Divadelní noviny Aktuální vydání 12/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

12/2019

ročník 28
11. 6.–24. 6. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Rubín otevírá dialog v intimní rovině

    Pražské A studio Rubín odstartovalo 51. sezonu nazvanou S kým žijem? v novém kabátě. Tato sezóna proměny se neodráží pouze v premiérových inscenacích, ale v samotné dramaturgické koncepci a vedení divadla. V jeho čele stojí od minulé sezony nová umělecká šéfka Dagmar Radová, která s sebou přinesla kromě nového uměleckého směru i celkový rebranding.

    Logo A studia Rubín

    Nová dramaturgická koncepce A studia Rubín má za cíl vyprofilovat divadlo jako nezaměnitelnou pražskou scénu, která klade důraz na vznik autorských textů a iniciuje nové divadelní autory a tvůrce. Zároveň chce Rubínu navrátit identitu generační scény, na které se soukmenovství umělců a diváků uskutečňuje i v rámci zvolených komunikovaných témat se společensko-kritickým přesahem. A v neposlední řadě otevřít tento prostor i jiným kulturním žánrům.

    Padesátá první sezona S kým žijem?, která je sezonou proměny, ohledává podoby vztahu Já-Ty. Otevírá dialog v intimní rovině, zabývá se zdánlivě všedním vztahováním se. Poodstupuje od velkých témat i příběhů z naší současnosti, lehce pootáčí perspektivu a zaměřuje se na drobnější situace pramenící z (ne)vztahování se. K tomuto scénickému pootáčení a vztahování bylo přizváno pět tvůrců. Každý z nich vztah Já‒Ty představuje z jiného pohledu. Vždy osobitým inscenačním jazykem a s naléhavou upřímností. Premiérově budou uvedeny inscenace stojím ve tmě abych viděl světlo dělám zlo aby dobro kvetlo MIRIAM – Jan Kačena volně na motivy Jakuba Demla, Lonely horny only – Ondřej Štefaňák/Dagmar Radová a kol., Burn out aneb Vyhoř! – Jan Frič/Dagmar Radová a kol., Klaunovy názory – Lucie Ferenzová podle románu Heinricha Bölla, Věci – Eva Rysová a Petr Maška podle románu Georgese Pereca.

    Nová umělecká šéfka Rubínu Dagmar Radová. Foto archiv

    Společně se začátkem sezony Rubín zároveň představil novou vizuální koncepci. Ta vychází ze záměru Rubínu přinášet reflexi témat, na která se přes hluk každodennosti zapomíná. Nový vizuál znázorňuje sílu slabosti, obrat k intimnějším a subtilnějším tématům a propojuje zdánlivě nepropojitelné. Jeho základní hesla jsou něžnost, intimita a autorství. Jedním ze stěžejních nosných prvků je osobitý font Negro doplněný o barevnost, která se zakládá na červené. Ta navazuje na minulý vizuální styl, ovšem teď v nové, údernější a šťavnatější podobě. Výraznými prvky jsou černé autorské aspekty v podobě čar a fleků, které úhlednou vizuální stránku zlidšťují a vytváří paralelu proniknutí živelnosti a nedokonalosti do úhledného a oficiálního vizuálu.

    /Článek je převzat ze Zpráv Divadelního ústavu./

     

    • Autor:
    • Publikováno: 1. listopadu 2018

    Komentáře k článku: Rubín otevírá dialog v intimní rovině

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,