlehaných úst stoupá pára. Vyzkouším zdravotní kouření.
Alena Zemančíková: Na Kalvárii
Je ráno, silvestr, a nemůžu vstát z postele, pekelně mě bolí v kříži. S naší vandrovní společností máme v plánu výroční výstup na horu, tentokrát to má být Sedlo u Úštěku. Nechci a nemůžu zůstat doma, polykám ibalgin a vyrážím na nádraží.
Jiří Havelka a spol.: Vykouření
Všichni sedí za stolem, prostřední stůl je prázdný, na něm bílý ubrus/vlajka (umělecké dílo) a rekvizity, vzadu jsou rozhrnuté šály a sedí zde Ježíš. Postupně říkají své monology.
Arnošt Goldflam: Tatínek a divadlo
Dobrý večer, moje milé děti! Tak si představte, co se zase jednou přihodilo! Vy jste byly úplně malé, v postýlce jste ležely a maminka s vámi byla pořád doma a napájela vás mlíčkem a vy jste cucaly a cucaly, no a pak jste zas spaly nebo někdy taky řvaly.
Jiří Bilbo Reidinger: Molekuly světlonošky
Sedíme v sauně. Potíme se. Teče z nás. Těla se filtrují, čistí od nánosů, usazenin. Tu Štěpán T. prohodí, že má v Americe bratra Martina, který vymýšlí molekuly, které by pročistily i zanesený mozek a tím by zahnaly jeho jistojistou degradaci, tedy Alzheimera a stařeckou...
Alena Zemančíková: Blázen ve své vsi
Blázen jsem ve své vsi, píše Bohuslav Reynek v jedné své básni o bezvýchodném smutku. Blázen ve své vsi byl také Jonáš, kamarád mého vnuka. Našemu Viktorovi bylo tehdy osm a Jonášovi třicet. Jonáš nebyl hloupý, jen měl mentalitu dítěte; hráli spolu auta na počítači a...
Alena Zemančíková: Malíř krve a půdy
jednoaktová hra Ocitli jsme se v nejzápadnějším západním Německu, v kraji Eiffel poznamenaném úpadkem, jaký by člověk v západním Německu nečekal. Na každém vyvřelém sopečném vrcholku tu stojí hrad, někde i dva hrady nad sebou, a každý má něco společného s historií...
Robert Lepage: 887
Jednou z hlavních osobností letošního festivalu Divadlo v Plzni byl režisér, herec a dramatik, Kanaďan Robert Lepage, jedna z nejvýznamnějších osobností moderního světového divadla přelomu tisíciletí. V Plzni představil sólový projekt 887, ve kterém se ve vzpomínkách vrací...
François Rabelais: Gargantua a Pantagruel
François Rabelais napsal svůj román Gargantua a Pantagruel v první polovině 16. století jako satiru na středověké společenské a politické poměry.
Jan Lepšík: Symbolická interakce
Tato performance je určena účastníkům teatrologických konferencí. Je povinná. Jde o formu provokativní, interaktivní a konfrontační.
Jiří Bilbo Reidinger: O hudbě, křehkosti…
Je jaro. Navzdory všemu, co se kolem nás děje, příroda rozkvétá. I já se snažím o očistu věcí svých. Zbavuji knihy nasátého prachu. Jejich žebroví je ho plné.