Divadelní noviny Aktuální vydání 8/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

8/2024

ročník 33
16. 4. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Festivaly Zprávy

    Ústecké podoby svobody

    Tři unikátní představení, oblíbení herci a navíc zvýhodněná akce na vstupenky – to je velké finále divadelního projektu Tři podoby svobody.

    zamek_promo_foto-27

    Snímek z inscenace Zámek FOTO ARCHIV DIVADLA

    Milovníkům ústecké činohry se představí kafkovská inscenace Zámek (18. března od 18.00 hod ve Veřejném sále Hraničář – akce 2 vstupenky za cenu 1), navštívit mohou také osobitou adaptaci světoznámého románu Miguela de Cervantese Don Quijote (29. března od 19.00 hod a 30. března od 10.00 hod v Činoherním studiu).

    Celkem 27 představení, tři výjimečné inscenace, 2969 diváků  – taková je bilance projektu Tři podoby svobody. Když si uvědomím, za jakých okolností se projekt rodil, kdy herci ústeckého Činoherního studia déle než rok sváděli boj o svoji existenci a svobodu uměleckého projevu, upřímně mě těší, jaké úspěchy jsme s inscenacemi sklidili. Trilogie nejenže přispěla k zachování tradice kvalitní ústecké činohry, ale dočkala se i odborného ocenění – režisér hry Kopanec, Michal Skočovský, byl nominován v kategorii talent roku na Cenu divadelní kritiky za rok 2015, vyjmenovává úspěchy projektu Jan Kvasnička, ředitel spolku KULT a producent.

    Kopanec

    Irena Kristeková a Jan Plouhar v inscenaci Kopanec FOTO MAREK ŠTIM

    Po prvním českém uvedení drsného dramatu Kopanec od Andrese Veiela a Gesine Schmidt v režii Michala Skočovského, projekt přinesl dramatizaci jednoho z nejvýznamnějších románů 20. století Zámek Franze Kafky v režii Filipa Nuckollse. Trojici inscenací doplnila neotřelá adaptace Cervantesova Dona Quijota, pod kterou se režisérsky podepsal Thomas Zielinski. Projektem se prolínají různá podobenství svobodys přímým či nepřímým odkazem na problémy divokého severu. Jestli se za více než rok od vzniku projektu něco změnilo, to ať si diváci v představení najdou sami. A protože kapacita Hraničáře je veliká, rozhodli jsme se mimořádně nabídnout na představení Zámek akční vstupné dvě vstupenky za cenu jedné, dodává Jan Kvasnička.

    Ústecký Don Quijote

    Ústecký Don Quijote FOTO MAREK ŠTIM

    Na realizaci Tří podob svobody získal Kult prostředky z fondu EHP a grantů z Islandu, Lichtenštejnska a Norska. Celkový rozpočet projektu přesáhl 5 milionů korun a dotace pokryla 75 %. Za více než dva miliony korun byla pořízena nová světelná a zvuková technika, která po skončení projektu bude sloužit nejen ve zmiňovaných inscenacích v Činoherním studiu a ve Veřejném sále Hraničář, ale podpoří kulturní rozmanitost v Ústeckém kraji.

    Další informace naleznete zde

    • Autor:
    • Publikováno: 18. března 2016

    Komentáře k článku: Ústecké podoby svobody

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,