Deset divadelně-industriálních let (No. 4)
Cenu Marka Ravenhilla získal Jiří Havelka za inscenaci Společenstvo vlastníků
Inscenace Společenstvo vlastníků pražského nezávislého souboru Vosto5 v režii Jiřího Havelky získala Cenu Marka Ravenhilla za nejlepší českou divadelní inscenaci nového textu za rok 2017. Cenu v podobě kožichu Marka Ravenhilla, který pro letošní ročník zhotovil přední slovenský režisér a kostýmní výtvarník Marián Amsler, předala 31. května v Divadle Petra Bezruče polská dramatička Anna Wakulik. Za Jiřího Havelku přišel cenu převzít herec divadla Vosto5 Tomáš Jeřábek.

Tomáš Jeřábek převzal Cenu Marka Ravenhilla – tedy kožich, který vyrobil Marián Amsler FOTO ARCHIV FESTIVALU
Letošní slavnostní večer proběhl již potřetí za hranicemi hlavního města, po Divadelní Floře Olomouc a loňském předávání na festivalu Divadlo evropských regionů přišla řada na ostravskou Dream Factory. „Je nám ctí, že letos byla Cena udělena právě na jubilejním, desátém, ročníku našeho festivalu. Nejedna z vítězných inscenací loňských ročníků byla na Dream Factory v minulosti uvedena. A shodou okolností i letošní vítěznou inscenaci měli diváci možnost na letošním festivalu navštívit,” říká ředitel festivalu Dream Factory Ostrava Tomáš Suchánek, který zasedal v letošní porotě Ceny Marka Ravenhilla a zároveň udílení v rámci ostravského festivalu inicioval.
Cena Marka Ravenhilla je součástí projektu Centrum současné dramatiky, který od roku 2010 realizuje Divadlo LETÍ, a letos byla udělena již poosmé. Osmičlenná nezávislá porota vybírala v roce 2017 z více než devadesáti premiér, z nichž do finále nominovala čtyři inscenace. Kromě Vosto5 to byla brněnská Husa na provázku, plzeňské Divadlo J. K. Tyla a Kočovné divadlo Ad Hoc.
Výběr vítězné inscenace zdůvodňuje jeden ze členů poroty, dramaturg Divadla LETÍ David Košťák: „Nový text Jiřího Havelky prostřednictvím nahlédnutí na jedno z pravidelných setkání Společenstva vlastníků podává nenápadným a zábavným způsobem zprávu o stavu dnešní společnosti. Trpělivost rozumně smýšlejících je omezená a manipulovatelnost těch ostatních je neomezená. Inscenace se opírá o text, autentické herectví a imerzivní zážitek (je třeba zmínit i chytré využití technologie VR). I přestože tato inscenace Vosto5 dokazuje, že tento text víc nepotřebuje, snadno si jej představit i na repertoáru jednopohledových divadel.“
Cenu Marka Ravenhilla předala mezinárodně úspěšná polská autorka Anna Wakulik, jejíž texty uvedlo například proslulé londýnské Royal Court Theatre nebo barcelonská Sala Beckett. Divadlo LETÍ s Annou Wakulik spolupracuje v rámci evropského projektu Fabulamundi – Playwrighting Europe, jehož cílem je rozproudit výměnu současné dramatiky napříč Evropou, a tedy dokonale konvenuje s iniciativou Ceny Marka Ravenhilla.
///
Více na i-DN:
Ostravský industriální festival slaví
…
Deset divadelně-industriálních let (No. 1)
Deset divadelně-industriálních let (No. 2)
Deset divadelně-industriálních let (No. 3)
…
Deset divadelně-industriálních let (No. 5)
Deset divadelně-industriálních let (No. 6)
…
Komentáře k článku: Deset divadelně-industriálních let (No. 4)
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)