Divadelní noviny Aktuální vydání 16/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

16/2019

ročník 28
1. 10.–14. 10. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Ohlasy: Ad Herecká asociace informuje

    Statutární město Opava přispívá na kulturu ve městě více než stovkou milionů z celkového rozpočtu jen těsně přesahujícího 800 milionů. Slezské divadlo s jeho dvěstědesetiletou tradicí vnímají všichni jako výkladní skříň kultury města, a proto je Slezské divadlo podporováno každoročně bezmála 70 miliony (dvojnásobek příspěvku do všech sportovních organizací v celém městě – jak se velmi často srovnává). Po nástupu nového vedení města byla provedena revize vedoucích míst jednotlivých společností a bylo přikročeno k vypsání výběrových řízení na posty, kde byli ředitelé dosazeni bez výběrových řízení. Jindřich Pasker byl jmenován ředitelem Slezského divadla jako krizový manažer před více než sedmi lety a vedení města tak dospělo k názoru, že jeho mise byla naplněna a měl by předložit svou vizi fungování divadla v řádném výběrovém řízení. V tomto výběrovém řízení nevybrala komise nikoho, jen každý z členů komise navrhl své pořadí kandidátů. Na radě města bylo toto pořadí předloženo a rada se rozhodla pro jmenování Karla Drgáče (který dle tohoto ukazatele výběrové řízení vyhrál) do křesla ředitele Slezského divadla. Ihned po jeho nástupu na začátku července započala štvavá mediální kampaň. V září po začátku divadelní sezony se vše ještě vystupňovalo, aniž by většina zaměstnanců divadla ředitele jen zahlédla. Drgáč pod tlakem médií několikrát pronesl ne právě vhodná a korektní slova a ta se tak stále omílají dokola. Z hlediska mého jakožto kompetentního náměstka nevnímám Karla Drgáče jako kontroverzní osobu, jeho dosavadní jednání a prohřešky dle mého pochází především z vypjatě negativního tlaku, který v Opavě vůči jeho osobě v tuto chvíli panuje. Ano, nepředkládá odborům dokumenty, jež by předkládat měl, ale to spíše pramení z jeho pracovní zkušenosti z jiného pracovního prostředí v německy mluvících zemích, kde je ředitel brán jako ne­ochvěj­ná autorita. Ředitel Drgáč dostal termín do konce letošního roku, aby se pokusil situaci v divadle uklidnit, nebo přinejmenším stabilizovat. Jakékoliv řeči o plánované akci na likvidaci divadla jsou jen prachsprosté žvásty pramenící z celkově negativní kampaně poškozující jméno Slezského divadla, jež je v tuto chvíli již celorepublikově diskutována.

    Dalibor Halátek

    náměstek primátora statutárního města Opavy (Změna pro Opavu)

    • Autor:
    • Publikováno: 13. listopadu 2015

    Komentáře k článku: Ohlasy: Ad Herecká asociace informuje

    1. Pavel Rohan

      Profilový obrázek

      Pane Halátku, ptám se co měl pan Drgáč uklidnit a stabilizovat. Asi to co jste jako kompetentni osoba pro kulturu (jak se řekne slušně posral?) Klobouk dolů to co se nepovedlo za 210 let němcům, ani komunistům to se povedlo vám jako (sorry) „kompetentní“ osobě a to dokonce nejste ani členem pohnutí (sorry) hnutí ANO .

      15.11.2015 (8.07), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    2. Vítek Hnátek

      Profilový obrázek

      Je třeba si ujasnit, v čem nám pan Halátek opět lže.. V první řadě není rozhodně kompetentní osobou. To, že dostal městskou kulturu jako trafiku neznamená, že o ní má sebemenší tušení. Jmenování Drgáče je jasný příklad. Kdyby se pan Halátek na něj informoval v uměleckých kruzích, dostal by desítky důkazů o manažerské i psychické nezpůsobilosti tohoto člověka řídit velkou instituci.. O jaké červencové kampani pan Halátek mluví? Proč lže, že v září divadelníci ředitele ještě neviděli? První schůze proběhla již na začátku července, kde ředitel nastínil mj., že nechystá personální změny a nebude zasahovat do dramaturgického plánu. Už za měsíc odvolal šéfy činohry a opery a nahradil je lidmi, kterých se v minulosti divadlo pro jejich kontrovenznost pracně zbavovalo a kteří se prokazatelně přišli pomstít. V dramaturgickém plánu dochází ke změnám, které se neustále mění a umělci, provoz, ani diváci v tuto chvíli nemají jasno ani o počtu, ani o termínech nových titulů. Divadelníci magistrátu uvedli jasné důvody, proč nechtějí ředitele Drgáče a jeho tým..Ale zrovna pan Halátek tyto jasné argumenty zpochybňuje různými hrami. Jednou na údajný anonymní dopis, podruhé za dopis podepsaný 130 zaměstnanci, kteří jsou zmanipulováni odbory. Pan Halátek by si měl uvědomit, že jestli někdo poškozuje dobré jméno Slezského divadla, pak je to on, který prohlašuje, že do divadla nechodí a poslední premiéru Toscy jako „kompetentní náměstek“ strávil ve VIP salónku s Pizzou v ruce

      15.11.2015 (15.17), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    3. Jan Spisar

      Profilový obrázek

      Politika a umění.
      motto: Zatímco politika v zájmu dosažení svých cílů zakrývá a falšuje pravdu, umění pravdu hledá…
      10.6.2015…Výběrová komise nedoporučila ani jednoho z pěti uchazečů. Devět členů komise přítomní, jeden omluven, bez účasti psychologa)
      Jednoznačná PŘÍČINA všech následujících událostí v opavském divadle a reakcí v mediích je volba nového ředitele Radou města.
      Výběr ředitele divadla je práce pro profesionální personalisty, ale u vás v Opavě ho provedli amatéři z politického spektra Někteří v dobré vůli, někteří v horší, ale amatéři…..výsledek všichni znáte.

      15.11.2015 (17.41), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,