Kategorie článků:
Ostrava se Smetanou (VII)
Den sedmý 9. března přinesl poslední inscenaci Smetanova cyklu, operu Čertova stěna.
Jak to vidí a slyší muzikolog (No. 2019/1)
Operní sezona byla v Národním divadle zarámována Libuší a Daliborem. Důvod k radosti nad oživením smetanovského kultu to není, i když v malém českém rybníku zamrzlý Dalibor byl přijatelnější.
Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 34)
Dalibor je po inscenační stránce směšný, po hudební nedostačující, smetanovského není v něm téměř nic. Aneb Dalibor v Národním divadle bez Smetany a housle bez smyčce.
Poslední komentáře
- on Propadnout se do duše No jo, rovných 15 let, máte pravdu. Ale chtěl jsem…
- on Jak se přivlastňují kulty Příšerný žvást. Který je o jediném - o přivlastněn…
- on Propadnout se do duše Zjevnou skutečnost, že jedním z podstatných inspir…
- on Postřehy Divadla Kámen (No. 28) Jelikož jsem o inscenaci psal, viděl ji dvakrát a…
- on Zemřel Aleš Fuchs Odpočívej v pokoji, otče! Pokračuji v umělecké ces…
- on REPORTÁŽ: Dystopie identity (No. 6) Inscenace měla výraznou jevištní poetiku, jíž obět…
- on REPORTÁŽ: Dystopie identity (No. 2) Děkujeme za upozornění. Chyby jsme opravili, infor…
Čelákovické glosy (No. 52)
Z posledního Dalibora v Národním divadle jsem odcházel s palčivými otázkami „proč zrovna tohle a takhle?“
Kritické teze Josefa Hermana (No. 7/2019): Dalibor v Národním divadle
Nová inscenace opery Bedřicha Smetany Dalibor potvrdila krizi Opery Národního divadla.