Divadelní noviny Aktuální vydání 8/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

8/2019

ročník 28
16.–29. 4. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Přátelské pozvání do divadla

    V době hledání ředitele Národního divadla v Brně jsem pro členy konkurzní komise, primátora Romana Onderku a pár politiků a úředníků brněnského magistrátu přivezl z Curychu několik brožurek s programem tamní opery na celou sezonu. Tolik, kolik jsem jich jen dokázal nacpat do kufru, aby mi ho vzali do letadla. Chtěl jsem Brněnským prakticky doložit, jak se plánuje a hlavně propaguje divadlo v Evropě, když jsme tak rozjímali nad budoucností brněnského Národního. Kdo jezdíte za divadlem ven, víte, že se takových programových nabídek válí kolem pokladen a ve foyer stohy, protože jsou stále spolehlivým prostředkem, jak nalákat diváky do divadla, jak je informovat a jak z nich učinit přátele, kteří se rádi vracejí. A jak jim dát jakýsi závdavek, v němž mají všechny potřebné informace, atraktivní snímky z inscenací a slogany, které přímo lákají zhlédnout tu krásu na jevišti a samozřejmě slibují skvělé osobnosti. To vše v dlouhodobém předstihu, aby i diváci mohli plánovat, na co se vypraví, a hlavně mohli zvážit, zda by nestálo za to, koupit rovnou některou z šikovně konstruovaných předplatitelských skupin. Nechybí plánky jeviště, případně celosezonní přehled představení hezky den po dni.

    Jen to poslední řečené zatím chybí předplatitelské brožurce sezony 2014/2015, kterou vlastně poprvé zhmotňuje své úmysly s Národním divadlem v Brně ředitel Martin Glaser, a přinejmenším členům výběrové komise by měla být její podoba povědomá – jako ta curyšská je na první pohled přátelská, šikovná formátem, na příjemném lehkém papíru, výtvarně hravá, decentně barevná, s novým prostým logem divadla a všemi potřebnými údaji.

    Proč tolik slov o běžné propagační tiskovině? Protože slibuje a prakticky začíná, doufejme, zásadní proměnu mentality brněnského divadla, které se sice stále jmenuje Národní, i když je významem i logikou prostě městské, ale přestává shlížet na diváky ze zastydle obrozenského piedestalu a přibližuje se k nim jako rovný k rovnému, jako současník k současníkovi roku 2014. Oslovuje kumštmilovné lidi, otevírá divadlo svému městu a jeho obyvatelům. Je to prosté, ve světě samozřejmé, ale u nás nebývalé – snad jen v Jihočeském se něco takového dalo najít, snad někdy trochu v Ostravě, z velkých kamenných divadel.

    Teď už jen ty pěkné sliby splnit…


    Komentáře k článku: Přátelské pozvání do divadla

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,