Divadelní noviny Aktuální vydání 8/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

8/2024

ročník 33
16. 4. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Kontext

    Hazard, nebo veřejná služba? (No. 07)

    Myslím, že jsou důležité – Divadelní noviny. Trochu šedé. Je divadlo pouhá intelektuální hra, pikantní, vzrušující zábava bez důsledků a dopadů, anebo je zrcadlem reality a nás v ní, které nás vybízí aktivně reagovat, zaujmout veřejný postoj? Divadelní noviny odpovídají mlhavě. Korektně. Všemi možnými způsoby – nakonec není úplně vždy jasné, který je ten preferovaný.

    Autor loga seriálu: Aleš Fulín

    Autor loga seriálu Aleš Fulín

    Titulní stránka je většinou dobrá, pokaždé zbystřím, kdo to tam ční. V poslední době mnohé z těch lidi nepoznávám.

    No ale co už nadělám. Pak již jen listuji. Zdá se mi, že je to trochu páté přes deváté.

    Klíčová je tabulka s puntíky – klidně bych snesl o něco víc řádků.

    Slovo pro… mě baví. Někdy mi přijde, že je poskytnuto příliš korektně. Více magorů, navrhuji. Lidí s nějakým problémem. Lidí, co je jim to slovo nedopřáno. Upíráno. Nedáno.

    Potíž se mi zdá být rubrika KRITIKA – mám za to, že to je často spíše pojednání, než zkritizování. Vždy ocením, když je jedno dílo očima jednoho zatraceno, očima druhého vychváleno. To pak velice často zatoužím uvidět to dílo též.

    Film bych tam netahal, literaturu též. Když, tak jen vzácně. Serou mě inzeráty. Propagace za peníze.

    Rozhovory jsou správně – vždy tak, jak mají být. Nebál bych se hereček.

    Zemřeli… je správně. Kde je ale: Narodili se? Nějaké stránky pro studenty JAMU. DAMU. Já, když jsme studoval u docenta Páska, musel jsem napsat pojednání o každé premiéře v Brně. Dělají to dodnes studenti režie JAMU? DAMU? A jestli ano, proč to tu a tam nezveřejnit?

    Paměti by měli psát větší magoři a déle. Ať je píše Pitínský. Ať je píše Štědroň. Ať je píše Tálská dřív, než dokoná. Ať je píše Dočekal. Steigerwald ať píše. Uhde ať je píše. Ať je píšu já. Ať je píše Havlová. Ať je píše Tomicová. Ať je píše Poulová, ať je píše Burešová. Tarant. Kracik. Budař. Drábek – ten i ten. Nějaký redaktor ať jim přitom pořád říká, co je to za periodikum, v kterém to pak vyjde.

    Dohromady jsou podle mého Divadelní noviny hezké, zřetelné a čtivé periodikum. Nejlepší, co v této kategorii znám. Velkorysé. Úchvatné někdy. Dal bych na ně pozor. Stejný jak na Národní divadlo. Dům, kde se pověsil Jiří Mahen. Básnickou tvorbu Václava Havla. Ananas za času Vánoc, kraslic za časů Velikonoc.

    Upírat mu podporu je blbost. Kravina.

    Autor je divadelní a filmový režisér.

    ///

    Více na i-DN:

    Hazard, nebo veřejná služba? (No. 00)

    Hazard, nebo veřejná služba? (No. 01)

    Hazard, nebo veřejná služba? (No. 02)

    Hazard, nebo veřejná služba? (No. 03)

    Hazard, nebo veřejná služba? (No. 04)

    Hazard, nebo veřejná služba? (No. 05)

    Hazard, nebo veřejná služba? (No. 06)


    Komentáře k článku: Hazard, nebo veřejná služba? (No. 07)

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,