Divadelní noviny Aktuální vydání 8/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

8/2024

ročník 33
16. 4. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Obsah Divadelních novin 21/2017

    DN 21/2017 PDF

    Sandra Hüller

    Sandra Hüller
    14. prosince 2017 diskutujte

    Herečka a zpěvačka Sandra Hüller ve one woman show Obrazy tvé velké lásky (Theater Neumarkt Zürich), provedené na Pražském divadelním festivalu německého jazyka ve Studiu Hrdinů v Praze 22. listopadu 2017.

    Výročí 1.−15. prosince

    Výročí 1.−15. prosince
    14. prosince 2017 diskutujte

    Boudová Nela, herečka (1. 12. 1967) △ Dadáková Stanislava, kostýmní výtvarnice (1. 12. 1947) △ Franková Hana, herečka (1. 12. 1937) △ Matuszek Petr, sólista opery (1. 12. 1962) △ Štědrá Libuše, herečka (1. 12. 1942) △ Štědrá Ludmila, herečka (1. 12. 1942) △ Fišer Karel, herec (2. 12. 1942) (Pokračování textu…)

    Jana Orlová

    14. prosince 2017 diskutujte

    Dotazník aneb Vyhlížení divadelního času

    Zemřeli

    Zemřeli
    14. prosince 2017 diskutujte

    Jiří Kyselák (9. 8. 1952 Brno – 19. 11. 2017 Brno) Brněnský tanečník, choreograf a pedagog. Nekrolog najdete na i-DN (Pokračování textu…)

    Dopředu, ale kam?

    14. prosince 2017 diskutujte

    Międzynarodowy Festiwal Teatralny Dialog – Wrocław 2017

    Banální hovory z butiku (proti)

    14. prosince 2017 diskutujte

    Označit kultovní rakouskou dramatičku a nositelku Nobelovy ceny Elfriede Jelinekovou za grafomanku je určitě přehnané a jistě nespravedlivé, ale po zhlédnutí představení Světlo v krabici si nemohu ulevit jinak.

    Módní ikona „Elfi“ (pro)

    14. prosince 2017 diskutujte

    Šest postav s baterkami hledá nikoli autora, nýbrž se s loveckou vášní pídí po dalším jedinečném kousku oblečení, který už zítra bude out a s ním i jeho nositelka.

    Zamilovat si Sandru Hüller

    14. prosince 2017 diskutujte

    Curyšský Theater Neumarkt představil ve Studiu Hrdinů monodrama Obrazy tvé velké lásky podle nedokončeného románu Wolfganga Herrndorfa.

    Ouverture!

    14. prosince 2017 diskutujte

    Skladatelé psávali předehry z různých důvodů, ty operetní nejčastěji jako efektní koncertantní číslo. K takovým ouverturám – vstupům do díla (v našem případě festivalu) – bych přirovnal Jas. Okamžik Divadla Dortmund.

    Dnešní svět podle Marthalera

    14. prosince 2017 diskutujte

    Na konci devadesátých let pro mě byly marthalerovské projekty zjevením. A jsem ráda, že mě Pražský divadelní festival německého jazyka zas jednou zavedl do Marthalerova světa bizarních figurek, zakletých v podivuhodných řečnických, pohybových a hudebních etudách.

    Naše stará a nová Evropa

    14. prosince 2017 diskutujte

    Pražský divadelní festival německého jazyka se konal ve dnech 29. listopadu až 2. prosince a jako prolog nabídl 12. listopadu výlet do Mnichova. Letošní, dvacátý druhý ročník se výrazně zaměřoval na politické či angažované divadlo.

    Bezmocná angažovanost (proti)

    14. prosince 2017 diskutujte

    Nic proti doku-divadlu, divadlu angažovanému, divadlu na hranici divadelnosti. Je lákavé hranice překračovat, experimentovat, zkoušet meze trpělivosti, meze estetického cítění diváka.

    Samopal versus smích dětí (pro)

    14. prosince 2017 diskutujte

    Soucit. Příběh kulometu je v podstatě divadelní esej vytvořený na základě znalostí fungování současného humanitárního byznysu a vůbec existence humanitárních organizací pracujících v zemích postižených válkami, genocidou a emigrantskou vlnou.

    Revoluce k ničemu

    14. prosince 2017 diskutujte

    Na letošním ročníku festivalu nechyběla ani německojazyčná inscenace Dušana Davida Pařízka. A v inscenaci Moc a vzdor nechyběla typická pařízkovská režijní znamení – meotary a krychlová konstrukce, která vyděluje hlavní „hrací pole“.

    Zvony i vlast

    14. prosince 2017 diskutujte

    Románová prvotina „bezdomovce“ Josepha Rotha posloužila vídeňskému Burgtheateru k divadelní koláži Hotel Evropa aneb Antikrist.



    Obsah,