Oidipus jako delulu to be continued?
Po úspěšné autorské kreaci Vojcek_jednorozměrný člověk uvedené pod hlavičkou Lachende Bestien v pražském Divadle X10 pokračuje režisér Michal Hába jako nový umělecký šéf ústeckého Činoherního studia v politicky motivované tvůrčí dekonstrukci. Tentokrát si sofistikovaně pohrává s jedním z nejstarších vyprávění evropské civilizace, mýtem o králi Oidipovi. V inscenaci Oidipus Utopia s podtitulem „Třeskutá crazytragédie“ nabývá původní mytologický král bojující s vlastním osudem mnoha (pop)kulturních rolí, včetně té, která mu poskytuje sebezáchovný klam vlastní iluze. Jelikož co jiného dělat ve světě, v němž je možné se leda ubavit či upracovat k smrti?
Obvinění - Pohádka o cancel culture, ale David Mamet to není
Julia Roberts se v Obvinění (After the Hunt), které mělo premiéru na letošním festivalu v Benátkách a nyní běží v kinech, po čase vrací v roli, jakou jsme u ní dosud neviděli. Jako stárnoucí, byť stále nádherná profesorka filozofie Alma působí odtažitě, vlastně bezkrevně – nikdy se jí nedostaneme pod kůži, nemůžeme s ní soucítit. Je ztracená v teoriích etických pravidel, o nichž přednáší, ale sama, což je pochopitelné, podle nich nežije.
Chci předplatné
10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty
Profil
Divadelní noviny jsou nekomerční kulturní médium. Vznikly v roce 1992 v návaznosti na čtrnáctideník Scéna věnovaný divadlu i filmu. Náš cíl je přinášet kritické pohledy na divadelní dění nejširší veřenosti ale i odborné veřejnosti. Otevírat a dávat prostor aktuálním tématům, přinášet kvalitní zpravodajství.
Redakce
Autorský okruh časopisu tvoří renomovaní čeští divadelní kritici, divadelní publicisté a teatrologové. K širšímu autorskému týmu patří i osobnosti z různých kulturních a uměleckých oborů, divadelníci a jiní umělci.
Více o nás