Divadelní noviny Aktuální vydání 4/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

4/2024

ročník 33
20. 2. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Linda Keprtová: Do dramaturgických plánů se více prokreslí můj profesní a osobní vklad

    Rozhovor s uměleckou šéfkou liberecké opery

    Režisérka a dramaturgyně Linda Keprtová byla od 1. listopadu jmenována na pozici šéfky opery Divadla F. X. Šaldy. Vystřídala v ní dlouholetého šéfa a dirigenta Martina Doubravského, s nímž společně stojí za vzestupem liberecké opery. Od roku 2013 jejich inscenace získaly v řadě čtyři ceny „Libušky“ v rámci festivalu OPERA. Zeptali jsme se nové šéfky opery na první plány.

    Co nového hodláte jako šéfka vnést do liberecké opery?

    Do této doby jsem v liberecké opeře působila jako dramaturgyně a nerada bych ve chvíli usednutí na šéfovskou židli měnila její umělecký směr. Naopak, zachování trendu, kterým se liberecká opera ubírá, je pro mě největší výzvou. Změny tedy plánuji především v interních záležitostech souboru, a to v otevřenější a slušnější komunikaci.

    Přesto, projeví se vaše jmenování v dramaturgickém nebo inscenačním směřování?

    Nemyslím, že by změny byly výrazně citelné, ale samozřejmě se do dramaturgických plánů asi více, než tomu bylo doposud, prokreslí můj profesní a osobní vklad. A to především ve vnímání souboru jako celku, na kterém chci v základech stavět.

    Chystáte nějaké provozní změny?

    Sama za sebe určitě nechystám. Tři produkce operní, jedna muzikálová či operetní a k tomu symfonické koncerty – to je cesta, ve které chci dozajista pokračovat. Ale upřímně – dnes opravdu nevíme, co přinesou dny příští.

    Co když zřizovatel sníží příspěvek pro rok 2021?

    V tuto chvíli to není na pořadu dne, ani ve formě čísel či dat, proto nemohu adekvátně odpovědět. Předpokládám ale, že bychom hledali kompromisy napříč divadlem a že by se o úspory „podělily“ všechny soubory a složky divadla.

    Jak překlenete současné uzavření divadel na zatím neurčenou dobu?

    No, doba to není úplně lehká. Na druhou stranu, mnozí lidé se potýkají s daleko většími problémy, ať již zdravotními, či ekonomickými. Soubor v rámci bezpečnostních opatření zkouší, díky vydaným obsazením na příští rok se korepetuje, natáčejí se komorní koncerty. A každý den se plánuje, škrtá, fabuluje o možném rozvolnění a pak zase škrtá, plánuje a fabuluje…

    Jaké máte plány pro zbytek letošní sezony, potažmo pro sezonu příští?

    Rok 2021 ještě vychází z pera šéfa Martina Doubravského. Jarní sezona bude ve znamení dvou světových oper – Čajkovského Jolanty a Donizettiho Dcery pluku. A začátek příští sezony bude zasvěcen Otellovi. Nejdříve uvedeme známou Verdiho operu, posléze muzikál Hledá se tenor, kde výše zmíněná opera hraje velmi důležitou roli.

    Přeji hodně úspěchů!


    Komentáře k článku: Linda Keprtová: Do dramaturgických plánů se více prokreslí můj profesní a osobní vklad

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,