Divadelní noviny Aktuální vydání 16/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

16/2019

ročník 28
1. 10.–14. 10. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Svět bez Boha II.

    Ve Wrocławi se v týdnu 17. – 24. října konal 8. ročník Mezinárodního festivalu Dialog. V aktuálním čísle DN 20/2015 z něj přinášíme velkou reportáž nazvanou Svět bez Boha. Čtenářům i-DN nabízíme pasáž, jež z textu z nedostatku místa vypadla.

    Dialog-poster-polsky

    Dvakrát ze Španělska

    Dvě hostující španělská divadla spojoval tanec a také – ať zjevné či skryté – homosexuální tendence.

    Byla o chorobné lásce matky k synovi, jeho závislosti na ní, ale také o vztahu dvou homosexuálů. FOTO archiv festivalu

    O chorobné lásce matky k synovi, jeho závislosti na ní, ale také o vztahu dvou homosexuálů. FOTO archiv festivalu

    První z nich, soubor Losdedae Compaňia de Danza přivezl inscenaci Popely aneb Poskytni mi důvod, abych se nerozpadl. Režii a choreografii měl Chevi Muraday, který v ní také účinkoval. Byla o chorobné lásce matky k synovi, jeho závislosti na ní, ale také o vztahu dvou homosexuálů, což klidně mohl být i první vztah, který si – možná – na identitu matky a syna hrál.

    Slavný tanečník flamenka Eduardo Guerrero Gonzales. FOTO archiv festivalu

    Slavný tanečník flamenka Eduardo Guerrero Gonzales. FOTO archiv festivalu

    Druhá španělská produkce Návraty nabídla tanec-koncert. Dva hudebníci, dva zpěváci, jeden performer. Tím je slavný tanečník flamenka Eduardo Guerrero Gonzales. Jeho produkce je údajně výjimečná – je procházkou jeho životem, je jeho životní zpovědí. Ale v podstatě sledujeme jen sólový tanec s různě směrovanými (homo)sexuálními narážkami a hudební koncert.

    Americké loutky z Polska

    S půvabnými loutkami sehrál parafrázi Orfea - příběh Toma, který v Hádově říši hledá druhého Toma. FOTO archiv festivalu

    S půvabnými loutkami sehrál parafrázi Orfea – příběh Toma, který v Hádově říši hledá druhého Toma. FOTO archiv festivalu

    Do této kategorie by se dalo zařadit i loutkové představení Echo in Camera režiséra polského původu, loutkáře světové slávy Romana Pasky, který nyní působí v New Yorku. S půvabnými loutkami sehrál parafrázi Orfea, příběh Toma, který v Hádově říši hledá druhého Toma. Loutky vodili spolu s Paskou dva pomocníci, kteří se pohybovali vysoce stylizovaně, všichni tři v buřinkách. Bylo to poetické a půvabné a… obsahově nezřetelné.

     


    Komentáře k článku: Svět bez Boha II.

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,