Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Nominace Cen Thálie vyhlášeny

Na tiskové konferenci v Národním divadle byly dnes odpoledne oficiálně oznámeny nominace Cen Thálie za rok 2014. Přinášíme přehled všech nominovaných. Výsledky budou vyhlášeny v sobotu 28. března v Národním divadle. Slavnostní večer bude – jak se stalo již tradicí – přenášet v přímém přenosu Česká televize.

Tradiční ceny Thalie - skleněné vázy z dílny Bořka Šípka.

Tradiční ceny Thalie – skleněné vázy z dílny Bořka Šípka.

Ceny Thálie, které se letos v jubilejním 25. roce existence Herecké asociace budou vyhlašovat podvaadvacáté, se udělují za mimořádné umělecké výkony v uplynulém roce. Výroční jsou udělovány interpretovi a interpretce ve čtyřech oborech: v činohře, v opeře, v baletu, pantomimě či jiném tanečnědramatickém žánru a v muzikálu, operetě či jiném hudebnědramatickém žánru.

ceny-thalie-1-200x117p0-117819

Činohra

Nominace na Cenu Thálie 2014 za mimořádný jevištní výkon

ŽENY:

Vilma Cibulková
Role: Leni Riefenstahlová
Název inscenace: Leni
Autoři: Valeria Schulczová, Roman Olekšák
Režie: Viktor Polesný
Premiéra: 23. 10. 2014
Divadlo v Řeznické Praha

Dramatické okamžiky se střídají s rezignací. Chvíle klidu s poryvy emocí. Taková je vnitřně strukturovaná a umělecky pravdivá kreace Vilmy Cibulkové v roli kontroverzní režisérky Třetí říše, Leni Reifenstahlové. Zcela mimořádný, fascinující herecký výkon.

Věra Hlaváčková
Role: Věra
Název inscenace: Job Interviews
Autor: Petr Zelenka
Režie: Petr Zelenka
Premiéra: 8. 5. 2014
Jihočeské divadlo České Budějovice

Rychlá, pracovitá, cynická, ale přesto plná touhy po obyčejném lidském štěstí. Z těchto ingrediencí buduje Věra Hlaváčková dramatický oblouk své postavy. Její cesta z vrcholu na dno lidské i společenské patří ke svrchovaným uměleckým kreacím na jevištích našich divadel v uplynulém roce.

Petra Hřebíčková
Role: Gertruda
Název inscenace: Hamlet
Autor: William Shakespeare
Režie: Daniel Špinar
Premiéra: 7. 12. 2013
Švandovo divadlo Praha
V roli, pro kterou se zdánlivě typově ani věkově příliš nehodí, vytváří herečka působivý portrét královny, která se za každou cenu snaží udržet zářivý úsměv a s ním i zdání naprostého pořádku v celém státě. Její výkon je především obdivuhodně vyvážený: zvládá zahrát prázdnou a povrchní ženu, aniž by z toho zároveň byl také prázdný a povrchní výkon.

///

MUŽI:

Ondřej Brousek
Role: Nick
Název inscenace: Poslední z Haussmanů
Autor: Stephen Beresford
Režie: Petr Kracik
Premiéra: 21. 2. 2014
Divadlo na Vinohradech Praha

Ze tří vynikajících tvůrčích výkonů ztvárněných v tomto období se porota shodla na nominaci Ondřeje Brouska za roli Nicka, v níž se nejzdařileji projevuje šířka jeho schopností výrazně charakterizovat jevištní roli jemnými a přesnými výrazovými prostředky a vytvořit tak komplexní a osobitou živoucí postavu.

Patrik Děrgel
Role: Hamlet
Název inscenace: Hamlet
Autor: William Shakespeare
Režie: Daniel Špinar
Premiéra: 7. 12. 2013
Švandovo divadlo Praha

Jeho Hamlet se vyjadřuje dnešním jazykem a chováním, je plný emocionálního napětí
a mladické výbušnosti, která strhává hlediště k nadšeným ovacím. Podává výkon, jenž znovu vyslovuje věčný pocit mladé generace vzpoury proti všem stávajícím pořádkům, a stává se tak přesvědčivým mluvčím své generace.

Michal Isteník
Role: Čičikov
Název inscenace: Mrtvé duše
Autor: Nikolaj Vasiljevič Gogol
Autoři dramatizace: Hana Burešová, Štěpán Otčenášek
Režie: Hana Burešová
Premiéra: 20. 9. 2014
Městské divadlo Brno

Michal Isteník suverénně ovládá jeviště svým dokonale hlasově a pohybově vykresleným charakterem úlisného a vypočítavého podvodníčka, který sází na lidskou hloupost. Nejen bravurně zvládá komické situace, ale elegantně vystupuje i z role a nabízí divákovi vlastní komentáře, jimiž svou jevištní postavu ironizuje.

///

Širší nominace:

Hana Tomáš Briešťanská – role Dora Idesová v inscenaci Žítkovské bohyně (Městské divadlo Zlín)
Tereza Groszmannová – role Veronika Houlliéová v inscenaci Bůh masakru (Národní divadlo Brno)
Sylvie Krupanská – role Štěpánka Kiliánová v inscenaci Petrolejové lampy (Divadlo Petra Bezruče Ostrava)
Lucie Polišenská – role Marta Dekasová v inscenaci Noční motýl (Městské divadlo Kladno)
Simona Postlerová – role Libby v inscenaci Poslední z Haussmanů (Divadlo na Vinohradech Praha)
Erika Stárková – role Maryša v inscenaci Maryša (HaDivadlo Brno)
Zora Valchařová Poulová – role Mary v inscenaci Cesta dlouhým dnem do noci (Klicperovo divadlo Hradec Králové)

Ivan Dejmal – role Gerhard Peterek v inscenaci Za vodou /Dokud nás smrt…/ (Národní divadlo moravskoslezské Ostrava)
Josef Kaluža – role Raul v inscenaci Krajní meze (Komorní scéna Aréna Ostrava)
Miloslav Maršálek – role Lízal v inscenaci Maryša (HaDivadlo Brno)
Jan Teplý – role Jago v inscenaci Othello (Divadlo pod Palmovkou Praha)
Dušan Urban – role Vladimír v inscenaci Čekání na Godota (Divadlo Petra Bezruče Ostrava)
David Viktora – role Paul v inscenaci Večeře (Národní divadlo moravskoslezské Ostrava)
Oldřich Vlach – role Fána v inscenaci Hodinový hoteliér (Divadlo na Vinohradech Praha)

Schválila odborná porota ve složení: Jana Paterová (předsedkyně), Ljuba Benešová, Tomáš Engel, Alexandra Gasnárková, Jiří Hanák, Ondřej Kepka, Tatjana Lazorčáková, Luděk Nešleha, Miroslav Rataj, Jaroslav Someš, Jan Šotkovský, Radka Tesárková a Michal Zahálka.

///

Opera

Nominace na Cenu Thálie 2014 za mimořádný jevištní výkon

ŽENY:

Jana Foff Tetourová
Role: Amneris
Název opery: Aida
Autor hudby: Giuseppe Verdi
Autoři libreta: Antonio Ghislanzoni, Camille du Locle, Auguste Mariette
Dirigent: František Drs
Režie: Tomáš Pilař
Premiéra: 18. 10. 2014
Divadlo J. K. Tyla Plzeň

Zkušená sólistka plzeňské opery Jana Foff Tetourová podala v postavě princezny Amneris
v inscenaci mladého režiséra Tomáše Pilaře přesvědčivý portrét vášnivě zamilované, leč nemilované egyptské princezny. Role zastihla umělkyni na vrcholu uměleckých sil. Vytvořila v ní jednu ze svých nejlepších postav.

Jolana Fogašová
Role: Ježibaba / Cizí kněžna
Název opery: Rusalka
Autor hudby: Antonín Dvořák
Autor libreta: Jaroslav Kvapil
Dirigent: Mario De Rose
Režie: Jiří Heřman
Premiéra: 17. 7. 2014
Jihočeské divadlo České Budějovice – Otáčivé hlediště Český Krumlov

Jolana Fogašová vytvořila v dvojroli Ježibaby a Cizí kněžny postavy nabité vnitřní energií, které se staly hybatelkami děje. Pěvecky se vyrovnala se ztíženými akustickými podmínkami krumlovského parku i díky zřetelné výslovnosti a liniím melodických oblouků.

Ivana Veberová
Role: Mařenka
Název opery: Prodaná nevěsta
Autor hudby: Bedřich Smetana
Autor libreta: Karel Sabina
Dirigent: Oliver Dohnányi
Režie: Jana Kališová
Premiéry: 7. 6. 2014
Divadlo J. K. Tyla Plzeň

Ivana Veberová vystihla Mařenku jako holku, která má už nejvyšší čas na vdávání, žárlivě si svého fešáka střeží a pragmaticky chápe, že láska prochází žaludkem. Pro takové pojetí má její sytý mladodramatický soprán tu správnou míru průraznosti ve výrazové škále od energické umanutosti po dojemné lkaní nad Jeníkovou domnělou věrolomností.

///

MUŽI:

Aleš Briscein
Role: Jaroměr
Název opery: Pád Arkuna
Autor hudby: Zdeněk Fibich
Autor libreta: Anežka Schulzová
Dirigent: John Fiore
Režie: Jiří Heřman
Premiéra: 9. 10. 2014
Národní divadlo Praha

Aleš Briscejn zvládl náročnou roli výtečně vokálně i představitelsky. Jeho Jaroměr není jen plakátový, provoplánově pozitivní – dokázal v rámci „civilní“ režijní koncepce nejen svým zpěvem, ale i hereckým projevem podat přesvědčivou postavu.

Svatopluk Sem
Role: Wolfram z Eschenbachu
Název opery: Tannhäuser
Autor hudby: Richard Wagner
Autor libreta: Richard Wagner
Dirigent: Hilary Griffiths
Režie: Andrejs Žagars
Premiéra: 11. 1. 2014
Národní divadlo Praha – Státní opera

Barytonista Svatopluk Sem prokázal v postavě středověkého minnesängra Wolframa
z Eschenbachu schopnost zaujmout svým sametově znějícím hlasem, který propůjčil rytířské postavě altruistický rozměr, empatii a lidskost.

Nikolaj Višňakov
Role: Kalaf
Název opery: Turandot
Autor hudby: Giacomo Puccini
Autoři libreta: Giuseppe Adami a Renato Simoni
Dirigent: Petr Šumník
Režie: Václav Málek
Premiéra: 16. 5. 2014
Moravské divadlo Olomouc

Princ Kalaf patří k nejnáročnějším, zároveň však nejefektnějším rolím tenorového operního repertoáru. Nikolaj Višňakov Kalafa brilantně zvládl nejen po stránce vokální, ale svou interpretací obdařil tohoto prince i něčím, co je velmi obtížně popsatelné, co však činí z jeho výkonu mimořádný zážitek.

///

Širší nominace:

Luisa Albrechtová – role Aida v inscenaci Aida (Divadlo J. K. Tyla Plzeň)
Lenka Cafourková – role Amour a La Folie v inscenaci Platée (Hudební festival Znojmo – Loucký klášter)
Michaela Kapustová – role Lišák Zlatohřbítek v inscenaci Příhody lišky Bystroušky (Národní divadlo Praha)
Věra Poláchová – role Antonia v inscenaci Hoffmannovy povídky (Divadlo F. X. Šaldy Liberec)
Pavla Vykopalová – role Margit v inscenaci Pád Arkuna (Národní divadlo Praha)

Miloš Horák – role Alfio v inscenaci Sedlák kavalír (Jihočeské divadlo České Budějovice)
Ondřej Koplík – role Ferda v inscenaci Cosi fan tutte /Takové jsou všechny/ (Slezské divadlo Opava)
Josef Moravec – role Mánek v inscenaci Eva (Divadlo F. X. Šaldy Liberec)
Ondřej Socha – role Vašek v inscenaci Prodaná nevěsta (Severočeské divadlo v Ústí nad Labem)
Milan Vlček – role Umělec v inscenaci Pád Antikrista (Moravské divadlo Olomouc)

Schválila odborná porota ve složení: Zbyněk Brabec (předseda), Jan Dehner, Magdaléna Hajóssyová, Helena Havlíková, Ivan Ruml, Pavel Stejskal, Tomáš Šimerda a Jan Štych.

///

Muzikál, opereta
nebo jiný hudebnědramatický žánr

Nominace na Cenu Thálie 2014 za mimořádný jevištní výkon

ŽENY:

Hana Fialová
Role: Edith Piaf
Název inscenace: Edith a Marlene
Autoři hudby: různí (z repertoáru Edith Piaf a Marlene Dietrich)
Autor libreta: Éva Pataki
Autoři písňových textů: různí (z repertoáru Edith Piaf a Marlene Dietrich)
Hudební nastudování: Marek Prášil
Režie: Janusz Klimsza
Datum premiéry: 19. 12. 2013
Národní divadlo moravskoslezské Ostrava

Hana Fialová patří k nejvytíženějším herečkám ostravského muzikálového souboru. V loňské sezóně excelovala hned dvakrát, jako Evita i jako Edith Piaf. Právě figuře pařížského „vrabčáka“ vdechla nový život a dechberoucí herecký koncert kombinuje s výjimečnou interpretací známých šansonů.

Zdena Herfortová
Role: Oda Mae Brownová
Název inscenace: Duch
Autor hudby: Dave Stewart
Autor libreta: Bruce Joel Rubin
Autoři písňových textů: Glen Ballard, Bruce Joel Rubin
Hudební nastudování: Dan Kalousek, Ema Mikešková
Choreografie: Hana Kratochvilová
Režie: Stanislav Moša
Datum premiéry: 18. 10. 2014
Městské divadlo Brno

Zaujmout ve vedlejší roli nebývá jednoduché. Podařilo se to Zdeně Herfortové v postavě černošské vědmy z muzikálu Duch, a to přesto, že těžiště její umělecké činnosti tkví především v činohře. Temperament a vtip, s kterým se úlohy Ody Mae Brownové zhostila, je odzbrojující.

Michaela Nosková
Role: Rádkyně Ona
Název inscenace: Sněhová královna
Autor hudby: Zdeněk Barták
Autoři libreta: Alena a Jan Pixovi
Autoři písňových textů: Kristýna Pixová, Ondřej Suchý (úvodní píseň Sněhová královna)
Hudební spolupráce: Daniel Barták
Hudební nastudování: Linda Finková
Choreografie: Helena Peerová
Režie: Lumír Olšovský
Datum premiéry: 20. 9. 2014
Divadlo Hybernia Praha – Pixa-pro s.r.o.

Michaela Nosková zazářila už v mnoha muzikálových i operetních produkcích. Jako představitelka zla v úloze jedné z rádkyň Sněhové královny zcela ovládla jeviště a stala se dominantní postavou celého muzikálu. Zaujala zpěvem, pohybem i dokonalým výrazem.

///

Širší nominace:

Žofie Dařbujánová – role Bára v inscenaci Divá Bára (Divadlo J. K. Tyla Plzeň)
Veronika Mertová – role Středa v inscenaci Addams Family (Hudební divadlo Karlín Praha)
Dagmar Novotná – role Fräulein Schneider v inscenaci Cabaret (Východočeské divadlo Pardubice)
Martina Sikorová – role Sestra Mary Amnesie v inscenaci Jeptišky (Východočeské divadlo Pardubice)
Daniela Šinkorová – role Žena 1 v inscenaci Miluju tě, ale… (Divadlo Palace Praha)

///

MUŽI:

Jaromír Dulava
Role: Gomez Addams
Název inscenace: Addams Family
Autor hudby: Andrew Lippa
Autoři libreta: Marshall Brickman, Rick Elice
Autor písňových textů: Andrew Lippa
Hudební nastudování: Kryštof Marek
Choreografie: Pavel Strouhal
Režie: Antonín Procházka
Datum premiéry: 6. 11. 2014
Hudební divadlo Karlín Praha

Jaromír Dulava je dalším činohercem, který vstoupil do světa muzikálu. A v hudební komedii Addams Family se mu mimořádně daří – ve výborně stylizované postavě otce Gomeze našel správnou míru nadsázky, zároveň zaujal přesnou dikcí i kvalitním pěveckým výkonem.

Tomáš Savka
Role: Che
Název inscenace: Evita
Autor hudby: Andrew Lloyd Webber
Autor libreta: Tim Rice
Autor písňových textů: Tim Rice
Hudební nastudování: Jakub Žídek
Choreografie: Lucie Holánková
Režie: Petr Gazdík
Datum premiéry: 20. 3. 2014
Národní divadlo moravskoslezské Ostrava

Postava vypravěče Che je nejsložitější a pěvecky nejnáročnější figurou muzikálu Evita. Tomáš Savka se jí zhostil s nevýslovnou energií a v dobrém slova smyslu překvapil nejen pěvecky, ale i herecky. Jeho Che je jako glosátor a Evitin oponent důrazným protipólem titulní hrdinky.

David Uličník
Role: Antoine Quentin Fouquier-Tinville
Název inscenace: Antoinetta – královna Francie
Autor hudby: Jiří Škorpík
Autor libreta: Jiří Hubač
Autor písňových textů: Pavel Vrba
Hudební nastudování: Jana Balašová Trčková, František Štěrbák
Choreografie: Carli Jefferson
Režie: Radek Balaš
Datum premiéry: 9. 4. 2014
Divadlo Hybernia Praha – Musical Production

Záporné postavy se údajně hrají dobře. Jedné z nich se zhostil David Uličník v původním českém muzikálu Antoinetta – královna Francie. Hraje žalobce, který zčistajasna získává moc, jíž beze zbytku využívá. Uličník má charisma, přesvědčivě manipuluje s davem a samozřejmě skvěle zpívá.

///

Širší nominace:

Jaroslav Kovacs – role Tassilo Endrödy v inscenaci Hraběnka Marica (Severočeské divadlo Ústí nad Labem)
Jan Kříž – role Georg Kertész v inscenaci She Loves Me (Divadlo F. X. Šaldy Liberec)
Josef Kundera – role Tovje v inscenaci Šumař na střeše (Horácké divadlo Jihlava)
Milan Němec – role Dr. Frederick Frankenstein v inscenaci Mladý Frankenstein (Městské divadlo Brno)
Petr Šmíd – role Kabaretiér v inscenaci Kabaret (Divadlo DISK, DAMU Praha)

Schválila odborná porota ve složení: Zdeněk Barták (předseda), Jiří Horký, Eduard Krečmar, Ivan Misař, Jolana Nováková, Lumír Olšovský, Gustav Oplustil, Michael Prostějovský, Vítězslav Sladký
a Ivan Zelenka.

///

Balet, pantomima
nebo jiný tanečnědramatický žánr

Nominace na Cenu Thálie 2014 za mimořádný jevištní výkon

ŽENY:

Marta Drastíková
Role: Paní de Tourvel
Název inscenace: Valmont
Autor hudby: Franz Schubert, Peteris Vasks
Choreografie: Libor Vaculík
Režie: Libor Vaculík
Premiéra: 26. 6. 2014
Národní divadlo Praha

Marta Drastíková vystavěla Paní de Tourvel od distinguovaného odmítání všech citů, přes propadnutí lásce k Valmontovi až po konečné prozření a celkové fyzické vyčerpání. Je to obdivuhodný tanečně i psychologicky propracovaný výkon.

Nikola Márová
Role: Nikia
Název inscenace: La Bayadère
Autor hudby: Ludwig Minkus
Choreografie: Javier Torres, Marius Petipa
Režie: Javier Torres
Premiéra: 20. 11. 2014
Národní divadlo Praha

Nikola Márová splynula s postavou křehké bajadéry Nikie. V partu, který je náročný jak technicky, tak svým rozměrem, podává suverénní výkon, herecky probarvený a jímavý.

Tereza Podařilová
Role: Markýza de Merteuil
Název inscenace: Valmont
Autor hudby: Franz Schubert, Peteris Vasks
Choreografie: Libor Vaculík
Režie: Libor Vaculík
Premiéra: 26. 6. 2014
Národní divadlo Praha

Chladná i vášnivá, bezcitná a vypočítavá je Markýza de Merteuil v podání Terezy Podařilové. To ona je hybatelkou celého příběhu. Tereza Podařilová zde zúročuje svou taneční zkušenost a doslova se zmocňuje postavy, s níž divák intenzivně prožije celý baletní příběh.

///

MUŽI:

Alexandre Katsapov
Role: Vikomt de Valmont
Název inscenace: Valmont
Autor hudby: Franz Schubert, Peteris Vasks
Choreografie: Libor Vaculík
Režie: Libor Vaculík
Premiéra: 26. 6. 2014
Národní divadlo Praha

Alexandre Katsapov skvěle tanečně vystihl nejednoznačnost Valmonta. Hraje své nestoudné partie s city druhých, ale sám se postupně do emocí zaplétá. Kolik napětí a dramatických proměn je v jeho tak kontrastních duetech s Paní de Tourvel a s Markýzou de Marteuil!

Richard Ševčík
Role: Spartakus
Název inscenace: Spartakus
Autor hudby: Aram Chačaturjan
Choreografie: Jiří Pokorný
Režie: Jiří Pokorný
Premiéra: 15. 11. 2014
Divadlo J. K. Tyla Plzeň

Pro titulní roli v dynamickém baletu Spartakus má Richard Ševčík řadu předpokladů – vládne energickými skoky i obdivuhodnou rotační technikou. Jeho výkon, který je takříkajíc „na maximum“, je hlavní devizou plzeňské inscenace.

Matěj Šust
Role: Rytíř Danceny
Název inscenace: Valmont
Autor hudby: Franz Schubert, Peteris Vasks
Choreografie: Libor Vaculík
Režie: Libor Vaculík
Premiéra: 26. 6. 2014
Národní divadlo Praha

Rytíř Danceny v pojetí Matěje Šusta je mladík citově zjitřený, milující bez kompromisů. Svou lásku stejně vášnivě prožívá, jako je za ni schopen bezhlavě se bít. I tentokrát Matěj Šust potvrdil, že patří mezi výrazné talenty českého baletu.

///

Širší nominace:

Olga Borisova Pračikova – role Sylfida v inscenaci La Sylphide (Národní divadlo moravskoslezské Ostrava)
Andrea Kramešová – role Cecile de Volanges v inscenaci Valmont (Národní divadlo Praha)
Irina Laptěva – role Šeříková víla v inscenaci Spící krasavice (Moravské divadlo Olomouc)
Miho Ogimoto – role Nikia v inscenaci La Bayadere (Národní divadlo Praha)
Valerija Radionova – role Doňa Bernarda Alba v inscenaci Dům Bernardy Alby (Divadlo F. X. Šaldy Liberec)

Jiří Kodym – role Vikomt de Valmont v inscenaci Valmont (Národní divadlo Praha)
Po-Ju Lin – role James v inscenaci La Sylphide (Národní divadlo moravskoslezské Ostrava)
Francesco Scarpato – role Guru v inscenaci Guru /Česká baletní symfonie II/ (Národní divadlo Praha)
Ondřej Vinklát – role Zlatý Buddha v inscenaci La Bayadère (Národní divadlo Praha)
Michal Záhora – sólo v inscenaci Diptych (Nanohach Praha)

Schválila odborná porota ve složení: Roman Vašek (předseda), Ljubov Dančenko, Lucie Dercsényiová, Kateřina Franková Dedková, Jiří Horák, Ivanka Kubicová, Astrid Štúrová.

/Pro i-DN z TZ HA připravil hul/

  • Autor: DN
  • Publikováno: 04. února 2015

Komentáře k článku: Nominace Cen Thálie vyhlášeny

  1. Vít Vysoký

    Dobrý den,
    můžete mi laskavě vysvětlit, jak je možné, že se v širších nominacích na Balet, pantomimu nebo jiný tanečnědramatický žánr objevilo jméno Michala Záhory, za mimořádný jevištní výkon v inscenaci Diptych? Jak sami uvádíte – nominace za sólo v inscenaci Diptych. Viděli jste tuto inscenaci vůbec?? Pokud já vím, tak se v ní objevilo jen jediné sólo, a to patřilo ženě, nikoliv mužské postavě.

    05.02.2015 (21.21), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    • DN

      Pane Vysoký,
      převzali jsme oficiální přehled všech nominovaných včetně širších nominací od Herecké asociace. Michal Záhora je v nich právě takto uváděn (viz: http://www.ceny-thalie.cz/nominace.php?kategorie=balet_muzi ).
      Soubor Nanohach tuto nominaci charakterizuje na svých www-stránkách takto: Michal Záhora za taneční výkon v představení DIPTYCH (viz: http://www.nanohach.cz/cz/on/diptych ).
      Nejlépe však bude, přijdou-li se čtenáři na představení podívat a zhodnotit (či charakterizovat) Záhorův výkon sami. V tom je, myslíme si, smysl a význam takovýchto ocenění největší. Nejbližší uvedení Diptychu je tuto neděli 8.2. 2015 od 18:00 v pražském Divadle Ponec.

      06.02.2015 (23.10), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 15/2016

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


13. 9.-26. 9. 2016

Číslo 15/2016 (13. 9.-26. 9. 2016)

Obsah čísla 15/2016

Sukces měsíce

Limbo (Austrálie): Limbo

sukces Letní Letné 2016

Dotazník

Petr Horníček

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Kladenská fraška, díl...

S mírnou nadsázkou lze tvrdit, že...

Fejeton

České léto, horké září

Letošní léto bylo, jak má být. My...

Glosa

Vyhovuje Pan Nikdo

Byl bych velmi rád, kdyby se Proces...

Opera poprvé v Karlíně

V úterý 13. září zahájil soubor...

Tryzna za lepší včerejšky

Léto bylo opravdu vzrušující, plné...

Anketa

Kronika

Jednou větou

Slovenské národné divadlo uvede 20. a...

Kritika

Na Smíchově hoří

Německá spisovatelka Sudabeh Mohafez...

Honba za snem ostravskou...

Režisérka Anna Klimešová uvedla se...

Hospodské theatrum mundi

Filosofu a básníku Ladislavu Klímovi...

Město na dně Venuše

Inscenace Zlaté město Chemického...

S tím Uhdem je ale legrace,...

V rámci volného cyklu Česká (a...

Čím větší, tím lepší?...

Letní Letná českým divákům...

Dürrenmatt baví Brno

Když Friedrich Dürrenmatt vyhověl...

Kritický žebříček 15/2016...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 15/2016...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

De facto zázrak

Skladatel, dirigent a flétnista Petr...

Čím větší, tím lepší?...

Letní Letná českým divákům...

Rozhovor

Ondřej Hýbl: Kjógen je jako...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Rosťa Novák: Vracím se na...

Rozhovor s principálem Cirku La Putyka

Kontext

Dobrat se pravdy poezií –...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Burza

Fagi a divadlo

Nominace na Cenu Divadelních...

Ceny Divadelních novin budou letos...

Cesta k divadlu

Národní muzeum informuje

Evropské fórum hereckých...

Herecká asociace informuje

Podoby – Genetika

Stručný obsah příspěvku zde není...

DIOD – Divadlo otevřených...

Místa pro „nová“ divadla

Došlo do redakce

Jan Vodňanský / Petr Skoumal &...

Snaživé obrázky z...

knihovnička

Autora, nebo život!

Autora, nebo život!

FRANK HOMEYER

Druhý ročník Festivalu nahých forem...

Zahraničí

Co prosťáčkovi peep show, ...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Výročí

Výročí 16.−30. září

Muroň Eduard, herec (16. 9. 1931) △...

Paměti, záznamy, deníky

Zahradní slavnosti...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 15/2016



Obsah,