Divadelní noviny Aktuální vydání 13/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

13/2019

ročník 28
25. 6.–2. 9. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Silent Love – Lišky mění srst

     Miřenka Čechová a Radim Vizváry jsou hyperaktivní. Jen krátce poté, co dotáhli do konce svůj projekt makabrózní trilogie o lásce a vášni „Dark trilogy“ a vrátili se ze stipendijního pobytu v Berlíně (a mezitím než se Radim Vizváry tamtéž vrátí a Miřenka Čechová odjede učit, tančit a zkoumat za oceán), změnili název svého dvoučlenného souboru z Teatro Pantomissimo na mnohem sympatičtější Tantehorse: physical mime theatre. Především však uvedli hned tři premiéry – zde se budeme věnovat tomu třetímu v řadě , ilustrovaného koncertu Silent Love, kde se na jednom podiu (ano, podiu, nikoli jevišti) sešli se zpěvačkou Lenkou Dusilovou a písničkářem Xavierem Baumaxou.

    Program měl premiéru na apríla v Paláci Akropolis a pak celá veselá čtveřice vyrazila na několikatýdenní turné po vlasti.

    O co jde: Dusilová a  Baumaxa se střídají v písních a Tantehorse k nim hraje mimické živé klipy. Vzhledem k omezeným možnostem dvou (čtyř) lidí na scéně by bylo správné živé klipy Tantehorse přirovnávat spíš než k videoklipům z MTV k „televizním písničkám“, svébytnému žánru československé televize z jejích dřevních časů. Naštěstí však pouze co do techniky, nikoli poetikou. Jak Dusilová a Baumaxa, tak především Miřenka Čechová s Radimem Vizváry si vytvářejí poetiku důsledně vlastní, s českou umaštěnou estetikou, pro níž se přívlastek normalizační dokonale hodí (i když mluvíme o daleko širším rámci, než jen o zmíněném dvacetiletí). Což koneckonců dokázal i suverénně nejlepší kus celého programu, závěrečná přídavková parodie na hit Lenky Filipové „Prý se tomu říká láska“- to by dost možná stálo za zvěčnění kamerou a následné zveřejnění.

    Dlužno dodat, že písně Lenky Dusilové i Xaviera Bamauxy jsou daleko jednodušší a snad i více „user friendly“ než tvorba Tantehorse a možná i z tohoto důvodu spojení ne tak úplně funguje. V rozvíjení či ilustrování některých témat zůstali Miřenka Čechová a  Radim Vizváry spíše na svém minimu: půvabné a vtipné a samozřejmě i krátké kreace zůstávaly na hony vzdáleny jejich komplikovanému, mnohovrstevnatého  asociativnímu světu, jak ho známe z Dark Trilogy a dalších autorských projektů, včetně tvorby sesterského souboru Spitfire Company. Co hůř, Tantehorse odložilo i svůj škleb, výsměch a krutost, možná aby se přiblížili něžné Lence Dusilové a zábavnému šaškovi Xavieru Baumaxovi. Výsledek byl tak mnohem více pohlazením než ironickou tvrdou hrou, jak jsme u Tantehrose zvyklí. Což je škoda. Pozitivního nebo „pozitivního“ přístupu je dost.

    Palác Akropolis – Xavier Baumaxa, Lenka Dusilová, Tantehorse: Silent Love. Premiéra 1. dubna 2010. 


    Komentáře k článku: Silent Love – Lišky mění srst

    1. daddy cool

      Profilový obrázek

      Tak tady to máš, Vojtěchu: http://www.youtube.com/watch?v=AYjsD_Isbs0 (Silent Love, Baumaxa, Dusilova,Theatro Pantomissimo – Brno 22_4_2010 – Prý se tomu říká láska)

      26.04.2010 (9.20), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,