8/2024

16. 4. 2024

Divadelní noviny > Zprávy

Divadlo Drak otevírá výstavu Trojhlas

Zítra se po dvou měsících opět otevře svým návštěvníkům Labyrint Divadla Drak,
    a to novou výstavou Trojhlas aneb loutková animace třikrát jinak, kterou rozšíří autorská interaktivní Dračí animační herna.

Celé horní patro Labyrintu se tak promění v mikrosvět plný optických triků – animační ateliér. Putovní výstava Trojhlas aneb loutková animace třikrát jinak představí návštěvníkům tři loutkové animované filmy vzniklé souběžně na třech českých uměleckých školách. Jsou jimi Betonová džungle Marie Urbánkové (UMPRUM), Oscarem za nejlepší studentský film oceněná Dcera Darii Kashcheevy (FAMU) a Noctuelle Martina Pertlíčka (ZČU).

Dračí animační herna vznikla speciálně pro Labyrint Divadla Drak v rámci dlouhodobé koncepce programové nabídky prostoru, kterou je propojování umění a vzdělávání. Jejími autorkami jsou výtvarnice Martina Marková, scénografka Tereza Vašíčková a lektorka animace Aneta Kohoutová.

Návštěvníci na výstavě zjistí, jak blízko k sobě mají loutková animace a animovaný film nebo co vše se dá animovat. V herně si mohou zájemci vyzkoušet různé animační techniky a seznámit se s optickými hračkami, které jsou považovány za předchůdkyně animovaného filmu. Animace je hra otevřená všem, není potřeba mít žádné speciální schopnosti, být zdatným výtvarníkem nebo technickým specialistou, stačí mít otevřenou mysl a chuť experimentovat, zve na výstavu jedna z autorek Aneta Kohoutová.

Dvě na sobě zdánlivě nezávislé instalace se prolínají ve sdílené vášni k řemeslu a radosti z objevování kouzel fází pohybu. Původně plánovanou vernisáž výstavy, která měla proběhnout 13. 12. 2020 spolu s promítáním filmů Dcera, Noctuelle a Betonová džungle a animačním workshopem, musíme odložit na pozdější termín. Ale i tak jsme rádi, že můžeme výstavu nyní pro veřejnost otevřít a pomalu se tak vrátit k provozu, i když divadlo zatím zůstává zavřené, uvedl ředitel Divadla Drak Tomáš Jarkovský.

Do Labyrintu Divadla Drak se můžete nyní vydat v posílené otevírací době kdykoliv od úterý do neděle vždy od 10.00 do 17.00. Kapacita je omezená, doporučujeme tedy rezervovat si vstupenky předem na hkpoint.cz. Otevřeno bude i mezi svátky od 27. – 31. 12. 2020. Všechny případné změny v souvislosti s mimořádnými vládními opatřeními budeme pravidelně aktualizovat na našich webových stránkách a sociálních sítích.

Vedle samotné expozice připravily autorky pro zájemce i několik návodů na animaci na doma, které budeme postupně zveřejňovat na našich webových stránkách a sociálních sítích. Po novém roce by výstavu měly doplnit ještě nedělní ateliéry animace pod vedením zkušených lektorů a speciální program pro školy, představuje další plány produkční Barbora Kalinová.

Kromě výstavy připravuje na období adventu Divadlo Drak pro své diváky speciální dárek. Je jím filmová verze oblíbené vánoční inscenace Vyšla hvězda nad Betlémem natočená v autentickém prostředí kostela sv. Jana Křtitele na Novém Hradci a jeho bezprostředním okolí. Nejedná se přitom o pouhý záznam divadelní inscenace provedené v netradičním prostředí, nýbrž o její plnohodnotnou filmovou adaptaci. Divákům a příznivcům Draku chce divadlo tímto způsobem poděkovat za přízeň a vynahradit jim tradiční adventní program, který musel být letos ze známých důvodů zrušen.

Filmovou verzi inscenace Vyšla hvězda nad Betlémem uvede Divadlo Drak od 19. prosince ve dvanácti reprízách. Ke zhlédnutí bude zdarma v předem určených časech na youtube kanálu divadla. Termíny budou brzy uveřejněny v programu divadla.

• Publikováno: 14. prosince 2020