Divadelní noviny Aktuální vydání 8/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

8/2024

ročník 33
16. 4. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Zprávy

    Raději Divadlo Alfa

    Projekt Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015 od 1. února dočasně vede Erich Beneš, ředitel Útvaru koordinace evropských projektů města Plzně. Nastoupí na místo po Tomáši Froydovi, jemuž 31. ledna skončila smlouva.

    Tomáš Froyda se údajně loni v listopadu rozhodl, že nechce po vypršení smlouvy dál stát v čele projektu a dá přednost Divadlu Alfa, kde je ředitelem. Erich Beneš povede projekt zatím tři měsíce. Do té doby by se měl najít nový ředitel. Novinářům to řekla Mirka Reifová ze společnosti Plzeň 2015, jež město na klíčový rok připravuje. Jde o rozhodnutí správní rady společnosti Plzeň 2015, která se sešla v úterý 29. ledna. Tři měsíce by měly být dostačující k definitivnímu výběru ředitele této obecně prospěšné společnosti,uvedla (viz Plzeň.eu).

    Erich Beneš. FOTO archiv Plzeň 2015

    Jak osvětlila předsedkyně správní rady společnosti Marcela Krejsová, vedl Beneš institucionálně a administrativně celou kandidaturu projektu Plzeň – Evropské hlavní město kultury od roku 2007 do konce roku 2010. Po celou dobu existence společnosti Plzeň 2015 byl členem jejích orgánů a s projektem je velmi úzce spjat od samotného počátku, vysvětlila.

    Nový ředitel by měl vzejít z výběrového řízení. Původně mělo být vypsáno již během prosince, poté se termín odsunul na začátek letošního roku. Čekáme na výsledek nezávislého posouzení stavu projektu, které si město nechalo vypracovat, sdělila náměstkyně primátora pro kulturu Eva Herinková s tím, že materiál by měl mimo jiné definovat i podmínky pro výběr nového ředitele.

    Zpráva by měla být hotová 15. února, poté se sejde správní rada projektu Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015, která stanoví podmínky konkurzu. Zamlouval by se mi model otevřeného výběrového řízení a současně oslovení vytipovaných osobností, řekl primátor Martin Baxa.

    Tomáš Froyda. FOTO archiv Plzeň 2015

    Tomáš Froyda byl druhým ředitelem projektu Plzně 2015. Do funkce nastoupil v listopadu 2011. Vystřídal Milana Svobodu, který stál od začátku u projektu plzeňské kandidatury, v říjnu 2011 však na vlastní žádost odešel. Nejde o první změnu na vysokých místech společnosti. Ve zlém odešla předloni z týmu Yvona Kreuzmannová, bývalá umělecká vedoucí projektu. Právě Froyda navrhl, aby jí nebyla prodloužena smlouva. Na její místo nastoupil herec Petr Forman.
    Společnost Plzeň 2015 připravuje západočeskou metropoli na projekt Evropské hlavní město kultury v roce 2015. Projekt se zatím potýká s nedostatkem peněz a zlepšit by měl podle připomínek monitorovacího bruselského výboru i komunikaci s veřejností a potenciálními sponzory.

    /z Divadlo.cz, Plzeň.eu a dalších zdrojů převzal a upravil hul/

    • Autor:
    • Publikováno: 4. února 2013

    Komentáře k článku: Raději Divadlo Alfa

    1. Petr Pavlovský

      Petr Pavlovský

      Tomáš Froydu
      si pamatuji především jako výtečného herce. Takových talentů není mnoho, a proto je ho na jakoukoli „úředničinu“ škoda.
      Jako hrající ředitel – prosím. M. Kirschner to také zvládal. Hrajících principálů je i dnes přehršel, jak v soukromých tak i ve „veřejnoprávních“ divadlech – Schmidt, Polívka, Töpfer, Heřmánek, Balzerová, Hrušínský, Štáchová.
      Ševče, drž se kopyta!

      04.02.2013 (8.36), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    2. Vladimír Hulec

      Vladimír Hulec

      Tomáše Froydu
      znám především jako „úředníka“ a v té funkci prokázal mnoho dobrého. Nevím, co ho vedlo k opuštění pozic v Plzni 2015, ale jako ředitel Alfy si vede skvěle. Pod jeho vedením doslova vzkvétá v jedno z nejlepších divadel u nás. V oboru divadel pro středoškolskou mládež nemá dnes v podstatě konkurenci a překonává i Divadlo v Dlouhé. Jsem rád, že v Alfě zůstává, ale trochu se bojím o obsah Plzně 2015. Nejsou změny v plzeňských pozicích (mám na mysli i Jana Buriana, který byl či ještě je podstatným hybatelem a odborným garantem stavby nového divadla, a předtím Yvonu Kreuzmannovou) dokladem čehosi nebezpečně krizového? Neřítí se projekt k hlubinám nějakého průseru?

      04.02.2013 (14.27), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,