Kategorie článků:
Ostrava se Smetanou (VII)

Den sedmý 9. března přinesl poslední inscenaci Smetanova cyklu, operu Čertova stěna.
Jak to vidí a slyší muzikolog (No. 2019/1)

Operní sezona byla v Národním divadle zarámována Libuší a Daliborem. Důvod k radosti nad oživením smetanovského kultu to není, i když v malém českém rybníku zamrzlý Dalibor byl přijatelnější.
Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 34)

Dalibor je po inscenační stránce směšný, po hudební nedostačující, smetanovského není v něm téměř nic. Aneb Dalibor v Národním divadle bez Smetany a housle bez smyčce.
ZPRÁVY: Výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky Hudebního divadla v Karlíně

Hlavní město Praha vyhlašuje výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky příspěvkové organizace Hudební divadlo v Karlíně se sídlem Křižíkova 283/10, 186 00 Praha 8. Požadované předpoklady: ukončené vysokoškolské vzdělání – magisterský studijní program, případně bakalářský studijní program v souladu s nařízením vlády…
Čelákovické glosy (No. 52)

Z posledního Dalibora v Národním divadle jsem odcházel s palčivými otázkami „proč zrovna tohle a takhle?“
Kritické teze Josefa Hermana (No. 7/2019): Dalibor v Národním divadle

Nová inscenace opery Bedřicha Smetany Dalibor potvrdila krizi Opery Národního divadla.