Divadelní noviny Aktuální vydání 17/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

17/2019

ročník 28
15. 10.–28. 10. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Zápisník Milana Uhdeho (No. 2)

    Dne 26. října 2013 uvedl v HaDivadle jeho režisér a umělecký šéf Marián Amsler úpravu Čechovova Platonova pod názvem Sežereš sám sebe.

    FOTO archiv HaDivadla

    Martin Siničák v roli Michaila Platonova. FOTO archiv HaDivadla

    Představení trvalo i s přestávkou téměř čtyři hodiny, ale navzdory tomu, že se ve druhé půli zbytečně vleklo a opakovalo situace a motivy, které už byly dohrány, působilo jako strhující podívaná. Po celou dobu jsem měl intenzivní pocit, že přihlížím současné hře s ruskými jmény hrdinů. Zasloužili se o to nejen herečky a herci v čele s Martinem Siničákem v titulní roli, ale i překlad Ivana Wernische: básník, který ve své poezii kdysi půvabně používal „rusifikujícího“ zabarvení, dosáhl tentokrát opačného prostředku a nenápadně, ale mistrovsky zpřítomnil „lásky žal“ čtveřice žen tragigroteskně kroužících kolem záhady ztělesněné přitažlivým, a přitom pustopustým nešťastníkem a darebákem zároveň.

    Plán HaDivadla vyrovnat se v této sezoně s dalšími klasickými texty v interpretaci mladých režisérů vzbuzuje tím větší očekávání a zvědavost.

    • Autor:
    • Publikováno: 1. listopadu 2013

    Komentáře k článku: Zápisník Milana Uhdeho (No. 2)

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,