Divadelní noviny Aktuální vydání 20/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

20/2024

ročník 33
26. 11. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Festivaly

    29. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 9)

    „Up“ bych dala celému letošnímu festivalu, zejména pak zástupcům českého divadla. Výběr byl opravdu mimořádně dobrý.

    Up

    K vrcholům už tradičně patřila loutková představení: úžasně nápaditá a vtipná Šípková Růženka dua Jarkovský-Vašíček v podání Divadla Drak, výtvarně poetická pastva pro oči v Kabinetu zázraků (Michaela Homolová, Vít Peřina) Naivního divadla Liberec či okouzlující Jenovéfa a Don Šajn plzeňské Alfy v režii a výpravě Tomáše Dvořáka s originálními loutkami vytvořenými z kusů kuchyňského náčiní a jiných předmětů.

    Skvělé byly i obě inscenace autora a režiséra Tomáše Dianišky –  294 statečných Divadla pod Palmovkou a Špinarka ostravského Divadla Petra Bezruče (zde zejména výkon Markéty Matulové v hlavní roli). Dianiška opět prokázal svoji výjimečnou schopnost bavit a dojímat zároveň.

    Down

    K nejhorším zážitkům řadím 3sestry v režii Luka Percevala (TR Warszawa a Narodowy Stary teatr z Krakova). Inscenovat Čechova, aniž by mezi postavami vznikaly jakékoli vztahy, kdy každý hovoří pouze ke svému odrazu v zrcadle a všichni jsou tak neteční (až na pár hysterických výstupů), že není pořádně jasné, kdo ke komu promlouvá, považuji za nešťastné a zbytečné. Ptá-li se režisér, proč uvádět Tři sestry v době, když se dá do Moskvy letět za 99 EUR, pak si myslím, že by měl raději na Čechova zapomenout.


    Komentáře k článku: 29. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 9)

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,